Hallo,
Over een paar weken verblijven wij (gezin, man. vrouw, 2 kinderen) 4 dagen in Cambodja (Siem Reap) We hebben via een agent een pakket geboekt met hotel, maaltijden en excursies. Met hoeveel kosten extra moeten we ongeveer rekening houden? Dus de kosten voor drinken (zit niet inbegrepen) souvenirs (zijn we meestal niet zuinig in met kopen, denken aan een mooi stukje houtsnijwerk b.v.) en dergelijke. De kosten voor het visum en vertrekbelasting weet ik inmiddels, maar het gaat dus om de overige kosten. We zijn globaal ons budget aan het berekenen, buiten Cambodja gaan we ook nog naar Thailand, maar daar zijn we al eerder geweest, dus kan ik beter inschatten. Van prijzen in Cambodja heb ik (nog) geen kaas gegeten
Hoi Bibi,
de kosten voor Angkor zijn in USD, 20,- voor 1 dag, 40,- voor 3 dagen en 60,- voor een week. Deze krijg je bij de ingang en je kunt een dag ervoor, ik meen vanaf 17:00uur je pas alvast kopen. Dan kun je meteen voor de zonsondergang gaan.
Klein(0,5l) flesje water 500 Riel op het platteland en tot 2 dollar(geschat) in Siem Reap. Prijzen van eten verschillen nogal, maar voor anderhalve dollar kun je al een redelijke maaltijd krijgen.
De overige kosten zijn een beetje lastig om voor iemand anders te zeggen
Bij alle tempels in en rond Ankor Wat vragen ze standaard 1 dollar voor een drankje. Maar ik neem aan dat je waarschijnlijk gelijk voor je hele gezin een koel drankje wil kopen dus daar krijg je zeker wel wat vanaf.
Voor eten moet je in het centrum van Siem Riep (de “westerse” restaurants) op zo’n 1,5 a 2 dollar per drankje rekenen. (3!! :slywink: dollar voor een corona biertje.)
Eten zo’n 2 dollar voor tostie/patatje/broodje etc. Voor een maaltijd zo tussen de 3 a 4 tot een dollar of 6 a 8. Maar zoals Roberts al zei, blijf je weg van die paar straten in het centrum dan heb je prima maaltijden voor de prijs die hij noemde.
Ook heb ik gemerkt dat het erg moeilijk is om buiten de paar (“westerse”) hoofdstraatjes in Siem Riep van je 20 of 50 dollar biljetten af te komen. Dus als je van plan bent van te voren wat dollars mee te brengen kan ik je aanraden kleine coupures bij de bank te bestellen.
En mocht je een 2 dollar biljet als wisselgeld krijgen zou ik er 1 aannemen (Voornamelijk als souvenier, zijn er nl. niet zo veel van in omloop.) en als dat je niet interesseert zou ik ze weigeren aangezien ik niet van mijn 2de 2 dollar biljet af kon komen. (Totdat ik een andere toerist tegen kwam die er ook wel eentje wilde hebben )
Hardstikke bedankt allebei! Zo heb ik een beter beeld van het prijsnivo in Cambodja!