Aan het begin of einde van een rondreis door Nicaragua wil ik graag wat langer in een stad doorbrengen.
Mocht ik ondanks de negatieve verhalen toch voor Managau kiezen, hoeveel dagen minimaal/maximaal?
In het geval van Granada en Leon: hoeveel dagen zou ik daar minimaal blijven om die steden en directe omgeving goed te verkennen.
In Managua heb je als toerist weinig tot nikst te zien en te doen. Mocht je er per se heen willen, dan zou ik zeggen 1 dag.
Voor Granada en León zou ik minimaal 4 dagen uittrekken, dan heb je tijd om de stad zelf te verkennen en dingen in de omgeving.
Omgeving Granada: Mombacho, Las Isletas, Laguna de Apoyo, markt en vulkaan Masaya, Catarina, San Juan de Oriente
Omgeving León: Strand, Isla los Brasiles, vulkaan Cerro Negro, vulkaan Telíca
Managua is geen “city trip destination” zeg maar. Het is geen stad met mooie gebouwen, parken en bezienswaardigheden. Veel plekken zijn ook onveilig. Toeristen gebruiken Managua alleen om bijv. met de bus over te stappen. De weinige “toeristen bezienswaardigheden” die Managua heeft, zijn niet echt de moeite waard en ook nog eens moeilijk te bereiken. Mocht je per sé naar een dure shoppingmall willen, de McDonalds of de bioscoop, dan kun je een dagje Managua inplannen. Uitgaan in Managua is niet aan te raden, tenzij je met lokale mensen gaat die de plek kennen en over een auto beschikt. Mocht je toch graag meer van Managua zien, dan zou ik “El Malecon” aanraden en qua shopping malls en bioscoop Metrocentro of Galerías Santo Domingo.