afgelopen maand juli maakten wij een reis door Thailand en Cambodja en wij zijn ontzettend tevreden!!! In Cambodja hebben wij uiteraard in Siem reap verbleven om Ankor Wat te bezoeken. Wij hadden daar een erg leuk guesthouse en Siem reap vonden wij wel gezellig.
Wij hebben de tempels één dag per fiets bezocht en dat was super, ook al was het erg warm en de tweede dag met een tuk-tuk ,omdat we dan de verder afgelegen tempels bezochten.
Van Siem Reap zijn wij per boot over Tonle Sap naar Battambang gevaren… een hele onderneming omdat de boot ten eerste overladen werd en dat uiteraard voor discussie zorgde én voor delay en ten tweede deed de “kapitein??” er erg lang over–> wij dachten wel es dat hij het allemaal niet zo goed wist. Bovendien waren er ook krokodillen in het ruim, blijkbaar illegale smokkel en dat zorgde voor commotie bij de toeristen. I.p.v; om 15 u kwamen we om 19 u. aan, maar al bij al een toffe ervaring en zooo mooi langs de oevers!!! In Battambang logeerden wij in een vrij nieuwe, zeer mooie accomodatie van een Cambodjaanse vrouw en haar Nederlandse man= een aanrader!!!
Van Battambang zijn we naar Pnom Pengh gereisd en daar moest ik weer even wennen aan de drukte én de stank van uitlaatgassen…in Pnom Pengh vond ik het contrast tussen de arme wijken en de boulevard met z’n chique gelegenheden erg groot…
Omdat we gehoord hadden dat de kust erg veel regen heeft in juli, zijn we terug naar Thailand gereisd om de vakantie op een eilandje af te sluiten.We willen zeker terug naar cambodja om nog meer van het land te ontdekken en verder te genieten van de vriendelijke mensen en het heerlijke eten!!!
In januari reizen wij naar Cambodja voor een viertal weken… ik heb met plezier jullie verhaal gelezen…
Ik zou willen vragen: kunnen jullie ons de naam geven van het toffe guesthouse in Siem Reap en ook van de accomodatie in Battambang?
Wij zouden dit ten zeerste waarderen.
Met dank bij voorbaat!
sorry dat ik zo laat reageer…
maar, het guesthouse in Siem Reap heet " Boussavi" guesthouse en ligt net buiten het stadje, maar op prima wandelafstand en ook niet ver van Ankor Wat. Het is er niet duur en tiptop in orde én heel vriendelijk onthaal…lekker eten ook…
In Battambang logeerden wij in Battambang resort en dat was SUPER–> heel mooi, pas nieuw, ook wat duurder,maar evengoed ontzettend hartelijk onthaal!! Ligt buiten het centrum maar dat is toch niet veel zaaks,dus… na Siem reap en de boottocht ,vonden wij het tijd om effe te relaxen. Evengoed kan je daar op het platteland mooie uitstappen maken!!
Beide adresjes heb ik met booking.com geboekt!!
Veel plezier zeg, ik benijd jullie!!
Linda:zon02:
Linda,
dankjewel voor je reactie… we waren heel blij die nog te krijgen en de verblijfplaatsen die je doorgaf staan genoteerd…!
we zijn nu volop bezig met onze rondreis te organiseren… we zullen starten in Phonm Peng en dan van daaruit naar Siem Reap…
Battanbang staat ook op de lijst alsook de kust… Sihanoukville…
We vinden het reuze dat we nu al een idee hebben voor ons guesthouse in Siem Reap… en dat de ligging er van ook relatief goed is!
Dankjewel…
ik wil met mijn man en 4 kinderen naar cambodja backpacken ik wil vliegen naar bangkok en dan verder naar cambodja mijn vraag is is dit te doen en is dit de goedkoopste manier bvd an
Hallo, ik las dat jullie een fijne vakantie hebben doorgebracht in Cambodja maar hoe was jullie ervaring met zandvlooien,dat is wat ons tegenhoud namenlijk.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Via Wereldwijzer app