Hi allemaal,
Zaterdag is het zover: 3 weken Cambodja
Iemand mss tip voor leuke hostel in Phnom Penh & Siem Reap??
Thanks!
Marjolein
Hi allemaal,
Zaterdag is het zover: 3 weken Cambodja
Iemand mss tip voor leuke hostel in Phnom Penh & Siem Reap??
Thanks!
Marjolein
Hi Marjolein,
in Phnom Penh kan ik je Noura Guesthouse en Bright Lotus (website) aanbevelen. Liggen beide op hetzelfde kruispunt, tussen het nationaal museum en de Sisovath Blvd aan de rivier.
In Siem Reap zijn zeer veel guesthouses. Wil je in het centrum, of er net buiten? Ik slaap altijd bij Guesthouse Baca-Villa (website), maar die is pas verhuisd naar een nieuwe locatie, net buiten het centrum. Smiley Guesthouse schijnt ook goed te zijn (van horen zeggen), maar dat kan ik niet beoordelen. Ligging is wel goed (website).
Veel plezier!
In Siem Riep vond ik mijn hostel (Sawader guesthouse) eigenlijk te ver buiten het centrum liggen, en daardoor moest ik als het donker was door pikdonkere kleine steegjes. En hoewel ik een goede deal kreeg voor een mooie schone kamer, probeerde de eigenaar me behoorlijk af te zetten qua tuk-tuks en Angkor.
Maar van Smiley hostel heb ik goede dingen gehoord (mensen die ik daar had ontmoet verbleven daar). Ook al zat ik niet in dat hostel, hielp de eigenaar me super goed met vragen die ik had)
In phnom penh sliep ik in Narin guesthouse. Het was heel goedkoop en prima locatie. Maar het was er niet heel erg schoon…
In Phnom penh verblijf ik elk jaar (al 3 jaar) in Me mates place guesthouse
Propere kamers en zeer leuke vibe met het personeel .
Zelf ben ik daar komende week weeral van de partij .
In siem reap op men vertrouwde Happy guesthouse waar ze me ook al kennen
Ligt niet Pal in het centrum maar ik kom daar meestal tijdens een doortocht
Je zult wel verschillende leuke hostels vinden
amusement in men ’ tweede thuis ’ cambodja
Michel
Hi Roberts,
Rond Augustus zit ik in Cambodja. Ik ga naar Phnom Penh en Siem Reap. Ik ben ook van plan om in een hostel/guesthouse te gaan verblijven.
Denk je dat ik ter plekke een kamer kan boeken of is het beter om het van te voren te regelen?
Ik ga eerst door Vietnam reizen en ik weet nog niet exact wanneer ik in Cambodja aankom.
Groet,
Krish
Hi Krish,
augustus is geen top maand kwa drukte, maar het is ook geen echt laagseizoen.
De twee door mij genoemde guesthouses in Phnom Penh staan ook op tripadvisor, dus daar misschien net voor vertrek 1 nach boeken of zo.
In Siem Reap is het al een tijd “overkill” met de guesthouses en hotels, dus veel meer bedden dan gasten. Voordeel voor jou is dat de prijzen laag liggen. Daar zou ik alleen vooral reserveren als ik perse een bepaald guesthous zou willen.
Succes!
Iedereen bedankt!! Nog 2 dagen
Grtjs!!
Je bent er waarschijnlijk al. Maar ik heb in Smiley’s geslapen. Ik vond het echt leuk! Mooie grote schone kamers welke wel enkele jaren geleden slechts 6 usdollar kostten. Je kon daar ook prima eten.