Ik vertrek 3 november voor een maand naar Nicaragua en arriveer in Managua met Delta rond 21.00 u. Mijn vraag: kan ik zo laat nog naar Leon reizen en daar een hotelletje zoeken, of blijf ik beter in Managua voor de 1ste nacht?
Of reizen we beter door naar Granada, we zijn met 3 personen?
Hola,
Je kunt meteen door naar León, maar dan zou ik wel een airport transfer regelen via het hostel/hotel in León, zodat je niet op het vliegveld nog een taxi moet nemen en gaan onderhandelen qua prijs etc. Maar dat je dan in een keer kan instappen en meteen naar je accommodatie wordt gebracht.
Ik zelf raad altijd aan om direct naar Granada te gaan, is met auto/taxi minder dan een uur rijden. Granada is een koloniaal stadje en echt perfect om een paar dagen te verblijven. Je kunt hier dan een paar dagen bijkomen en Granada en omgeving bezoeken. Je kunt heel makkelijk een taxi vanaf het vliegveld naar Granada nemen (kost gemiddeld zo’n $40), je kunt het ook via een accommodatie regelen.
Ik raad het af om in Managua te overnachten, omdat Managua voor toeristen niet veel te bieden heeft, veel onveilige wijken heeft en je verliest dan ook weer een dag met reizen. Je kunt beter meteen nog dezelfde avond in een keer doorreizen naar León of Granada en daar overnachten, zodat je de volgende dag gelijk al kunt genieten ![]()
Saludos,
Sole
Bedankt Sole voor je snelle reactie en raad! Welk budgetvriendelijk hotel of b&b raad je me aan in Granada?(liefst op een rustige plaats)
Nogmaals bedankt Sole! Ik heb nog wel enkele vragen, ik trakteer je op een koffie ergens in Granada als je kan, laat maar iets horen!
Hasta luego
Eric
Muchas, muchas gracias!!! ![]()
Sinds een paar maanden ben ik weer tijdelijk in Nederland, maar natuurlijk ga ik volgend jaar of anders het jaar daarna weer terug
Maar ik kan je sowieso Café de Las Flores aanraden (Central Park) of Panadería Maria Elena (Los Bomberos, 1/2c. al oeste), die zijn allebei echt geweldig!
Als je vragen hebt, kun je ze altijd op het forum plaatsen!
Saludos,
Sole
Ok, no prob., nogmaals bedankt!