Van Bangkok naar Angkor Wat

In augustus verblijf ik een paar weken in Thailand. Een van mijn voorkeuren is een trip maken van Bangkok naar Angkor Wat. Ik begrijp dat je met het vliegtuig naar Siem Reap kunt gaan, maar zijn er nog andere georganiseerde mogelijkheden: bus, auto(busje), individueel vervoer met chauffeur e.d.? En waar kun je goed & goedkoop in Siem Reap verblijven/overnachten?
Wie heeft adviezen en tips? Bij voorbaat dank.

Nou denkt dat je het beste gesteld ben bij,Tropical Breeze Guesthouse!
Het is een familie&backpackershotel, op 5 minuten gelegen van het centrum,de goedkoopste kamers beginnen vaf zo’n 150 bath(men kan ook met thais geld betalen) ze hebben een bar,pooltafel en restaurant beneden.(europees&Cambodjaanse menu).
Ook voorhanden:verhuren van fietsen,wasserij diensten alsook kan je daar terecht voor een heerlijke massage.
Dit hotel&guesthouse ligt maar 15 minuutjes verwijderd van de beroemde Ankor Wat.
Men kan betalen met Creditcard: Visa of Master Card.
Ook kom me je gratis af te halen van het vliegveld, bus of boot-terminals.
Adres:Wat damnak village, Salakamroeuk commune, Siem Reap City, Kingdom of Cambodia.

1 like

Hartelijk dank Georgessiam voor je adviezen en tips.
Heb je nog tips voor een auto-met-chauffeur die ik vanuit Bangkok kan huren, d.w.z. ken je betrouwbare chauffeurs? En wat is er zoal onderweg tussen Bangkok en Siem Reap nog te zien wat de moeite waard is?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Nou als je van plan bent om een taxi af te huren betaal je toch zo’n 2750 a 3200 bath tot aan de grens met Aranyaprathet.
Van Aranyaprathet kan je een tuk tuk nemen tot aan de grens (zo’n 140 bath)éénmaal de grensovergang van Poipet over kan je een taxi nemen naar Siem Reap,ben je wel 2000 bath kwijt,of je moet de taxi rit delen met andere reizigers?
Let wel op dat de grensovergang sluit om 20:00pm.

1 like

Je kan natuurlijk ook join in reizen (dus met andere reizigers). Vanaf Bangkok naar Aranyaprathet (shared minivan), vervolgens zelf grens over steken en visumformaliteiten afhandelen, en daarna verder met de bus naar Siem Reap. Kosten ca. 700 Baht.

1 like