1 week Filipijnen

1 april ga ik voor 2 weken naar Bali en de gili eilanden en dan terug naar Hong Kong waar onze overstap is. Dan wil ik nog een week alleen achter blijven, maar heb geen idee welke kant ik op moet. Dacht een weekje naar de Filipijnen te gaan, maar welk eiland moet ik in godsnaam nemen?!
Wie kan mij tips geven? Ik heb dus een week de tijd en wil niet al te lange afstanden afleggen, anders blijven er maar 5 dagen over van die week.
Dus welk eiland kan ik rechtstreeks vanaf Hong Kong nemen en wat is daar allemaal te doen. Paar dagen met een boek op een mooi strand lijkt me heerlijk, maar wil ook wel wat mooie dingen zien (natuur, vulkaan, tempel etc) En aangezien ik alleen ben heeft een eiland waar nauwelijks toeristen komen niet echt mijn voorkeur…

We komen dus van Denpasar / Bali. Uiteraard zou het het makkelijkst zijn om in de buurt te blijven, maar ook daar kan ik geen beslissing in nemen. Lombok? Maleisie? Borneo? Ook hierover zijn alle tips meer dan welkom!

Dank je wel!

Groeten,
Nicole

Nicole ,vanuit Hongkong kun je rechstreeks met cebupacific naar het eiland Cebu vliegen. volgen mij zijn er dagelijkse vluchten www.cebupacificair.com Je zou dan eventueel 1 dag in de stad cebu kunnen besteden leuke dingen om te zien zijn Fort San Pedero, Chinese tempel in de wijk beverly hills en de santo ninokerk in het centrum van de stad. Ik zou naar het eiland Bohol gaan dat vlak naast Cebu ligt. met de hoovercraft ben je er vanaf cebu in 1 uurtje voor vertektijden zie www.oceanjet.net Websites met info over Bohol zijn www.bohol.com www.bohol.ph en www.bohol.gov.ph Bohol heeft eigenlijk alles, mooie natuur stranden en goede duik en snorkel mogelijkheden. Op bohol moet je zeker een bezoek brengen aan het chocolate hills complex ,honderden vulkanische heuvels die in de droge tijd bruin kleuren,waardoor het net chocolade lijkt , deze zijn te vinden in de plaats Carmen www.carmenbohol.com Ook aan bezoek an de tarsierreservaat is leuk,tarsiers zijn de kleinste apensoort ter wereld, ze zijn niet groter dan je hand www.tarsierfoundation.org Voor stand ,uitgaan en snorkelen is het eilandje panglao dat met een brug aan bohol vast zit.Ook is het hier mogelijk een bootje te huren en de dolfijnen die in grote getale voor de kust voorkomen te gaan bekijken