Advies nodig! Welke steden wel en welke niet?

In april vertrek ik voor een rondreis van drie maanden door Cuba, Nicaragua en Costa Rica.
Nou ben ik uiteraard al flink met de voorpret bezig en op dit moment verdiep ik me vooral in Nicaragua.
Na wat rondkijken en lezen had ik het volgende bedacht en ik vroeg me af of ik nu niet nog een paar van de mooiste plekjes mis?
Vanuit Managua naar Granada. Daar een paar nachten zijn en vanuit daar naar Masaya.
Vervolgens zou ik misschien naar San Juan Del Sur willen maar een hoofdreden daarvan zou zijn vanwege de schildpadden en ik heb gelezen dat die er vooral pas vanaf juli zijn? Want is het verder ook de moeite waard?
Dan naar León, vervolgens door naar Matagalpa en nog een kleine week naar Corn Island.
Leek me een mooie trip voor ruim 3 weken.
Oh en als er nog trips zijn die ik sowieso niet mag missen; do tell!

Daarnaast vroeg ik me nog het volgende af;
Ik reis als vrouw van 22, lang & blond, in mijn eentje daar. Is dat goed te doen? Wat ik zo overal heb gelezen moet het wel te overzien zijn. Of vergis ik me daarin?

Bedankt voor de antwoorden alvast!!

Hola,

Bovenstaande genoemde plekken in Nicaragua zijn zeker aan te raden om te bezoeken. Ik zou alleen niet naar Masaya gaan en daar overnachten, maar slechts een dag bezoeken als uitstapje vanuit Granada. San Juan del Sur is zeker de moeite waard om te bezoeken, ook al zijn er op dat moment geen schildpadden (jul-dec). Van jan-jun is het walvissenseizoen! En daarnaast heeft San Juan del Sur en omgeving erg mooie stranden, waar je goed kan surfen, afkoelen en feesten. Mocht je nog 1-2 dagen over hebben, dan is Somoto ook aan te raden om te bezoeken.

Nicaragua is relatief gezien het veiligste land van heel Midden Amerika. Je kunt prima alleen reizen in Nicaragua, ook als je buitenlander, vrouw, blond en lang bent. Wel moet je als buitenlander extra opletten op je bagage en niet met je spullen te koop lopen, want diefstal en zakkenrollen komt regelmatig voor. Als je 's avonds taxi’s neemt en verlaten plekken mijdt, dan zul je in Nicaragua geen problemen ondervinden.

Saludos,
Sole

Ooh. San Juan del Sur en omgeving goed om feesten? Dat wist ik niet. Dat is mooi meegenomen dan :slight_smile:

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Kans is groot dat ik inderdaad nog wel wat tijd over heb dus dan ga ik zeker nog naar Somoto.

Wij zijn nu op Ometepe, hiervoor hebben we een week in Granada gezeten in een heel aardig hostel (33 dollar per nacht)
Het hostel heet Casa del Agua, een aanrader.