Kosten Cambodja

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort voor een jaar op reis naar onder meer ZO-Azië. Wij vroegen ons af of je voor 40 euro per dag in Cambodja goed rond kunt komen (in november volgend jaar). We willen wel uitstapjes kunnen maken en slapen op 2-persoonskamers (geen overdreven luxe). Denken jullie dat die ruim 40 euro per dag reëel is?

Groeten en alvast bedankt!

Thijs

En dan bedoel ik dus 40 euro per dag voor zijn tweeën (niet per persoon!)

Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel luxe je wilt.
Zo is het mogelijk om ergens rond de € 10,- een kamer te krijgen. Als je naar restaurants gaat waar locals komen betaal je voor een uitgebreide maaltijd niet meer dan € 2,- per persoon.

Als je rijst/noodles eet kan je ook in de toeristenrestaurants voor € 2,- eten.
Een gewone maaltijd (met vlees) ligt rond de € 5,-
Trips en vervoer is erg goedkoop.

Kortom: Ja je kan vrij makkelijk voor € 40,- euro rondkomen.

Ikzelf gaf gemiddeld 20/30 euro uit per dag. En eigenlijk deed ik alles waar ik zin in had. Alleen was dit wel in 2007. Ik weet niet of de prijzen erg zijn gestegen/gedaald de laatste 2 jaar.

zoals ralph schrijft-en mij n tip-aangezien je wrs dit gaat vragen voor 20+ landen: vraag niet of het kan-natuurlijk kan het-maar wat je ervoor koopt/krijgen kan. Camb is iets duurder als Thaild/Laos. 1 reden is dat veel op US$ wordt afgerond. Ook US$ voor tempels Angkor, visum and -if needed-airport tax for flying out international nodig. er zijn ook budget kamers voor 3/4US$ (PP, dat wel). nog een tip: vraag-hoe onwaarschijnlijk je dat nu ook klinkt: aan jonge Japanners waar het goedkoop is-die weten dat veel beter als verwende en (nog?) niet met deze wereld bekende westerlingen. En wat ervaring in het lowbudget reizen helpt ook.

Hallo,

Ik denk zelf dat je je budget iets moet bijstellen naar zo’n 60 euro per dag voor 2 personen. Hierdoor kun je veel meer dingen doen. Je moet rekening houden met vervoer, accomodatie, eten en uitstapjes. Zo kost 1 dag naar de Angkor Wat tempels bv al 20 USD per persoon. Verder kost het visum van Cambodja je ook nog eens 20 USD per persoon dan gaat je geld snel de duur uit. Accomodatie valt wel mee wat het kost zo rond de 10 a 20 USD heb je een slaapplaats met douch en toilet en vaak zelfs nog wel eens airco.
Ik zou als ik jou was een Lonely planet aanschaffen daar kun je een hoop info uit halen.