Reisroute Nicaragua

Hallo allemaal,

Kan iemand van jullie zeggen of dit een logische reisroute is door Nicaragua?

Graag zou ik ook van jullie willen horen welke bezienswaardigheden je niet mag missen
(volgens jullie eigen ervaring).

Alvast bedankt voor de reactie(s)

**Managua -> ****Leon -> ****Chinandega -> ****Esteli -> ****Matagalpa -> ****Masaya -> ****Granada ->
****San Jorge -> ****Moyogalpa -> ****Isla de Ometeppe -> ****San Carlos ->
****Castillo de la Concepcion -> ****Granada -> ****Managua -> ****Big corn Island

**Groetjes,

Pascal

Wij hebben deze steden bezocht: Granada, Leon, Esteli, Masaya, San Juan Del Sur, Ometepe en de Corn islands.

Managua hebben we niet gedaan omdat je heel makkelijk een transfer kan maken naar Granada,
(En we hebben ook verschillende verslagen gelezen dat het onveilig was)

Chinandega zijn we één dagje geweest maar dit was ons bezoek aan ons sponsorkindje (dus eigenlijk niets van de plaats gezien)

Verder ziet de planning naar mijn inzien er goed uit en prima goed te doen! De reis afstanden naar en vanaf Leon vonden we wel lang 2/3 uur als je net uit een vliegtuig komt lijkt me dit minder prettig, omdat je dan snel naar bed wil dan zou ik Granada als begin punt en eind punt aanhouden (maar dat is natuurlijk je eigen keuze)

Groeten Johan en Else

Dankjewel voor je reactie Johan en Else :slight_smile:

Niet te missen (vind ik):

  • vulkaanborden van de Cerro Negro af. Dit kun je regelen vanuit León, bijvoorbeeld bij Bigfoot hostel. Leuke gids, prima georganiseerd, na afloop ook een koud biertje en twee mojito’s! Neem wel oude dichte schoenen mee of koop ter plekke goedkope gympen op de markt. Je schoenen zijn namelijk het stuur en de rem! (Als je zittend op het board van de vulkaan af gaat).
  • een homestay in het Miraflor national park. Te regelen via Hostal Luna in Estelí. Vanwege de reisafstand zou ik dan minstens 2 nachten een homestay aanraden.

Dankjewel Cecilia74 :slight_smile:

Mochten er nog meer mensen tips en dergelijke hebben… allemaal welkom :slight_smile:

Somoto Canyon vonden wij ook wel erg de moeite. Dit zou je kunnen doen vanuit Esteli.
Deze trip zorgt voor een zeer gevarieerde reis doorheen Nicaragua, want het is er zo anders dan op de andere plekken!

En zoals hierboven reeds aangehaald: vulkaanboarden vanaf Cerro Negro!
Wij hebben dit gecombineerd met een tocht naar El Hoyo, waar we kampeerden vlakbij de krater van deze mysterieuze vulkaan, en het Asososca meer.
Een schitterende combi!!

Meer info vind je o.a. hier.

De Somoto Canyon ziet er zeker gaaf uit en ook het kajakken wat je hebt gedaan lijkt me tof!
El hoyo sla ik waarschijnlijk over… aangezien me conditie niet zo best is haha!
Leuke blog en thanks!