Tips & overnachten NY

Hallo medereizigers,

Nog een klein maandje en dan ga ik voor 7 dagen naar New York !
Het ticket is geboekt, maar nu nog de rest:

• hotel
  • bezienswaardigheden
  • what else…

Ik kan het op geen betere plek vragen als hier, deel je ervaring graag!
Hoop van jullie te mogen horen!

Groetjes Eva

Hoi Eva, ik ben meerdere keren in het HI hostel geweest en dat beviel prima. Voor New Yorkse begrippen redelijk betaalbaar. Er worden dagelijks meerdere tours/uitjes/pubcrawls georganiseerd waar je dan bij kan aanhaken.
Ik zou vooral ook een pas kopen om onbeperkt gebruik te maken van de Metro, scheelt een boel gedoe en je haalt em er makkelijk uit.

Bezienswaardigheden zijn er zat natuurlijk, ik kan wel een waslijst gaan opdreunen met het Empire State Building, Times Square, Brooklyn Bridge, etc. Waar ben je naar op zoek?

Hi Pieter,

Ik zoek wel een plek om te overnachten waar ik geen kamer en badkamer hoef te delen met anderen.

Tuurlijk zijn er de “standaard” bezienswaardigheden maar die zijn weer uniek in de momenten van bezoeken. Ook zijn tips welkom die niet voor de hand liggen maar je zeker moet weten.

Ook ben ik gek op eten en drinken…Geen zin in standaard restaurantjes maar op zoek naar de leuke, betaalbare plekjes.

Hoop van je te mogen horen!

Wie weet heb je hier wat aan:

• foto’s van de skyline kan je zowel maken vanaf het Brooklyn Bridge park in Brooklyn, of vanaf de Jersey City kant. Die laatste is met name voor avond foto’s praktischer aangezien je dan niet met tegenlicht van de zon zin bij schemering :wink:
  • over fotografie gesproken, als je er interesse in hebt is het leuk om langs de winkel B&H te gaan: veel groter kan bijna niet, daarnaast worden alle producten via een lopende banden systeem door het pand heen verplaatst van verkoop balie naar kassa.
  • je kunt gratis de ferry naar staten island pakken, die komt ook redelijk dichtbij het statue of liberty. het eiland zelf is niet zo boeiend, dus veel mensen rennen vanaf de ferry direct naar de eerste ferry die weer terug gaat.
  • betrekkelijk nieuw is de “high line”, een oud trein spoor wat is omgetoverd tot park, boven de straat dus. De keren dat ik er was was het niet bepaald rustig, maar dat heb je nergens in NY denk ik :slight_smile:
  • met je metro pas kan je ook in de tram naar roosevelt island, dit is dus een soort skilift achtige unit die je weer een ander uitzicht geeft op NY. het eiland zelf is niet echt spannend.
  • jersey city is echt geen barst aan, ik herhaal; er is echt geen barst aan :slight_smile:
  • in brooklyn heb je het NY Transit Museum, een oud ongebruikt metro station dat vol staat met antieke metro’s

Kwa overnachting, ik heb een keer in een hotel gezeten in Queens, comfort inn als ik me niet vergis. Absoluut geen spannend hotel, maar (toen) wel significant goedkoper dan manhattan. Binnen 10 minuten stond je met de metro op times square…
Op manhattan verblijven is wel leuker natuurlijk.

Wat betreft eten/drinken zullen anderen misschien meer weten :stuck_out_tongue: