Help!!

Hallo allemaal,

Komende maandag vertrekken wij, Steffi en Koen, naar San José om 6 weken later weer naar huis te vliegen vanuit Managua, Nicaragua. We hebben dus ruim de tijd om het een en ander te gaan zien en doen. Maar af gezien van de eerste overnachting in San José hebben wij nog niets geboekt en ook niet echt een idee wat we allemaal zullen gaan doen. Door een samenloop van omstandigheden hebben wij ons namelijk niet optimaal kunnen voorbereiden. Dus heeft er iemand een idee qua route? Ik heb het een en ander gelezen over Corcovada en Tortuguero, wat me beide leuk lijkt.
We willen graag een actieve vakantie, maar ook tijd om op het strand te kunnen liggen. Verder vinden we het wel leuk om in steden rond te slenteren, maar niet 3 dagen achter elkaar. Heeft er iemand een idee???

Ook vraag ik me nog af hoeveel budget we ongeveer moeten rekenen per dag. We willen low-budget reizen, maar met wel ruimte voor ongeveer 2 tours/uitstapjes per week. We zaten zelf te denken aan max. 60 dollar per dag voor met zijn tweeën. Is dat haalbaar???

Bedankt allemaal!!

Groetjes Steffi en Koen

Hola,

Wat betreft Nicaragua kan ik je helpen, met Costa Rica helaas niet. Ik ga er even vanuit dat je 3 weken in CR verblijft en 3 weken in Nicaragua. Ook ga ik er even vanuit dat je met de Ticabus/Transnica vanuit CR naar Granada reist. Hieronder heb ik een aantal opties beschreven.

De meest voor de hand liggende (de plekken die de meeste toeristen bezoeken) is deze:
• Granada + omgeving (5-7 dagen): een dag Masaya markt + vulkaan, een dag Laguna de Apoyo + Catarina, een dag vulkaan Mombacho, etc.
• Isla de Ometepe (max. 5 dagen)
• San Juan del Sur (4 dagen)
• León + omgeving (4-6 dagen)

Wil je een wat minder toeristische route en heb je al genoeg strand gezien, kun je naar het heuvelachtige noorden gaan.
• Granada + omgeving (5-7 dagen): een dag Masaya markt + vulkaan, een dag Laguna de Apoyo + Catarina, een dag vulkaan Mombacho, etc.
• Matagalpa (2-3 dagen)
• Estelí UCA Miraflor (5 dagen)
• Somoto Canyon (1 of 2 dagen)
• León + omgeving (4-6 dagen)

Ben je gek op de Caribbean en wil je relaxen, dan moet naar de Corn Islands.
• Granada + omgeving (5-7 dagen): een dag Masaya markt + vulkaan, een dag Laguna de Apoyo + Catarina, een dag vulkaan Mombacho, etc.
• Corn Islands: Big Corn en Little Corn (7-9 dagen)
• Dan nog een week ergens naar keuze.

Nog een paar dingen: Nicaragua is veel goedkoper dan Costa Rica. Voor een indruk qua prijzen in Nicaragua, zie deze link: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=77534
Bovenstaande beschrijvingen zijn min of meer haalbaar in het budget van $60 voor 2 pers. per dag. Alleen de laatste optie zal iets duurder uitvallen door een vliegticket en eventueel duiken.
Als je nog niks voorbereid hebt, zou ik een goede reisgids aanschaffen! Je hoeft in Nicaragua van te voren niks te boeken, dit kun je allemaal ter plekke doen.

Saludos,
Sole