Goedkoop logeren regio Angkor Wat

Het is algemeen geweten dat je het voordeligst kan reizen in Zuidoost-Azië. Het is dan ook geen verrassing dat de goedkoopste herberg in deze regio gelegen is, namelijk in Cambodja. Wel verbazend is de uitstekende locatie van ‘The Garden Village Guesthouse’ in Siem Rap nabij de prachtige tempels van Angkor Wat. Hier logeer je naast werelderfgoed voor slechts 0,70 euro per nacht.

Atypisch
The Garden Village Guesthouse is misschien geen typische jeugdherberg maar de bedden in de slaapzaal zijn alvast beter dan een overnachting in openlucht. De slaapzaal is eerder een veredelde hut waarin de weerelementen vrij spel hebben. Naast een matras, beschik je over een kussen, handdoek en muskietennet. Maar aan de andere kant biedt de herberg gratis Wifi, een schoonmaakservice, fietsverhuur, een volleybalveld en een Khmer restaurant met betaalbare gerechten.

Ben je bereid om nog wat meer euro’s op tafel te leggen, dan kan je voor 4 euro per nacht terecht in een standaard kamer. Een bed in de slaapzaal kan je evenwel niet online boeken. Je moet je gewoon op goed geluk aanbieden. De gewone kamers kan je wel via internet reserveren. (kve)

Meer info: Garden Village Guesthouse

Bron:hln.be 06/11/10

zeker goedkoop! toch moet ik er niet aan denken om bij temperaturen boven de 40 graden in zo’n krappe dorm te liggen…

Ik moet er ook niet aan denken. Verder weet ik niet waar men het van kan doen, want als je een beetje bekend bent met de prijzen in Cambodja, en dan vooral in Siem Reap, dan weet je dat in de prijs geen rekening voor de lange termijn is gehouden. Veel guesthouses hebben het financieel moeilijk en concureren zeer hard met mekaar. Of je van 70 eurocent per nacht geld kunt overhouden en om de zoveel jaar eens een nieuw matrasje kunt kopen…

1 like

Ik wou geen subjectieve maar objectieve info weergeven, daarom plaatste ik er een afbeelding bij. Diegene die het echt goedkoop wil en erg op zijn budget moet letten kan er iets aan hebben. Voor elk wat wils! Als je op hun website onder “the gallery” de tweepers.kamers bekijkt die lijken tocht netjes…
Trouwens dortoirs vb. in trekkershutten zijn ongeacht waar nogal erg rudimentair ingesteld.

Het is zeker een goed bericht!

Maar ik denk dat aanvullende informatie, wat jij afdoet als subjectieve informatie, ook moet kunnen. Ik heb Cambodja bezocht in de maand april, en overdag liep de temperatuur op tot tegen de 50 graden. Ik kan best tegen een beetje warmte, maar om met dergelijke temperaturen onder een slecht ademende klamboe te liggen zou ik niet kunnen. En ik denk dat het niet verkeerd is om nieuwe backpackers, die Cambodja niet kennen, daarvoor te waarschuwen.

Bovendien: er is eem verschil tussen rudimentair in Europa en rudimentair in Azie. Aziatische matrassen zijn gemiddeld genomen echt veel slechter!