Hoi!
Ik ga tijdens mijn rondreis door Vietnam op en neer naar Siem Reap om naar Angkor Wat te gaan haha. Maar omdat ik dus geen lonely planet ofzo van Cambodja heb en het een beetje zonde vind om die daarvoor aan te schaffen probeer ik het hier maar even…
Dus… hebben jullie misschien tips voor een leuk hostel in Siem Reap? Hoeft niet luxe te zijn, gewoon knus en goedkoop
al gekeken op www.hostelword.com ? daar staan vast wel leuke hostel op. Ik heb zelf in een hotel gezeten dus kan je daar niet over adviseren.
Je zou hier eens kunnen kijken -> http://www.baca-villa.com
Succes!
1.basiskennis: er zijn maar heel weinig echte hoStels in Camb (en dito Thailand etc.)-ik gebruik dat woord in de precieze betekenis, wat velen niet meer schijnen te kennen
2.SR is voor 80% guesthouse=goedkope accomm. Vanaf VN kom je er niet meteen (of vlieg je?=te duur voor de echte hoStelgebruiker!) dus heb je tijd+gelegenheid zat om in PnPn nog te informeren. JUist Camb. is een land dat wemelt van de gratis kleine info-boekjes met dat soort adv. Of anders wel in/naast de bus o.i.d.
Sites zoals hostelworld, hostelz, hostelbookers overlappen elkaar flink en hebben voor dit deel van de wereld vaak allerlei andere goedkope hotels of andere gastenhuizen die dat als soort klantenwerveing gebruiken. De jeugd die nog niet doorheeft dat deze wereld veel groter is als het www zou doen vernoeden. Je hoeft niet vooraf te boeken-er is keus zat.
PS je schrijft op + neer-volgens mij betekent dat retour naar VN-en dat betekent dus een nieuw visum! Had je daaraan al gedacht?
the Red Lodge
die in de LP wordt genoemt bestaat niet meer
wij zijn terecht gekomen ( automatisch doorgeboekt )on Polonque Ankor Siem Reap Villa
tel 855 12940 685
15 $ p/n niet goedkoop maar Cambodja is wel duurder als Vietnam alles is er in $ us ook in de supermarkt
het is wel een prima plek om te slapen netjes en schoon
hoewel ik het geleverde ontbijt magertjes vind en het gratis internet beperkt zich tot 15 min p/d
het is vlak bij de old market en vandaaeaf als je de markt voorbij loopt eerste links gaat heb je aan de techterkant de Cool Corner waar ik voor het eerst sinds maanden weer iets vond wat leek op een behoorlijke salade mjammie
verder als je wil wandelen vcanaf dat hotel ongveer een km voorbij heb je een park waar je veel vleermuizen en de bomen zal vinden
wat Ankir War betrefd !
ik weet niet in hoeverre je hierover bent geinformeerd ??
maar dat is enorm groot ( 10x15KM) of zoiets
als je zorgt dat je 'smiddags bij de kaart verkoop bent !
kan je vanaf 16.30h naar binnen met je kaartje voor de volgende dag
wel en zaklamp meenemen voo het geval dat je na donker nog uit de tempel moet wanr die zijn niet verlicht
groote voordeel is dat Ankor wat alleen al zo griit is dat er wellicht 4 of 5 voetbalvelden in kunnen
daar is het erg druk ,je komt dan als oedereen weggaat
maar tevens is het on de ochtend erg druk bij de kaartverkoop bussen vol komen eraan
je kan dan ineens door voor alle andere tempels zeker een tuktuk of fiets huren
het is echt niet te belopen
fiets verhuur zit op de weg van het hotel naar het vleermuizenparkje langs het water ,ik weet niet wat ze kosten
tuktuk om kaartje te kopen en naat Ankor wat betaalde wij 4$
de tweede dag hebben wij een halve dag en tuktuk genomen 4 H dus voor & $
je moet dar wel erg taai voor onderhandelen
het kan er erg warm zijn met soms erg weinig schaduw hoed of plu hoeft niet vervelend te zijn
ik ben nu op de filipijnen duds weet niet wat het weer daar is
oja entree is voor toeristen 20 $ p/d ( dat vond ik erg buitensporig )
maar het is een schitterend complex
veel plezier
Wij zijn net terug uit Siem Reap; wat een prachtige tijd hebben we daar toch gehad :). Alles meteen in een website verwerkt; hopelijk hebben jullie er wat aan. Ik heb voor ruim 10gb aan hd filmpjes geschoten; die moet ik nog allemaal bewerken en daarna op Youtube zetten. Daarna pas kan ik ze op de website plaatsen.
We zijn 6 dagen naar Siem Reap geweest. Was zeker niet te lang; hoewel ik persoonlijk wel een beetje tempelmoe was. Maar achteraf was het allemaal super. Wij verbleven in Golden Mango Inn; een zeer leuke en nette B&B. Wij betaalden $15 per nacht voor een prima kamer met airco en tv (hoewel beiden nauwelijks nodig haha). Het ligt wel een beetje buiten het toeristische centrum, maar dat vonden wij juist super (lekker tussen de locals). Met de tuktuk ben je voor 2 tot 3 dollar overigens in 4 minuten in het centrum; ook prima te doen.
We zijn ook nog bij Jasmine Lodge geweest (daar hadden we onze tours geboekt). Ook een leuke B&B; vooral supergoed ontbijt :).
Veel plezier!
Hier mijn site: Cambodja Reisvormen (1 dag online!)
Ik ben zelf net terug uit Cambodja, Laos en Thailand en sliep in Siem Reap in No Problem Guesthouse.
$8 per nacht met fan en eigen badkamer + gratis internet. Ik vind het vooral belangrijk dat het schoon is en dat was het daar.
hello
vorige maand 5 nachten in HAPPY GUEST HOUSE gelogeerd , SIEM REAP
Betaalde 6 $ per nacht voor propere 2pers kamer met fan, TV, eigen badkamer !
Gratis internet in de lobby , free pickup , goedkope bar , vriendelijke staff die je overal mee helpen wil
Ligt wat afgelegen( 20m te voet naar Pubstreet / 5min per tuktuk)
Maar er staan altijd tuktuks te wachten voor het Gh om je te voeren
AANRADER !
ADRES :
HAPPY GUEST HOUSE
N 0134 PHUM WAT BO
khum Salakomreuk
SIEM REAP
E-MAIL : happy_ghouse@yahoo.com
Esster,
Sun Sengky Guest House
Sivatha Street, 15 ( Old Market )
senky@camintel.com
855/63 9640 34
Siem Reap - Cambodja
Liging = UITSTEKEND !!! ik was er in Jan. 2010
geen voorzieningen voor ontbijt , maar dat is geen probleem door de **super locatie**
van deze zeer propere geusthouse ...
+- 15 US$ prima propere kamers met goede bedden en douche ...
echt een aanrader ! vlak bij avond markt en het beroemde "RED PIANO Restaurant"
veel reisplezier ...
** Life is Good !**
Smiley’s Guesthouse is me goed bevallen. Ligt op een handige locatie, prima kamers en aardige mensen.
Ik heb in laatste reis 2 maal Siem Reap bezocht en verbleef telkens in Happy Guest house . Zeer vriendelijke staff . De jonge gast Mr T neemt je zelfs mee uit of op tour naar andere bezienswaardigheden rondom de stad .
Echt een aanrader dus