Hoe overnacht je in het buitenland?

Hoe overnacht je in het buitenland? lekker kamperen met een tentje of gewoon in een hotel?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen!
Gegroet:georgessiam:chin:

Vroeger in mijn jonge jaren,heb ik veel overnacht in de plaatselijke jeugdherbergen(Engeland)als tegenprestatie (want overnachten was gratis)moesten we de afwas doen.

Ik moest er een aantal aanvinken, want het verschilt nogal per locatie. Met “anders” bedoel ik bijvoorbeeld buiten in een slaapzak/swag slapen in de outback van Australië. Of gewoon in de Ardennen :wink:

Hola
Ik slaap in een slaapzak alleen binnen, in ons veranda.
Maar ik slaap ook in een hangmat (zalig is da…!); het kan ook in ons tuin zijn of tussen 2 bomen, maak niet uit, als maar STIL is !
@Georgie, je “jonge jaren” zijn niet zo ver, hoor…
Groetjes
Sopirla>>>

Meestal gewoon tent opzetten. In steden wil ik nog wel eens een hostel pakken.

Laat je tent niet op een strand in India; mijn echtgenoot is die kwijt geraakt door een bizarre diefstal : een stuk of 12 kraaien hebben die gewoon mee genomen en weg ermee: na een paar honderd meters hebben de tent achtergelaten - het was gewoon te zwaar voor hen !

In mijn jonge rebelse jaren,sliep ik wel in een publieke" wc"(Engeland)de jeugdherberg was volzet en het begon fel te regenen.
Dus wat doe je dan? gaan schuilen,eerst zaten we in een mannen toilet,maar de stank was niet te harden(vuile toilet pot)
Toen zijn we maar in de damestoilet gekropen.ha ha h a!!!

Georgie, het is niet grappig, de damestoilet kan even hard stinken en miserabel uitzien…bah…, daarom heb ik me een boek gekocht : “How to shit in the woods”(an environmentally sound approach to a lost art) by Kathleen (vrouw, nota bene !) Meyer - international best-seller with over 1 million copies in print.
En als je idees te kort komt, zoek het boek van Peter Moore “Don’t shit in the toilet”.
Literatuur in dit vak…zat.lol2
Groetjes
Sopirla>>>

Ligt er aan hoe lang ik ga verblijven en ook in welke land.

Als ik bijv. naar een dure land ga (in vergelijking met mijn eigen woonland) wil ik natuurlijk de kosten zoveel mogelijk drukken en dan is een hotelverblijf niet zo aantrekkelijk meer. In dat geval probeer ik een appartement te zoeken of een gasthuis (Nederlands voor guesthouse? :slight_smile: ). Maar een hotel lijkt me prima te doen in een land als Thailand (mits je buitenlander bent en spaargeld hebt of inkomen).

B&B lijkt me net een variant van een hotel te zijn, vaak ook duurder, dus daar gelden dezelfde regels voor.

Kamperen e.d. gebeurt pas als ik er goed met het land bekend ben, als het daar veilig is, en zeker geen derde wereldland of zo.

Ik verblijf bij mensen thuis (familie) pas wanneer ik naar India vertrek, das dan weer mijn land van herkomst. Voor de rest, heb ik die luxe niet in die andere landen.

Voor langere verblijven, met het oog op huisvesting oid kies ik liever voor het appartement, het hotel kies ik alleen als het van erg korte duur is, en ik verder geen geldzorgen heb :slight_smile:

Toevoeging:

Ik mis de optie “appartement” in de pol. Das trouwens ook een rendabele manier van huisvesting, en ook nog veelvoorkomend.

Misschien kun je dat even toevoegen als het maar lukt, Topicstarter?

Hey, Zkr 600
Ik logeer waar het proper is ( met gecko’s op de muren of niet) want de luxe neem ik niet mee naar huis. Dus, eenvoudig en de ontbijt moet ik aan mijn echtgenoot vragen wat hij wilt krijgen want mijn ontbijt bestaat al jaren van goede tassen koffie en de ABsoluute nodige sigaretten.Als ik die 2 heb, ben ik meer dan tevreden.
Ik probeer ook een hoofdkwartier te hebben en van daar uit excursies te maken die ik zelf organiseer.
Op dit manier druk ik de kosten redelijk goed.
Groetjes
Sopirla>>>

Sorry,ik heb alleen moderatie rechten op het Thailandforum,niet op het wwz:reiscafe!Misschien dat Jurjen dit ff kan aanpassen(optie:appartement)

Staat erbij!

Altijd afhankelijk van mijn goesting en tijd. Laatst in Pai zat ik in een lodge, in Chiang Mai in een 4 sterren hotel en onderweg in een slaapzak, onder een muskietennet, naast de motor op een open plek in het bos…

Volgens mij gaat je voorkeur toch met je leeftijd mee, toen ik 18 was had ik aan een 15 E kamertje genoeg, toen ik 25 werd was dat al 20 E, nu ga ik voor de 30/35 E kamers…
F

Bij ons wisselt het een beetje: meestal hotel / appartement en als het moet bij schoonmoeder :mad:.

Wij sliepen meestal in een appartement of bungalow. In Sosua een all inn resort.