Reisschema 4 weken Nicaragua en Costa Rica... ?!

Hoi hoi,

Ik ga 10 jan tot 7 feb naar Nicaragua en CR. Ik vlieg op Managua en dan eerst een week naar een eco-lodge waar ik Spaanse lessen ga volgen (tot 18-1). Vanuit hier worden er ook activiteiten georganiseerd naar o.a. Masaya, dus ik hoop dat ik zo al wat te zien krijg van Nica. De volgende plaatsen wil ik hierna nog bezoeken:

• Granada (2 nachten)
  • Isla de Omotepo (2 nachten)
  • San Juan del Sur (is dit echt een must see?)
  • dan Tortuguero (hoelang nodig?)
  • Cahuita voor paar dagen relaxen
  • Monteverde en/of Rincon de la Vieja
  • Terug naar Nica en daar misschien nog naar Leon, maar twijfel over Leon. Is dit echt de moeite?

Is het reëel om deze plaatsen te bezoeken? Wat is een logische volgorde en hoeveel tijd heb ik overal nodig? Missen jullie nog iets? Ik moet alles met OV doen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Jetty

Ik vond León erg leuk en zeker de moeite waard.

Hola,

Drie weken voor al deze plaatsen is erg krap. Als ik jou was zou ik focussen op 1 land, dus drie weken in Nicaragua of in Costa Rica. Nu ben je alleen maar aan het reizen met het OV. San Juan del Sur is toeristisch, maar hartstikke mooi en leuk. Vooral als je van surfen, zon, zee, strand houdt en in jan/feb kun je vaak walvissen en dolfijnen spotten. Als je drie weken in Nicaragua doet, kun je ook makkelijk een bezoekje doen aan León of bijv. het noorden van het land, zoals Matagalpa, Estelí of Somoto. In Nicaragua reis je vergeleken met Costa Rica snel en gemakkelijk naar andere plekken en het is ook nog eens super goedkoop.

Saludos,
Sole

Inderdaad zou ik een keuze maken tussen deze twee landen. Nicaragua heeft veel te bieden, Costa Rica is een land waar heel veel te ontdekken valt, waar je maar komt! Je kun de gebaande paden kiezen die met vette letters in de Lonely Planet staan aangegeven, je kunt ook eens op zoek gaan naar plekjes die amper in de LP staan. Rancho Burica bijvoorbeeld , helemaal in het zuiden, waar de weg niet verder gaat bijvoorbeeld, of in de omgeving van San Isidro, of San Gerardo de Dota, het gebied ten zuiden van Manuel Antonio, rondom Dominical, Uvita of Ojochal, Rincon de la Vieja is een mooie plek, nog niet zo super toeristisch, de zuidkant van het schiereiland Nicoya, of Drake Bay op het schiereiland Osa.
En bedenk dat je met het OV veel reistijd kwijt bent en bussen naar afgelegen plekjes maar bar langzaam rijden en elke 300 meter stoppen.
Goede reis!