Wat is belangrijk voor een citytrip in NL?

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een afstudeeronderzoek en ik zou graag willen weten wat jullie belangrijk vinden bij het kiezen van een accommodatie, gedurende een citytrip in NL?

Waar moet een accommodatie aan voldoen en wat voor accommodatie kies je? Welke faciliteiten vind jij belangrijk als je een citytrip maakt?

Als een accommodatie niet dicht bij het centrum zou liggen, welke eigenschappen zou de accommodatie dan moeten hebben om jou te overtuigen TOCH bij hun te boeken?

Groetjes!

Voor mij geldt bij elke citytrip:
Belangrijk is de prijs van het hotel en eigenlijk nog maar 2 andere zaken: een goed bed / schone kamer en een metrohalte (of bus/tram indien metro niet aanwezig) “naast” de deur. Meer heb ik niet nodig.
Eten doe ik nooit in het hotel, zelfs het ontbijt niet en voor de rest kom ik alleen in het hotel om te douchen en te slapen.

ik sluit me aan bij corberena alleen geld voor mij bij een hotel in nederland ook dat er een parkeer plaats bij moet zijn aangezien er bij mij in het dorp niet echt veel openbaar vervoer komt en dan is in nederland de eigen auto toch wel handig

Voor mij een beetje te ver om met de auto te komen…:smile:

Een stad waar genoeg te doen is! Genoeg te bezichtigen, geneg keuze uit leuke cafés en restaurants, eventueel een beetje shoppen. Als het kan bereikbaar met de trein en natuurlijk een fijn hotel. Hoeft niet per sé een duur hotel te zijn, als het maar een beetje dicht bij alle bezienswaardigheden/ het centrum ligt. Goede prijs/kwaliteitverhouding is belangrijk. Heb pas nog een erg leuke stedentrip Maastrichtgemaakt: voldeed aan al mijn verwachtingen!!

Tja voor iedereen zijn de criteria weer anders, ik denk dat je een heleboel mensen moet ondervragen voordat je nuttige resultaten krijgt.

Maar wat voor mij persoonlijk belangrijk is:

• dat het een beetje aangenaam gedecoreerd is: géén blauw met gele bloemengordijnen, oud-roze beddesprei, laminaat-grenen meubelen, truttig schilderij… liever gewoon óf neutrale strakke inrichting met bv. zwart, wit, grijs, en een aardige kleur (check bv. eens Bommeljé in Domburg), en in Bergen heb je ook een mooi simpel maar smaakvol ingericht hotel… óf juist smaakvol ouderwetse inrichting, met bv. donker hout en bordeauxrood en roomkleur enzo. Ik moet me er prettig voelen als ik ‘thuiskom’ na een dag door de stad sjouwen!
  • late check-out tijd, dus liever 12.00 uur dan 10.00 uur. Want je bent immers op vakantie en wilt dus eens een keertje NIET om 8 uur op! Ik vind het zo achterlijk dat veel hotels om 10.00 uur check-out hebben. Voor mij is het hele ‘point’ van een hotel dat je lekker vakantie hebt en wilt uitslapen. Hotel = slaapplaats, niet vroeg-op-en-gehaast-ontbijten-en-inpakken-plaats.
  • niet gehorig
  • een bad is een pré
  • een saunaatje in het hotel kan een pré zijn
  • gratis wifi, erg handig om dingen op te zoeken voor je city trip. Veel hotels vragen nog 8 euro per uur voor internet, belachelijk!! Waarom kunnen zoveel café’s gratis wifi aanbieden en hotels niet?
  • ontbijt inbegrepen, ontbijtbuffet vind ik het fijnst. En ontbijttijd ook tot later dan 09.00 uur!! Zie boven, het is immers vakantie dus je wilt uitslapen, en misschien pas om 10 uur ontbijten.
  • als het buiten het centrum ligt, dan zijn bovenstaande criteria extra belangrijk en een goeie openbaar-vervoerverbinding ook 's avonds laat, of fietsverhuur bij het hotel.

Wat ik niet nodig heb, en onbegrijpelijk vind dat elk hotel, hoe goedkoop en ranzig ook, het wel aanbiedt: een tv. Doe dan liever een radio-cd-speler zodat je nog wat eigen muziek kunt luisteren. Of als je al een tv aanbiedt, bied dan ook een dvd-speler aan en leen bij de receptie dvd’s uit.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je wat hotels kunt tippen om eens sie ouderwetse standaard dingen los te laten, en eens creatief te zijn en te kijken wat mensen écht willen! :slight_smile:

Oh ja, qua inrichting is Blooming Hotel in Bergen dus ook superprettig.