Nicaragua reistips gevraagd

Hoi,

Eind juli gaan wij voor 22 dagen naar Nicaragua. Een ontzettend gave ervaring hoop ik en tevens onze eerste “buiten Europa” ervaring. En nu zijn er toch enkele kwesties die mij bezig houden. Op internet lees ik dat vooraf een accommodatie boeken niet nodig is, maar als ik via Booking.com rondsnuffel krijg ik meldingen dat sommige accommodaties zowat volgeboekt zijn. Wat zijn de ervaringen hiermee? Het liefst willen we niet teveel van te voren vastleggen, maar als alles al vol zit is het ook niet prettig. Ook willen we heel graag wildlife spotten en veel natuur zien (zonder hordes toeristen) en sportief doen. Hebben jullie nog tips wat een echte must see is? Als budget hebben we ongeveer €25 pp per dag, is dit voldoende voor de periode dat we heen gaan? We zijn van plan om gewoon in hostels te slapen, wel een privékamer. Daarnaast zijn we nooit big spenders op onze reizen. We zijn trouwens van plan met het openbaar vervoer te reizen.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Hola,

Het is niet nodig om accommodaties van te voren vast te leggen. Voor wildlife en veel natuur raad ik Isla de Ometepe aan, Laguna de Apoyo, Río San Juan en het noorden, zoals Estelí en Matagalpa. Natuurlijk kun je ook niet de vulkanen missen. Je kunt prima hiken, surfen, paardrijden, kajakken, mountainbiken, etc. er zijn genoeg sportieve activiteiten. Ik raad je aan om topics uit dit forum te lezen, om meer info te krijgen over de dingen die je kunt doen. Ook raad ik je deze webpagina aan voor meer informatie en om ideeën op te doen: https://vianica.com/

Een budget van 25 euro pppd is prima te doen, wellicht dat je soms wat er boven zit met bepaalde activiteiten (bijv. surfles).

Saludos,
Sole

Wij zijn er ook die periode, tot half augustus, heeeeel benieuwd naar! Zelfde als jullie, gaan niks vast leggen. Schijnt prima te gaan. Booking.com heeft sowieso weinig budget opties. Kijk ik niet eens op.

Wil ook heel graag naar Corn Islands, hoop dat het weer een beetje prima is. Mega veel zin in.