Slapen in dorms.. ervaring?

Hoi Allemaal!

In januari ga ik voor 4 maanden naar ZO Azie… ik begin mijn reis in Thailand…
Aangezien ik alleen reis zijn de kosten wat hoger dan wanneer je met zn tweeen reist. Bijvoorbeeld dat je een kamer alleen moet betalen. Tenzij je een reisgenoot vindt die een kamer met je deelt.

Het goedkoopste is dan natuurlijk een dorm om in te slapen. Heeft iemand ervaringen met slapen in een dorm? Do’s en dont’s?
Zijn de kosten van een dorm echt veel lager dan een goedkoopste prive kamer?

Ik hoop dat er wat mensen zijn met ervaringen hiermee!:slight_smile:

Ik heb in Thailand nooit in een dorm geslapen. Een goedkope privekamer kost minder dan 5 euro, en een beetje privacy is me dat (ook tijdens lange reizen) wel waard.

Ik heb wel in andere (duurdere) landen in dorms geslapen. Het KAN heel leuk en gezellig zijn. Maar soms lig je met meer dan 10 anderen, en is het maar een zooitje en doe je geen oog dicht.

En in de goedkopere guesthouses vind je die gezelligheid meestal ook wel in een ontmoetingsruimte oid.

Je ontmoet ook mensen in bussen en treinen, op straat of bij een restaurant. In Thailand heb je daar echt geen dorm voor nodig, omdat er heel veel alleenreizende mensen zijn en heel veel faciliteiten voor alleen reizenden.

Echt niets voor mij om te slapen in dorms!Nu zoals Jenny het al heeft verteld,vind je goedkope guesthouses al vanaf 125bath.
Nu ik ga je rekening niet maken,maar als ik zelf met een krap budget moet reizen naar Thailand,dan kan ik beter thuisblijven.

Nou zo krap is mijn budget nou ook weer niet… maar geen flauw idee hoe het slapen in dorms is en wat die prijzen zijn… vandaar dat ik het even vraag… :wink:

Hee Mlot,

Om je beter te kunnen adviseren, vermeld even je budget…
Dan kunnen wij van het forum je het beste advies geven.

Hans en alle anderen.

Mijn budget is rond de 800 euro per maand. Dit is wat ik zou willen uitgeven. Maar ik heb wel extra geld achter de hand… Ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven aan slapen zodat ik veel leuke dingen kan gaan doen.

Beetje een haalbaar budget voor Thailand Laos en Vietnam (miss Cambodja)?

Ik dacht aangezien ik alleen op reis ga is een dorm handig om geld te besparen en om mensen te ontmoeten… maar als het zonder dorm ook makkelijk gaat dan gaat daar mijn voorkeur naar uit natuurlijk!:slight_smile:

26,66 per dag ruim is het niet maar wel te doen.

Hier volgt de meest geldbesparende tip:

Kies Cambodja, Laos en Thailand, en verblijf de meeste tijd in Cambodja.
Vietnam en Thailand (zeker de eilanden) zijn het duurst van allemaal.
Cambodja: Slapen $3-7 , biertje $ 1, soms 0,50.

Van dorms zoals jij ze je voorstelt is voor zover ik weet alleen sprake in BKK, www.suk11.com heeft er een.

De 800 euro is geen budget waarmee je wereldschokkende dingen kunt doen, zoals parasailen, bungyjumpen en andere. Deze zijn in Th. veel goedkoper dan hier, maar dan moet je nog even doorsparen.

Je kunt van A naar B van je budget, je kunt een leuke uitstapjes maken, maar dat is het dan wel .

Angkor Wat ($ 30 per dag, of 3 dagen $ 50) is al vrij duur, want je moet er ook nog heen, en van tempel naar tempel.

Hans.