Wat is de doelstelling van deze site?

[ATTACH=CONFIG]72661[/ATTACH]

Jeroen heeft duidelijk minder haar . . .

Ik heb even de tijd genomen om de zaak wat op mij te laten inwerken en ik ben eens door de diverse fora gewandeld.
Ik kom tot de conclusie, dat ik nog niet genoeg weet over de taken en de bevoegdheden van de vrijwilligers.
Ik heb gezien, dat er twee verschillende functies zijn: de beheerders en de moderatoren.
In de rangorde dacht ik te kunnen zien, dat de beheerder hoger staat dan de moderator.

Doe mij een plezier en geef per pm aan mij door, wat van jou (als beheerder of moderator) verwacht wordt en welke instrumenten je daarvoor hebt gekregen. Als jij vindt, dat daar één of meer instrumenten aan ontbreken, dan hoor ik dat ook graag.

Je zou nu natuurlijk kunnen denken, wat is die Jo toch nieuwsgierig en daarin heb je natuurlijk ook gelijk in, maar ik heb het voornemen om -als ik mij goed voorbereid heb- een afspraak te maken met Jeroen om te kijken of ik oplossingen kan aandragen voor de gewrongen situatie die ik nu hier aantref.

Jo

2 likes

Moedig initiatief, Jo !

Het goed in kaart brengen van ‘wie doet wat en hoe’ is een mooie eerste stap naar meer transparantie. Onduidelijkheid over verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de respectieve teams is een heikel punt. Dit werd al vaker op dit forum geopperd.

Christel had aanvankelijk het plan opgevat om de Wereldwijzer structuur op papier te zetten, maar …

En euh … naast forumbeheerders en moderators die het meer zichtbare werk leveren, heb/had je, zoals je natuurlijk wel weet, ook nog admins die vooral achter de schermen één en ander in goede banen moeten leid(d)en.

Een mooi initiatief. Ik heb je in ieder geval een privébericht gestuurd met daarin mijn taken.

Tsja… mijn taken als admin (en coordinator van de admins) waren:

• accountverwijderingen
  • helpdesk
  • forums zonder beheerder bijhouden.
  • beheerders helpen bij vragen.
  • bejeerders gevraagd en ongevraagd adviseren.
  • forumregels handhaven.
  • contacten tussen bestuur en adminteam onderhouden.
  • adminteam waar nodig bijsturen.

Denk dat dat het ongeveer wel was. Hier had ik ongeveer genoeg rechten voor al zouden extra rechten om meer zaken aan te passen ideaal zijn geweest. Tevens kon het adminteam geen besluiten “nemen” zonder toestemming van het bestuur wat in de praktijk lastig was.

Als beheerder heb ik voldoende rechten. (Verwijderen van berichten zou nog fijn zijn maar kan ook zonder.)

Had eigelijk per pb gemoeten zie ik nu. Naja… staan geen geheimen in. Ha ha

Ik heb daar niet veel aan toe te voegen,alleen maar ff zeggen VideJo,onderschat deze taken niet !
Zelf was ik zo’n 3a 4uur dagelijks aanwezig op wwz.
Mijn andere taken buiten de administratie moesten ook gebeuren. (reiscafe,België Forum,even voorstellen forum)

M’n taken als forumbeheerder//moderator van WW zijn als volgt omschreven:

[ol]
[li]Titels van berichten aanpassen om ze duidelijker te maken [/li][li]Verkeerd geplaatste berichten naar het juiste forum verplaatsen [/li][li]Bezoekers helpen met vragen [/li][li]Om het forum actief te houden discussies starten en aanzwengelen[/li][/ol]
Bevoegdheden//instrumenten zijn m.i. (ruimschoots) voldoende. Ik mis alleen inzicht in de maandelijkse statistieken van het aantal bezoekers per deelforum, zodat ik kan zien of m’n input meer bezoekers oplevert (tot een paar jaar geleden publiceerde WW dat wel).

Doelstelling(en)? Wat ik denk: enerzijds een platform over vakanties, reizen en migreren, anderzijds moet de schoorsteen van de Stichting ergens van roken. Dit zou in de statuten moeten staan waar echter het bestuur alleen inzage in heeft. Het klinkt wellicht nogal cru, maar vrijwilligers hebben niks te zeggen in een Stichting en het bestuur is geen verantwoording aan hen verplicht. Volgens mij wel aan donateurs, sponsoren e.d.

Trouwens, er zijn nog veel meer smaken vrijwilligers dan bestuur, admins, beheerders, moderators. In dit soort topics zijn die vaak angstaanjagend stil :smile:

Ik zie hier een groep enthousiaste mensen, die graag anderen willen helpen en ondersteunen, maar om onduidelijke redenen worden
“tegengewerkt”. Zouden we niet kunnen overwegen om met zo’n groep zelf een reisforum te starten?

Hans

Nou Hans,“tegengewerkt” voel ik me niet,maar de communicatie tussen leiding en forumbeheerders kan beter.
Daar word aan gewerkt,maar het vraagt tijd om uit deze negatieve spiraal te komen.
Ik kan zeggen zoek het maar uit wwz,maar de leden moeten hieronder niet lijden.
Laten we samen naar oplossingen zoeken,om dat possitief gevoel terug te krijgen van weleer hier op wwz.
Met moord en brand te roepen geraken we niet vooruit Hans.
groet,Georges.

Ik bemerk een positief gevoel bij iedereen die aan dit draadje heeft bijgedragen, ik sta er zelf ook positief in.
Met moord en brand roepen heeft mijn opmerking niets te maken.
Men vraagt in dit draadje om een signaal van de leiding van wwz, die zich vervolgens stil houdt.

Een tijdje geleden speelde er een discussie over de toekomst van wwz , daaruit viel op te maken dat vrij veel mensen met hart en ziel
een bijdrage willen leveren aan die toekomst.
Er is destijds stevig gediscussieerd, en er zijn ruimschoots zaken aangedragen, waar wwz iets mee zou moeten kunnen.
Vervolgens bleef het stil , en zijn alle personen die veranderingen wilden bewerkstelligen, uit beeld verdwenen.

Nu hoeft niet alle vuile was buiten te worden gehangen, maar er is een communicatieprobleem tussen de leiding
en de anderen. Het lijkt mij dat de leiding gewoon eens open en eerlijk daarover zou moeten berichten ,
en wat men in de toekomst anders gaat doen.

Hans.

1 like