Hallo,
Ik ga samen met een vriendin in September of Oktober een paar weken naar Azië. De bedoeling is om zoveel mogelijk te zien in zo kort mogelijke tijd (Hollander en beperkt aantal vakantiedagen etc.). Nu wil ik echter mijn plannen voorleggen aan mensen die al eens in Cambodja geweest zijn, puur om te zien of ik misschien iets over het hoofd zie, of dat ik misschien iets kan toevoegen.
Het is de bedoeling dat ik 's avonds om 12 uur aankom in mijn hotel in Siem Reap door middel van een vlucht vanuit Bangkok. Ik ben dan 4 dagen lang druk in de weer geweest, en heb dan een rustdag ingepland aangezien ik op de 2 dagen dat ik de tempels bezoek wel vroeg uit bed ga (uur of 5).
Dit is mijn plan:
Dag 1: Omgeving van Siem Reap
Dag 2: Excursie naar Koh Ker en Beng Mealea. Dagvullend met gids.
Dag 3: Excursie naar Angkor. Phnom Bakheng, Elephant Terrace, Ta Prohm en dergelijke met gids
Dag 4: Met een privétaxi richting Phnom Penh. Onderweg stoppen bij Sambor Prei Kuk en Oudong.
Dag 5: Phnom Penh in en de Killing Fields met het Tuol Sleng museum.
Dag 6: Phnom Tamao Zoo via Betelnut tours.
Dag 7: Vertrek naar het volgende land.
Welnu, hier zijn mijn vragen;
- Wat is er verder in Siem Reap te doen behalve de tempels. Loont het bijvoorbeeld om 's middags alsnog richting de tempels te gaan die op andere dagen niet bezocht worden?
- De excursies die ik boek kosten me rond de 40E per stuk voor een complete dag met eigen gids. Is dit duur en moet ik dit gewoon in Siem Reap boeken, of zijn dit redelijke prijzen?
- Is 100E (totaalprijs) voor een privétaxi van Phnom Penh naar Siem Reap een goede prijs?
graag hoor ik van (een van) jullie of dit goed in elkaar zit.
![]()
Sebastiaan