Van Bangkok naar Angkor Wat

In augustus verblijf ik een paar weken in Thailand. Een van mijn voorkeuren is een trip maken van Bangkok naar Angkor Wat. Ik begrijp dat je met het vliegtuig naar Siem Reap kunt gaan, maar zijn er nog andere georganiseerde mogelijkheden: bus, auto(busje), individueel vervoer met chauffeur e.d.? En waar kun je goed & goedkoop in Siem Reap verblijven/overnachten?
Wie heeft adviezen en tips? Bij voorbaat dank.

Nou denkt dat je het beste gesteld ben bij,Tropical Breeze Guesthouse!
Het is een familie&backpackershotel, op 5 minuten gelegen van het centrum,de goedkoopste kamers beginnen vaf zo’n 150 bath(men kan ook met thais geld betalen) ze hebben een bar,pooltafel en restaurant beneden.(europees&Cambodjaanse menu).
Ook voorhanden:verhuren van fietsen,wasserij diensten alsook kan je daar terecht voor een heerlijke massage.
Dit hotel&guesthouse ligt maar 15 minuutjes verwijderd van de beroemde Ankor Wat.
Men kan betalen met Creditcard: Visa of Master Card.
Ook kom me je gratis af te halen van het vliegveld, bus of boot-terminals.
Adres:Wat damnak village, Salakamroeuk commune, Siem Reap City, Kingdom of Cambodia

De wegen vanuit BKK naar SR zijn aanzienlijk verbeterd. Alleen bij de grensovergang moet je overstappen van het ene busje naar het andere busje. Maar zeker goed te doen en stukken goedkoper dan vliegen.

Verblijf in SR: Er zit extreem veel in SR en wij zijn dicht bij het centrum gegaan. Het centrum is vrij leuk met bar street, restaurants, markt, etc… Er zijn ook veel verblijven verder van het centrum. In ieder geval kun je als je binnen komt bij een hotel altijd veel afdingen, want er zijn zoveel kamers leeg en ze staan te springen om toeristen.

Hartelijk Georgessiam and deef4ever voor jullie adviezen en tips.
Hebben jullie nog tips voor een auto-met-chauffeur die ik vanuit Bangkok kan huren, d.w.z. kennen jullie betrouwbare chauffeurs? En wat is er zoal onderweg tussen Bangkok en Siem Reap nog te zien wat de moeite waard is?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Ernst,zou zeggen stoppen in Ban Phe,je neemt de overzetboot naar Koh Samet(35minuutjes) en verblijf daar een dag of 2 lekker aan het strand,nadien kan je eventueel je weg voortzetten richting grens Cambodja.

Ik ben met de trein van Bangkok naar de grens vertrokken en toen de bus van de grens naar Siem Reap, prima bevallen!
Ik raad je echt aan in het centrum van SR te overnachten in plaats van in een luxe resort alleen omdat het dichter bij de Angkor tempels zijn. Zelf had ik een 2 persoonskamer voor 12 USD (10 euro). Mooiste kamer van hele Azie trip! Welke straat dit precies was weet ik niet meer maar het was een hoofdstraat overtreken en dan waren we in de bar street. Ga zeker naar Cambodja voor mij is SR een van de meest relaxte plaatsen in Azie

1 like

Wij willen ook graag vanuit Bangkok naar Siem Raep reizen, maar is er ook een mooie route langs de kust richting Cambodja of zit je daar met (lastigere) grensovergang en slechtere wegen in Cambodja?

Volgens mij zijn er geen kust-routes van BKK naar SR, een andere optie is eventueel de boot nemen van BKK naar Sihanoukville en van daar de bus naar SR. Weet niet of je dan veel van de kust ziet maar het is misschien wel een meer comfortabele manier van reizen.

Hallo allemaal,

De route van BKK naar SR is het snelst over land via Poipet. Op Khao San worden deze reizen soms aangeboden voor “onmogelijke” prijzen. Let erop dat er dan onderweg dingen kunnen gebeuren zoals veel te veel betalen voor je visum in Cambodja, want dat geld moet ergens weer terugkomen.

Je kunt ook via Trat, Koh Kong, is wel een aardige route, maar die gaat je na een (stevige) dag reizen niet verder brengen dan Phnom Penh, waarna je nog eens 6 uur met de boot of 8 uur met de bus moet reizen, voor je in SR bent.

Voor zover ik weet varen er geen boten van BKK naar SHV. Enige jaren geleden voer er een boot van Sihanoukville naar Koh Kong, maar nu er een goede weg ligt, zal deze wel niet meer gaan varen.

Komt ook nog bij dat het in de buurt van SHV redelijk kan spoken na 12 uur 's middags op zee.

Hans.