In september wil ik alleen voor bijna een jaar naar Azie, nadat ik 3 maanden in India (en misschien 1 in Sri Lanka), 1 in Vietnam en 1 in laos heb gezeten wil ik door naar cambodja om hier een maand te verblijven.
Ik heb begrepen dat je vrij makkelijk geld uit de muur kan halen, wat ik graag zou willen weten is van hoeveel geld per dag moet ik uit gaan dat ik nodig heb? Ik zat zelf te denken aan zo’n 15 euro per dag. dat is dan eten reizen slapen en sightseeing. Is 15 euro per dag voldoende of teveel?
15 euro is te weinig. Ankor is duur maar zeker de moeite om 3 dagen te blijven (40usd). Ik zie dat je deze vraag bij alle landen neer zet. Ik zou niet uit gaan van 15 euro maar meer als je ook nog wat plezier wil hebben en niet altijd op een houtje wil bijten. Als je van 25 euro uit gaat kun je ook nog leuke excursies doen, savonds een biertje drinken etc. maar als het echt moet, ik denk dat je er niet mee komt. Ik heb het met 23 euro gehaald in Azië, dat is wel goed doen dus het kan wel met wat minder.
Ik zag dat je deze vraag ook in het Thailand-forum hebt geplaatst.
Cambodja is zo’n 40 procent goedkoper dan Thailand. Overnachting kost 5-6 dollar, behalve bijvoorbeeld in Sihanoukville en Koh Kong.
Ook in Phnom Penh is die prijs wat moeilijk te realiseren. Hierbij ga ik uit
van een nette kamer met douche en toilet. Vaak is er ook nog een TV (Wat heb je daar aan ? ).
200 baht is nu 5 euro, en die prijs is in heel Thailand bijna niet meer te vinden. 5-6 dollar is dan zeer gunstig.
De prijzen van voedsel en transport liggen ongeveer gelijk.Hiebij moet ik opmerken dat een biertje in een cafe in Th. 2 euro kost, en in Camb.
soms 0,50 dollar, meestal 1 dollar. Als je van bier houdt…
Dus Cambodja is “the place to be” ?! Na maand BKK waar het al goedkoper en warmer is dan Europa eventueel eens Cambodja beter onder de loep noemen.
Als ik het na een weekendje bezinnen op rij zet : Visum aanvraag 1 maand die ter plaatse omzetten naar Business Visa zodat je 3 6 of 12 maanden mag/kan blijven.
Verder mag je ook elke job precies aannemen dit in tegenstelling tot bv. Thailand waar jobs die de locale bevolking kan doen al uitgesloten zijn ?
ben ook in siem reap geweest…is ongekend goedkoop en relax daar! Dicht bij Angkor, superrr mooie platte land, en op de bar strip midden in het centrum wordt je doodgegeooid met bier voor 50 dollar cent… enige nadeel zijn de vele bedelende kinderen daar…en als je er van 1 iets koopt/geeft…krijg je er 30 achter je aan hahaha.