Ik zoek een leuke hostel of hotel in Managua

Hallo,

Ik ga in maart rondreizen in Costa Rica en Nicaragua.:vak01:
Ik heb mijn route al redelijk uitgestippeld, alleen zoek ik nog een leuke hostel of goedkope hotelletje in Managua.
Ik eindig nl mijn reis in Managua, ik vlieg vandaar weer terug naar nederland.>>>
Ik wil er iets van 2 nachten doorbrengen.
Dus alle tips zijn welkom!!!:cheer:

doei
Saina

Ik vond Tripadvisor wel handig, daarop staan veel reviews. Meer dan je hier ooit zult krijgen. :slight_smile:

Overigens heb ik zelf Managua overgeslagen qua slapen, omdat ik veel hoorde over de criminaliteit en dat het niet echt een mooie of leuke stad is. En wat ik ervan gezien heb, klopte dat ook wel. Het is heel eenvoudig om vanuit het vliegveld van Managua direct een taxi te nemen naar bijvoorbeeld Granada, ongeveer 25 US dollar en 1,5 uur rijden. Vraag desnoods je hotel in Granada voor een chauffeur. (Ik raad La Siesta hotel aan in Granada, gezellig klein familiehotelletje net buiten het supertoeristische centrum.)

En ook op de terugweg hebben we vanuit Leon een bus genomen naar Managua (ongeveer 2 uur) en toen direct een taxi naar het vliegveld, dus weer niet geslapen in Managua.
Leon is een superleuke stad. Daar raad ik hotel/hostel ViaVia aan (privekamers en dorms, mooie tuin, leuke bar, op vrijdag live muziek). BigFoot leek me ook wel leuk en is pal aan de overkant.

Bedankt voor je tips!!
Ik check ook altijd Tripadvisers net als de site van Hostelworld. Daar kun je hostels vinden en ook reviews.
Alleen ik vlieg 's ochtends heel vroeg terug (via de US) naar nederland en wil liever mijn laatste nacht doorbrengen in Managua. :slapen:
Ik heb nl niet zoveel zin in een lange taxi rit om daarna het vliegtuig in te stappen.
:dag:

Ik ben dus net terug van 3 weken vakantie in Nicaragua…

Ja als je een vroege vlucht hebt snap ik wel dat je in / bij Managua wilt slapen. Is er misschien niet dichtbij het vliegveld een leuk dorpje?

Nog wat ongevraagde tips:

• als je wilt gaan vulkaanboarden (zittend op een bordje de Cerro Negro vulkaan af stuiven bij Leon in de buurt), neem dan dichte schoenen mee waarvan het niet erg is als ze vies worden en als de zolen een beetje slijten, want je gebruikt je schoenen als rem. (En ze worden vies van het omhoog lopen over zwart zand / stenen). Of koop ter plaatse op een markt in Leon goedkope gympies (ik heb voor 13 euro leuke nep-Nikes gevonden.)
    Dat boarden gaat vrij hard, ik gind 46km/u terwijl ik de hele weg remde. Maar er waren er ook die trager gingen. Ik vond het superleuk!
  • in Estelí is Luz & Luna een leuk hostel met leuk café (staat ook in Lonely Planet gids; het hostel heet Luna en het café heet Luz, of andersom). Estelí vond ik ook best een leuk plaatsje. Om te eten en relaxen is La Casita superleuk, net buiten de stad. Een openluchtcafé met lekker eten en bv. chai latte, yoghurt, donkerbruin brood, Zwitserse kaas, en een leuk parkje erbij, waar veel Nica families genieten.
  • mocht je in een homestay willen verblijven in Miraflor, zorg dan dat je voor de nacht ook warme spullen bij je hebt, ik heb een nacht met een muts op geslapen. Veel van die huizen hebben kieren of gewoon ruimte tussen de muren en het dak, en daar in de bergen kan het 's nachts wel afkoelen.
  • Isla de Ometepe vond ik ook leuk en mooi, wel heeft het rechter deel van het eiland een vreselijk slechte weg en de bus gaat maar 2x per dag op dat deel. Taxi’s kun je via je hotel (of een ander hostel) wel aanvragen. Of je kunt liften, of lopen. De kayaktrip op die rivier in het midden van het eiland (precies tussen de twee delen) is super, net of je in een natuurdocumentaire bent beland.
  • let in de steden altijd goed op dat je een echte taxi gebruikt, die moeten rode balkjes op hun nummerplaat hebben (onder en boven). Onthoud ook het nummer van die nummerplaat voor als er toch wat gebeurt. In Leon hoorden we van twee meisjes die beroofd zijn in een neptaxi. Zij hadden niet op die nummerplaat gelet. Het had ook erger kunnen aflopen… En taxi’s die überhaupt helemaal geen nummerplaat op de auto hebben, natuurlijk sowieso vermijden!
    Taxi’s nemen ook altijd andere mensen mee onderweg, als je dat niet wilt moet je het van tevoren duidelijk afspreken met de chauffeur. Ook over de prijs moet je het altijd eens worden voordat je instapt. En vraag dan eerst aan 'n andere Nicaraguaan wat het zou moeten kosten. Laat desnoods 3 taxi’s voorbij gaan die teveel geld willen (of een andere kant uit moeten met hun passagiers die er al in zitten), uiteindelijk stopt er echt wel een die het voor de normale prijs wil doen.
  • Er is enorm veel gratis wifi te vinden in de steden, dus een kleine laptop is handig als je relaxed wilt werken i.p.v. in een internetcafé… bv. rustig je foto’s bekijken en sorteren. Internetcafés zijn er ook genoeg en goedkoop, ongeveer 35 eurocent per uur (vaak ook met Skype), maar toch wat minder relaxed.
  • Ik kwam diverse mensen tegen die ook in Costa Rica hadden gereisd en dat is ongeveer 2x zo duur als Nicaragua. Maar wel iets effecienter qua logistiek en tours.

Mijn foto’s kun je hier bekijken:
album 1
album 2

Veel plezier met alle voorbereidingen.
Cécile