Wat is de leukste mogelijkheid voor Krabi->Langkawi

Hallo allemaal,

Over een dikke 14 dagen vertrek ik weer eens naar Azië, zalig. Deze keer doen we kort het zuiden van Thailand dan Maleisië en Singapore.

Na we geland zijn in Bangkok vliegen we dadelijk door naar Krabi, de bedoeling is daarna naar Langkawi te gaan.

Nu, ik reken 4 nachten Thailand. Wat raden jullie mij dan aan (ps - we landen in de avond in Krabi, hierdoor is rechtstreeks doorgaan naar Railay geen optie):

1. Een nachtje Ao Nang, 3 nachten Railay
  2. Een nachtje Ao Nang, 3 nachten Phi Phi eilanden
  3. Een nachtje Ao Nang, 1 nacht Phi Phi, 2 nachten Koh Lanta
    4)…

De vraag is in feite gewoon op welke manier ik het leukst 4 nachten in deze regio besteed. Phi Phi schijnt wel mooi te zijn, andere vinden het dan weer minder de moeite, Koh Lanta vind je maar weinig info over vind ik, Railay schijnt mooi maar wat duurder te zijn…

Onze interesse gaat uit naar rust, met toch de mogelijkheid tot verschillende plaatselijke restaurantjes en hier en daar wat bezienswaardigheden…, bungalow of luxe resort maakt in sé niet zoveel uit (maar meer dan 30 EUR/nacht per koppel is toch wel het maximum), enig comfort mag wel omdat het een huwelijksreis is.

O ja, stel dat we op Koh Lanta zijn, als je van hieruit wil doorreizen naar Langkawi, moet je dan eerst terug naar Krabi om van daaruit naar Satun te reizen? Of kan dit sneller?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groeten!

Niemand?

Als we Koh Lanta zouden doen, welke kant van het eiland is dan het meest interessant, is er een bepaalde plek te mijden?

Alvast bedankt!

Hallo,

Bijna alles zit aan de westkust van het eiland omdat daar de stranden zijn,

De twee grootste stranden zijn Hat Khlong Dao en Hat Phra Ae daar vind je de meeste keus in accommodaties en restaurants met beide mooie stranden zo.n 2 a 3 km lang ze liggen zo,n 20 min rijden vanaf de ferry.

Verder naar het zuiden liggen ook nog een aantal stranden maar hoe zudelijker hoe stiller zeker in het regenseizoen.

Vooruit boeken is niet nodig want deze tijd van het jaar is het zo stil dat vele hotels enz van mei tot oktober sluiten.

In het hoogseizoen schijnt er via Koh Lipe een bootverbinding naar Langkawi te zijn maar deze zal nu niet varen dat kan je het beste ter plaatse eens informeren.

Theo

1 like