Ik heb een vraag! Aankomende september 2013 ga ik voor drie maanden naar Phnom Penh voor een stage. Ik weet niet zo goed wat handig is met het verblijf: guesthouses, hostels, etc.? Heeft iemand hier ervaring mee of tips!? Ik zou graag wel op plek willen zijn waar ik andere reizigers ontmoet, want dat lijkt me gezellig!
Groetjes,
Loes.
ps. Als andere mensen rond die tijd in Phnom Penh zijn en een 'reis’genootje zoekt, ik hoor het graag!!!
Momenteel doe ik hier 2maand vrijwilligeeswerk. En verblijf in een appartementje. De kamer is niet erg groot maar ik beschik over: twee persoons bed, tafel, stoel, koelkastje en kast en eigenbadkamer. Ook hebben we hier een erg mooi dakterras! En betaal 160$ per maand! Daar komt nog wel stroom kosten ed bij, dus ong 200$! Enig nadeel… Hier ontmoet je niet veel mensen. Maar t hangt een beetje can jezelf af. Ik heb de eerste week ook in een geusthouse geslapen. Maar al snel kwam ik eeachter dat mijn tijdsindeling p dag heel anders is dan die van anderen… Dus zoizo weinig tijd. In de weekenden kun je altijd nog naar 51str, stappen ed (alleen maar buitenlanders).
Mocht je toch een geusthousezoeken. Bij tattoo/tat en narin verblijven veel vrijwilligers. (bij mij was de kamer op tattoo erg vies, maar wordt druk bezocht).
En weetje al waar je stage moet lopen? Want dit appartement is in de buurt van de russian market en geusthouaes halveewege shihanouk blvd.
Nog eeen tip! Koop een fiets, kost ong45$ maar scheel weer 2$ moto kosten p dag!
Wat leuk dat je daar vrijwilligerswerk doet. Wat doe je precies? Woon je alleen in het appartementje of samen met andere vrijwilligers?
Bedankt voor je tip over het guesthouse. Ik zou het erg jammer vinden om alleen te zitten in appartementje, dus misschien is het inderdaad een goed idee om in een guesthouse te beginnen! Ik ga stage lopen wat tussen het het shihanouk blvd en russian market in ligt!
Oh en de fiets, ja, daar ga ik voor zorgen!! Super handig. Heb je het adres van de plek waar jij je fiets hebt gekocht, dat zou ik erg handig vinden om te weten.
Miss Dara, de vriendelijke eigenaresse, regelt alles voor je. Hier komen zeer veel reizigers.
Voor een langer verblijf kun je uitgaan van ongeveer 8 dollar per dag. De mand in de hoek van je kamer is geen prullemand,
maar een wasmand, je doet je was erin, en men wast dat gratis voor je.
Het restaurant beneden is uitstekend , en niet duur.
En zoals gezegd, wil je iets geregeld hebben, vraag het Miss Dara.
Ik herinner me een Duitser, die zijn dure spullen,creditkaart e.a. in de taxi had laten liggen.
Zijn kleding had hij wel meegenomen (!) Totaal van de kaart zat hij in het restaurant.
Ik zei tegen hem: Neem een biertje van me, je zult zien: Het komt goed, this is Cambodia.
Miss Dara deed hier en daar een belletje, en guess what ? De volgende dag werden zijn spullen
bezorgd, 0 euro schade.
Kreeg mijn biertje ook nog terug, en we hebben er hartelijk om gelachen.