Thailand is een land waar je voor elk budget kunt slapen.
Maar misschien wil je niet slapen in een bamboehut voor 80 baht met gezamenlijke douche…
Misschien wil je ook niet slapen voor 24000 baht in een van de duurste hotels in Bangkok… Wat is de goedkoopste slaapplaats die je ooit in Thailand hebt gehad, en wat was de duurste ?
En… niet onbelangrijk, wat kreeg je ervoor terug ?
Stem hierboven in de peiling,hieronder kan je het één en ander kwijt!
Met dank aan Hans 2007 voor het meehelpen aan deze peiling!
In Sangkhom kon je destijds overnachten bij een engels stel, en bij Buoy’s Guesthouse. Buoy bestaat nog steeds, ik ben er ook geweest om te eten. Ik heb geen idee wat zijn huidige tarieven zijn, maar die zijn laag.
Bij het engelse stel, wat iets vergelijkbaars had qua opzet (Hutjes met uitzicht over de Mekong) betaalde ik 80 baht.
Ik moet er wel bij zeggen dat dat in of rond het jaar 2000 geweest zou moeten zijn.
Ik was in juli met m’n zoon 2 nachten bij Bobbys Apartment and Jungle Tours in Pak Chong. We hadden een grote kamer met3 bedden, 2 fans en eigen badkamer met WC en warme douche. Er waren handdoeken, zeep en shampoo. De kamer kostte 200 THB per nacht :chin:
Het duurste is niet zo moeilijk, dat was afgelopen juni in het Grande Centre Point Sukhumvit, >4000 THB. Een keer lekker decadent uit de band springen. Maar wel vreselijk luxe zeg het ontbrak aan niets en op een top locatie.
Het goedkoopste, maar dat weet ik ook niet eens zeker, is denk ik een hotel in Chiang Mai geweest.
Maar dat is al heel wat jaren geleden. Ik weet nog dat het een mini kamer was waar net aan een bed in paste en verder…
Ik weet nog dat ik ten tijde van de “gele shirts” in Sukhumvit Grand by Sofitel een nacht of 8 heb geslapen. 3 x gratis menu per dag, met een super assortiment. Onze kamer had een living met TV, met een groep backpackers maakten we per avond een paar flessen Mekong soldaat. Er was een koelkast, een koffiezetapparaat, en zo nog wat…
Het grappige is: We hebben er dus niets voor betaald, alles werd vergoed door de Thaise regering (Bedankt nog)
Nou zelf heb ik al in “krot” guesthouses geslapen,denk dan in de eerste plaats aan lek’s house in de kao san road voor een slordige 120 bath. de vlooien en de gaten in de muren moest je erbij nemen.
In de dure klasse heb ik al overnacht in de Riverside Boutique Hotel in Chiangmai,omdat dit hotel vlak aan de night bazaar ligt (Charoen Prathet Road) alsook ik kreeg een ferme korting van liefst 600 bath in mijn voordeel.(normaal betaal je daar om te overnachten 3600 bath)
het goedkoopst in een zgn wiphotel vlakbij de ned ambassade in bangkok, was wel apart met de rode inrichting en vele filmpjes die je kon bekijken :redface:
het duurst in het Royal Cliff hotel in Pattaya
Behalve dan die ene keer dat ik buiten, in de jungle, naast mijn moto heb geslapen, was het goodkoopste een dubieus hotelletje in Fang.
Een beetje van de hoofdweg af, rustig achterin, een klein basis kamertje met fan voor 250 Bht, het was toch maar voor een nacht. En wat voor een nacht. Heel de nacht een “vrolijk” aan- en afrijden van auto’s, busjes en pick-ups, telkens wat geroezemoes en overladen van kleine pakjes en zakjes, grotere balen en jerrycans…
Fang, kort bij de grens met Myanmar, de restanten van de Golden Triangle zijn nog niet ver weg. Horen, zien, zwijgen en geen vragen stellen. 's Anderendaags 's morgens geen ontbijt genomen en gelijk vertrokken. Rien vues, rien connue.
Het goedkoopst waren natuurlijk overnachtingen bij familie en/of vrienden. De duurste overnachtingen in Thailand, vonden wat ons betreft plaats in verschillende hotels in Bangkok, in de prijsklasse 5000 - 10.000 baht denk ik. De exacte prijzen hiervan weet ik niet meer. Hotels worden door ons over het algemeen betaald met behulp van een credit card, zodat de eindafrekening normaliter in euro’s (of vroeger in guldens) wordt weergegeven.