Kosten Thailand

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort voor een jaar op reis naar onder meer ZO-Azië. Wij vroegen ons af of je voor 40 euro per dag in Thailand goed rond kunt komen (in november 2010). We willen wel uitstapjes kunnen maken en slapen op 2-persoonskamers (geen overdreven luxe). Denken jullie dat die ruim 40 euro per dag reëel is?

Groeten en alvast bedankt!

Thijs

Ik kan niet een jaar in de toekomst kijken maar heden te dagen moet 40 euro zeker genoeg zijn .
wat zijn de plannen nog meer van je reis ?:thailand::cambodia:

40 euro per pp of voor de twee ?

Mvg

Ja, 40 euro per dag voor zijn tweeën. Volgens mij is 40 euro per dag per persoon wel heel veel geld in Thailand :wink:

Thailand is niet onze enige bestemming. Ook Maleisië, Cambodja, Vietnam en Laos staan in ZO-Azië op ons programma. Verder Zuid-Amerika (Argentinië, Chili, Ecuador, Peru en Bolivia) en de zuid-oostkust van Australië. :vak01:

Hi Thijs,

  1. het zal de eerste dagen even wennen zijn, maar EUR. 40 is goed te doen voor 2 personen.
  2. hotelkamers in Thailand worden verhuurd op basis van 2 personen, dus daar hoef je niet op te bezuinigen.

Het is nog een eind weg, maar dat geeft je in elk geval de tijd om alles op een rijtje te zetten.

Succes,
Joe

ik ben 50 + ( heb een andere denk - en waarde wereld ) kan jullie niet helpen sorry!
Mvg

Liu
wat bedoel je precies met deze op merking:tssk: ik zelf ben in de 40 dus
verklaar je nader aub
bedankt:THAILAND::cambodia:

hotelkamers worden verhuurd per KAMER-soms met 1 bed=voor 1 persoon, soms met 1 groot bed=voor 2, of soms met 2 bedden.
20EUR=rond de 1000/990 bt. Een lowbudget tourist room-met AC, alles werkend, eigen doucheetc. kost rond de 5/600, meer in hi-season langs kust of in BKK, minder daarbuiten. Maar er zijn ook kamers voor 2-basic, no AC, bath outside voor 200. eten kan vanaf 25/30 bt/of zo duur als je wil. Als je je steeds wilt laten gidsen en rondrijden gaan die excursies er wel inhakken-maar je kan ook vrijwel overal heen op eigen houtje tegen heel wat minder-zo zijn hier in BKK diverse stadsbussen zelfs gratis. (ja, die hele, hele volle)

Vroeger trok ik erop uit met rugzak enz…maar eens wat ouder geworden ben ik gewoon geraakt aan de luxe en dat mag dan ook iets kosten.
bvb ik kon tickets kopen met Egypt aan 500 euro maar heb Ethiad genomen aan 800 euro.
Geef mij maar liever een hotel met 5 *.
Ik werk 7 op 7 en dit 11 maand per jaar .

Mvg

40euro=1750bath:2=875bath per man,is nipt maar tedoen.(goedkope logement,eten aan een kraampje)maar ik ben bang als je bevoorbeeld naar een natuurpark ga,waar de entree prijzen dikwijls liggen rond de 200bath per man,je in moeilijkheden ga komen.Maar wie ben ik om je rekening te maken?Ik eet graag een biefstuk als je weet wat ik bedoel,In mijn geval,moest ik mijn baths in twee snijden dan bleef ik liever thuis(spreek wel over mijn eigen persoon)gegroet:georgessiam.

Welkom GG in Belgium !

hoi Frank,tjaa ben 2dagen eender teruggekomen,wegens omstandigheden.had het al vemeld in de topic van heimwee naar huis!!groetjes:georgessiam