Thailand en oversteek naar Angkor Wat?

Hoi allemaal! Half juni ga ik voor 4 weken naar Thailand met mijn vriend. Nu willen wij heel graag de oversteek maken naar Angkor Wat in Cambodja. We zijn aan het kijken hoe we die reis gaan ondernemen. Ons plan is nu: eerst 3 dagen naar Bangkok, dan door naar Angkor Wat, daar 3-4 dagen blijven en weer terug naar Bangkok, Changmai en dan weer terug naar het zuiden om uit te rusten op bijvoorbeeld Koh Samui.
Er gaan bussen vanaf de grens van Cambodja naar Angkor Wat, maar heb gelezen dat deze route hobbelig en eigenlijk onbegaanbaar…wat zijn de mogelijkheden die jullie aan kunnen raden? Is een taxi een idee en wat zouden de kosten zijn hiervan?
Ik hoop snel wat te horen van jullie!
Groetjes, Joyce

je kunt met de bus gaan maar dan ben je een paar uur meer kwijt dan met de taxi en je zit heel krap in een klein heet busje. want de airco doet het vaak niet en de ramen kunnen niet open want de weg bestaat uit zand.

wij hebben een taxi genomen en gedeeld et 2 mensen die ook een taxi wilden nemen. kosten waren 40 $. je wordt dan aan de rand van siem reap afgezet en met tuk tuk opgepikt , die brengt je dan gratis naar het hotel of gh waar jij naartoe wilt. ze krijgen betaald van het gh.

Hallo,

Wij hebben het als volgt gedaan. We hebben de trein genomen van Bangkok naar Aranyaprathet. Dan met de tuktuk toen 80 bath betaald naar de grensplaats Boipet.
Daar de grens over gegaan. Daar vanaf kun je en taxi of bus nemen naar Siem Reap. Taxi is wel wat sneller wij hebben er van siem reap naar biopet ongeveer 4 uur over gedaan. Ze zijn met die weg bezig is nog wel erg zanderig.

gr van Moira

We zijn aan het kijken hoe we die reis gaan ondernemen. Ons plan is nu: eerst 3 dagen naar Bangkok, dan door naar Angkor Wat, daar 3-4 dagen blijven en weer terug naar Bangkok, Changmai en dan weer terug naar het zuiden om uit te rusten op bijvoorbeeld Koh Samui.

Van Bangkok direct naar Angkor Wat is een hele lange reis !
Pak de toeristische route via Rayong / Ban Phe
Deze kuststrook is (nog) niet toeristisch en daar is een prettige sfeer.

In Chakpong (3 km ten oosten van Ban Phe) weet ik nog een hele goede spa (www.bua-sawan.com). Daar kan je diverse massages nemen, schoonheidsbehandeling en/of neem een sauna. Echt heel goed !!
De eigenaresse spreekt trouwens ook nog Nederlands.

Doe je voordeel ermee en ik wens je veel plezier in Thailand en Cambodja