Waar let je op als je een hotelkamer boekt in het buitenland?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
groet,georgessiam.
hier in thailand let ik er wel op dat het niet vol geboekt is met russen,dat is erger dan kakkerlakken,wat een zootje schorum is dat als ze op vacantie zijn!
Zouden ze dat alleen zijn als ze op vakantie zijn ? Israeliers zou ook geen leuk volk op vakantie…gelukkig verblijven die vaak tussen de backpackers…
En Nederlanders kunnen zich ook behoorlijk misdragen…
Maar goed, on topic, voor mij is een combinatie van een goede locatie/goede prijs het belangrijkste.
ik vind prijs heel belangrijk, dat het er schoon (genoeg) is en dat het er redelijk rustig is (dus geen schreeuwende mensen de hele nacht). locatie vind ik ook redelijk belangrijk, als het enigszins kan wil ik geen half uur in een bus of taxi zitten om in het centrum van de stad te komen.
ik boek echter bijna nooit vooraf, meestal stap ik gewoon ergens binnen.
De prijs, maar behalve de absolute prijs ook de ‘value for money’.
Plus
Bewaakte parking
WIFI
Landelijke ambiance
Luxe uitstraling
Rustig
Klantvriendelijk
Min
Smerig of vervallen
Rondhossende dronken lui
Krijsende kinderen
Boeken doe ik heel kort tevoren ‘online’, ik heb zelfs wel eens voor de deur van een hotel geboekt op hun eigen WIFI.
De titel zegt het al boeken in het buitenland’
Als ik een kamer ga boeken weet en zie ik de ligging al is die niet goed ga ik
het hotel of dergelijke niet in binnen aangekomen vraag de prijs en wil de kamer zien als dat niet gebeurd doe ik het al niet als ik hem zie weeg ik prijs tegen kamer af bevalt dat dan neem ik de kamer. ik let niet op wie er logeren want de hele hap krijg je toch niet te zien ik lees uit reacties hier russen, israeliers
maar ook hollanders kunnen er soms wat van. gr
Erger dan kakkerlakken? Simpel, misschien eens verder kijken dan uw neus lang is? Een vergelijking als deze is behoorlijk ondoordacht aangezien het nogal hard en kwetsend overkomt. Ook Nederlanders misdragen zich, evenals Fransen en weet ik veel welke nationaliteit.
Ik vind persoonlijk de prijs, ligging en hygiëne erg belangrijk. Het ligt er ook aan waar ik een hotelkamer boek, in bijvoorbeeld Griekenland wil ik zeker een kamer met airco. Wanneer ik naar bijvoorbeeld Duitsland ga is dit niet nodig. Verder is WiFi ook wel een plus.
De locatie, prijs en schoon. Dat zijn voor mij de belangrijkste.
Wij kijken niet zo nauw, als het maar schoon/airco en in het centrum ligt.
De kamers moeten schoon zijn
Als ik een hotel boek is dat of voor zaken of stedentrip. Belangrijkste is dan schoon, goed gelegen (metro nabij) en vooral een goed bed en douche en redelijk rustig. De rest is bijzaak. Eten doe ik altijd buiten het hotel.
De stad waar het hotel is gevestigd.
Prijs en locatie, dat is waar het allemaal om draait. En dan locatie niet eens zozeer ten opzichte van bezienswaardigheden, maar vooral het openbaar vervoer, met een metrohalte voor de deur kom je overal wel. En als het even kan dan dus uiteraard wel voor een leuke prijs, het hoeft niet ultra-budget te zijn, maar het moet wel leuk blijven.
Verder ben ik niet veeleisend, een bed en een eigen badkamer, en als het even kan gratis internet, dat is het wel zo’n beetje. Uiteraard wel schoon. Restaurants, een bar, een zwembad of weet ik veel wat kan me allemaal gestolen worden.
Vaak kijk ik ook nog wel even naar reacties op TripAdvisor, maar aangezien je de reacties daar toch vaak maar lastig op waarde kan schatten hecht ik daar niet zo heel erg veel waarde aan. En voor bijvoorbeeld Japan kijk ik er überhaupt niet naar, ik moet daar het eerste slechte hotel nog tegenkomen.
zowel in Vietnam,Cambodja en Thailand viel het my op dat zowel jonge Russen als jeugdige Israeli zich vaak agressief gedragen.
Daar entegen is van Nederlanders bekend: Kykie Kykie, niet kopie en een eindeloos afdingen.
Jeugdige Engelsen vallen smorgens op door dan reeds beschonken te zyn.
in goedkope hotels is de toilet; schoon en een zittoilet en de warme douche belangryk
Voor mij(ons) is de ligging en het hebben van eigen sanitair(indien aanwezig) het belangrijkst. Liefst in een guesthouse/hostel in een privékamer. Vooraf boeken soms wel en soms niet. Tijdens een feestdag in een stad natuurlijk wel ![]()
Mij storen luidruchtige en vervelende/agressieve personen in z’n algemeen, ongeacht welke nationaliteit ze hebben :dag:
Ligging en prijs zijn het voornaamste, veel comfort heb ik niet nodig. In China hebben we wel voor iets duurdere hostels gekozen, omdat de goedkoopste herbergen daar wel erg spartaans zijn, verder maakt 't niet zo uit. Als ik met m’n vriendin reis gaan we liever niet op zaal natuurlijk, maar als dat niet anders kan en 't is gemengd, ach, dan moet dat maar.
Als ik op reis ben verblijf ik nauwelijks in m’n hotel, ik ga gewoon lekker de stad in en amuseer me wel in oude kerken en de horeca ![]()
:biggrin: In jordanie een vrouw achter een kraampje, sprak twee zinnen nederlands:
“goedkoper dan bij de HEMA”
en
“kijke kijke nie kope”