Nicaragua

Hallo,
Begin augustus gaan we voor 2 weken naar Nicaragua. We hebben enkel de eerste 2 nachten geboekt in Managua. Daarna zien we wel. Ik heb een ‘voorlopige’ reisroute uitgestippeld maar nog geen hotels geboekt. Ik hoop dat dat niet nodig is, dat is een beperking in je vrijheid. We gaan telkens een 2-tal dagen vooraf reserveren.
Ik vroeg me af of het beter is om te logeren in het centrum van de stad, bv León, of beter buiten het centrum. We wandelen graag 's avonds in de stad wat rond en iets gaan eten en drinken. Kan je dat gemakkelijk van buiten het centrum doen? Of toch beter ín de stad?
Ik heb al vele interessante tips op jullie forum gevonden, waarvoor dank!

Hola,

Het is vaak niet nodig om van te voren je accommodatie te boeken, tenzij het semana santa (pasen) of kerst/oud en nieuw is. De meeste backpackers kijken pas ter plekke waar ze willen overnachten.

De steden in Nicaragua (behalve Managua) zijn erg klein en hebben vaak maar een klein centrum. Hier en vlak daarbuiten bevinden zich dan ook de meeste accommodaties. Je zult daarom bijna automatisch dichtbij het centrum zitten, waardoor je makkelijk kan lopen naar restaurantes/barretjes etc. Bij León kun je kiezen of je in de stad zelf wilt overnachten of dat je bij het strand wilt overnachten (half uurtje van de stad vandaan). Je kunt natuurlijk ook allebei doen :slight_smile: Ik raad je aan om een reisgids mee te nemen of internet te checken, zodat je ter plekke kunt kijken welke accommodaties er zijn en waar je zou willen/kunnen overnachten.

De meeste toeristen slaan Managua over, is vaak onveilig en heeft voor toeristen niet veel te bieden. Ik zou er daarom ook niet te lang blijven, maar snel doorreizen naar Granada of León en daar overnachten.

Saludos,
Sole

1 like

Hartelijk dank voor je snelle reactie:wereld:
We nemen sowieso een tablet mee om reservaties te maken.
Dankzij jouw ‘pleidooi’ voor rondtrekken met openbaar vervoer (dat ik op het forum las) gaan we geen auto huren maar met de bus reizen. We zijn geen backpackers maar met een valies zal het ook wel lukken zeker;)
Groetjes,
Elicec

      • Updated - - -

Hartelijk dank voor je snelle reactie:wereld:
We nemen sowieso een tablet mee om reservaties te maken.
Dankzij jouw ‘pleidooi’ voor rondtrekken met openbaar vervoer (dat ik op het forum las) gaan we geen auto huren maar met de bus reizen. We zijn geen backpackers maar met een valies zal het ook wel lukken zeker;)
Groetjes,
Elicec

Hola,
We hebben onze reisplannen aangepast. Managua is inderdaad niet de leukste stad om te bezoeken. Volgens vele reizigers weinig te zien. Daarom heb ik gedacht van ons te laten oppikken aan de luchthaven en onmiddellijk naar Granada te rijden. Vind je dat een beter idee?
Groetjes,
Elicec

Hola,

Prima idee, dit raad ik ook iedereen aan!

Saludos,
Sole

Als ik nog eens naar Nicaragua zou gaan, zou ik wel een auto huren omdat het je meer vrijheid geeft. Ik vond de reis van Granada naar Ometepe met openbaar een lastige bijvoorbeeld. We hebben ook dingen niet gedaan omdat het met openbaar vervoer moest en we met onze beperkte tijd het zonde vonden, de afstanden zijn niet groot maar je bent toch gauw een paar uurtjes meer kwijt als je met de bus wilt reizen. Met een auto stap je in wanneer je wilt en begin je te rijden, met openbaar vervoer werkt dat anders natuurlijk.