Rondreis Nicaragua met gezin

Hallo allemaal,

In juli vertrekken wij ( gezin met 3 kinderen in leeftijd 14/15/17) voor 4 weken naar Nicaragua ( eigenlijk 3 weken Nicaragua en 1 week Costa Rica omdat we vanaf San José weer terug vliegen).
Heb ondertussen al heel veel gelezen en de mogelijke route zit al in ons hoofd maar wil eigenlijk nog een paar plaatsen horen die ook heel mooi en het bezoeken waard zijn.

Wat doen we in iig?
Granada ( 3 nachten met uitstapje maar Masaya en lago de Apoyo)
Matagalpa ( of daar in de buurt, Estili wellicht)
Chinandega ( mangroves)
Leon ( 2/3 met eventuele verlenging kust)
Isla de Omeptepe ( 4 nachten)
San Juan del Sur ( 3 nachten oid)

We gaan niet naar de Corn Islands maar willen wel ergens leren surfen en eventueel snorkelen als dat mogelijk is. Heeft iemand een tip waar je dat het beste kunt doen?
En wat is een mooi nationale park om te bezoeken ( en dan niet Indio-Maiz)?

Verdere tips zijn van harte welkom!

Hetty

Hola,

Leuk dat jullie met het gezin op vakantie gaan naar Nicaragua! Hieronder mijn tips met betrekking tot het reisschema:

• Bezoek of Matagalpa of Estelí. Matagalpa kun je combineren met Cerro Apante en Selva Negra. Estelí kun je combineren met UCA Miraflor. Daarnaast ligt het meer op de route naar/van León en kun je Estelí goed combineren met een bezoek aan Canyon Somoto.

• Als je graag Mangroven wilt zien, zou ik je omgeving León aanraden (Isla San Juan Venado, coöperatieven in omgeving León) of anders Río San Juan. Chinandega is niet de moeite waard om te bezoeken. Wat je verder niet mag missen in León is vulkaanboarding van de Cerro Negro!
    Op Isla de Ometepe heb je ook mangroven. Ik moet zeggen dat ik de mangroven zelf niet heel spectaculair vind, behalve dan in Río San Juan, dus wellicht een tip om dit eventueel in Costa Rica te bezichtigen.

• Surfen kan in omgeving San Juan del Sur (Playa Maderas) en in Tola!!! Tola zou ik je echt aanraden! Playa Popoyo is hier uiterst geschikt voor. Daarnaast liggen ook schitterende stranden, zoals playa Guasacate, een van mijn favorieten :slight_smile: Ook kun je surfen bij León (playa Poneloya en playa las Peñitas) maar dit zijn geen mooie stranden (grove kapotte schelpjes en zwart zand) en er is een sterke stroming en gelijk al diep water. Ik zou dus zeker Popoyo in Tola aanraden en anders playa Maderas.

Saludos,
Sole

Dank je wel voor deze bruikbare tips! Denk dat we ook naar Tola gaan. Even kijken hoe we daar t best kunnen komen ( gaan alles met openbaar vervoer doen) maar dat komt goed!

Gracias!

Hetty

Hola,

Je moet zeker naar Tola gaan! Wel is het aan te raden om daarvoor auto te huren. Er is zeer beperkt busverkeer en het is best een pittige rit. Wel mogelijk, maar niet erg comfortabel en eenmaal in Tola ben je erg gelimiteerd in bewegingsvrijheid zonder auto.

Saludos,
Sole

Goedemiddag,
Wij zijn ongeveer hetzelfde van plan als Hetty, gezin 3 meiden leetijden 12, 14, 17. Hebben alleen de vliegtickets nog maar geboekt. Begrijp ik het goed dat we zonder hotelreserveringen vooraf gerust kunnen vertrekken? Dit geeft namelijk wel meer flexibiliteit.

Groet
Gert Hein

Hola Gert Hein,

Het is niet nodig om nu al accommodaties vast te leggen. Je kunt eventueel in Nicaragua zelf een (aantal) dag van te voren een accommodatie reserveren als je dat prettig vindt, maar ook dit is niet perse nodig.

Saludos,
Sole

1 like