Nica!!!

Hallo,

Wij gaan in augustus naar Nicaragua en kijken er nu al heel erg naar uit (al is het nog een kwartaal wachten:))
In Managua landen we en willen we in de buurt van het vliegveld slapen om vervolgens de dag erna te begonnen aan de tour door het land.
Heeft iemand een idee/tip waar we kunnen slapen voor een nacht met airportshuttle?

Verder komen we in september terug en vertrekt onze vlucht om 7u 's ochtends al. We vragen een beetje wat het meest handig is… Weet iemand een hostel die midden in de nacht ons kan rijden naar het vliegveld? Of is er een mogelijkheid om op het vliegveld de nacht door te brengen??

We hebben verder 3,5 week voor Nica en twijfelen een beetje waar we de jungle en strand moeten genieten. De corn eilanden komen natuurlijk vaak voorbij, maar is er nergens aan de Westkant van het land een plek waar je ook lekker kunt chillen?
Om maar even heeeeeel lui te zijn, vroeg ik me af wat jullie route zou zijn in 3,5 week nica :slight_smile:

Alvast bedankt!!
gr
Pat en Charlie

Hola,

Bij aankomst kun je het beste gelijk met een shuttle of taxi naar bijv. Granada of León rijden. Granada ligt een uur van Managua vandaan en dit is prima te doen. In Granada zijn veel accommodaties waar je kunt overnachten die vaak ook airport pick-ups regelen. Mijn favorieten: La Siesta, Hotel con Corazon en Hostal El Momento. Voor de terugreis geldt hetzelfde: overnacht in Granada of León en maak gebruik van hun airport shuttle. Mocht de accommodatie dit niet aanbieden, dan kun je altijd bij een touroperator een airport shuttle boeken voor elke gewenste dag en tijd.

Het zuid-westen van Nicaragua ligt voor een groot deel aan de Pacifische kust, waar dus heel veel stranden zijn en mooie plekken. Met name in het westen vind je veel vulkanen. In 3,5 week zou ik je de volgende plekken aanraden:

• Granada met uitstap Masaya en Laguna de Apoyo
  • San Juan del Sur / Tola
  • Isla de Ometepe
  • León
  • Matagalpa of Somoto
  • Corn Islands

Doorzoek dit forum ook op oudere topics, daar kun je ook veel nuttige tips en informatie vinden.

Saludos,
Sole