Goedemiddag,
Begin april 2015 starten wij onze huwelijksreis in de Filipijnen.
We hebben hier maar liefst 5,5 dagen voordat we vliegen naar China. We komen zowel op Cebu aan als vertrekken vanaf daar.
heeft iemand voor ons een goed advies om de dagen door te brengen?
We zijn absoluut niet van het luxe o.d.
We zitten zelf aan een mooi (simpel) bungalowtje te denken ergens bij het strand op een mooi eiland o.d. uiteraard moet het niet te ver zijn van Cebu ivm de korte tijd dat we hier kunnen doorbrengen.
Wie heeft voor ons een goed advies?
Alvast bedankt,
gr.
Ivo
Nou, een mooi eiland met mooie stranden, op korte reisafstand van Cebu. Ik zit gelijk te denken aan Panglao Island. Vanaf de haven van Cebucity met de fast ferry in 2 uurtjes naar de haven van Tagbilaran Daar nog een half uurtje met de taxi of als je tevoren een hotel of resort boekt , kan je ook je door de hotel service laten ophalen. http://www.oceanjet.net/
Meest bekende stand op Panglao is Alonabeach. Accomodatie is er volop op Panglao, van simpel tot luxe, en van goedkoop tot duur.
Meeste resorts organiseren snorkel trips en dolfijnen -kijken boottochten. Ook kan je met de boot naar de whalesharks in Oslob.
Of een dagtocht naar Bohol, chocolate Hills en tarsiers kijken.
Inderdaad Panglao, alles wat in de vorige reactie staat is redelijk makkelijk te bereizen. Chocolate Hills, tarsiers en stukje varen op de Loboc-rivier kun je makkelijk in één dag combineren. Bij de hotels kun je wel een auto met chauffeur regelen voor een schappelijke prijs. Voor de whalesharks moet je erg vroeg op, je wordt wel echt helemaal gestoord van de verkopers van tours op het strand.
Toen ik er was, was het misschien wel te relaxt maar het was enkele dagen na de typhoon en een flinke aardbeving.
Ik denk dat het wel de makkelijkste plek is om heen te gaan, wees ruim op tijd bij de ferry.