Hotel in Jakarta

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed hotel met wat luxe in het centrum van Jakarta. Dus in de buurt van shoppingsmalls en fastfoodtenten.
Ik heb maximaal 60 euro te besteden per nacht.

Wat is nou een goeie toeristische buurt om te gaan zitten?
Ik had wel hotel borobudur gevonden maar die kost 70 euro dus boven mijn budget.

Is daar enig openbaar vervoer of totaal niet?
Doe je daar alles met taxi’s?

gr van Moira

kijk in andere topic http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=48891

Je kan de 2 Ibis Hotel Tamarin nemen , staan schuin tegen over elkaar .
In de buurt heb je ook andere 3 sterren Indonesische hotels , maar ik zou die Ibis nemen .
Zit je echt centraal gelegen.

Ongeveer 200 meter lopen richting Sarinah kom je op de grote Jalan Thamrin , de protocolweeg van Jakarta . Daar kan je in de Transway bus met AC voor 3500 rupiah (25 euro cents naar Zuid Jakarta gaan (Blok M ) waar je grote Derpt. store hebt. Of rechts af richting Noord Jakarta (China Town) ook voor 3500 rp .De rit van Blok M (Zd Jakarta naar China Town (koffie drinken bij Cafe Batavia) kost ook 3500 rp , van punt naar punt.
Je kan eerst naar Blok M , daarna naar China Town . Na koffiestop kan je taxi nemen naar Mangga 2 Mall (ongeveer 15 .000 rupiah ) . Vandaar kan je terug met taxi naar je hotel .
De weg van Sarinah bushalte richting blok M heb je ook 2 grote Mall Senayan City en Plaza Senayan .
500 M van Bushalte Sarinah heb je 2 grote luxe Mall / winkels , bij Plaza Indonesia en als je gaat oversteken (50 mtr) heb je de nieuwe Hotel Indonesia , ook met winkels .
In principe kan je door heel Jakarta crossen met de Transway bus , er is een speciale route , is spotgoedkoop , snel(eigen busbaan) en comfortabel .
Zorg wel dat je niet tijdens lunchtijd of kantoortijd (na 16.00 uur) reist .
Dan kan het druk zijn . Taxi is ook spot goedkoop. Vanaf centrum (IBIS hotel) kost het ongeveer 40.000 rupiah naar Noord of Zuid Jakarta .
Een andere Mall in West Jakarta moet je ook zien , de Taman Anggrek .
Daar kan je doen met Transway , alleen ik weet niet waar je moet uitstappen (of overstappen).
Er is een trajectkaart van de Transway op het Net . Daar kan je zien welke route de bus heeft.
Ik heb alleen de Zuid en Noord route genomen .

Hallo,

Is het een mooi en net hotel ik zoek wel iets met een zwembad en we hebben internet nodig.
Verder zoek ik een lokatie waar winkels en restaurants op loopafstand zijn.

Iemand nog suggesties?
Anders ga ik denk ik toch maar voor het hotel borobodur heeft iemand daar ervaring mee?

gr van Moira

IBIS hotel is bijna overal gestandariseerd .
http://www.ibishotel.com/gb/hotel-1867-hotel-ibis-tamarin/index.shtml#
Zie ook de posting van Ketut.

Hotel Borobudur is iets groter , en ook westers opgezet.
Heb een paar keren (jaren geleden) geluncht .
Kan zijn dat de kamers beter zijn .
Als je toch 60-70 euro te besteden heb zou ik je hotel Sari Pan Pacific aanbevelen.
Heb vorig jaar 2x gelogeerd en is Centraal gelegen . Een 4 * hotel , staat naast Sarinah en ongeveer 500 meter afstand van Grand Hyatt , Hotel Mandarin , Plaza Indonesia en de nwe Hotel Indonesia(mret winkels) .
Zie mijn “verslag” over Hotel Sari Pan Pacific.
Hotel Borobudur is qua ligging ongunstig , wel een loopafstand naar Pasar Baru (de oude Kalverstraat van Jakarta) .
Valt niks te beleven . Ik zou dan of IBIS nemen 30-40 euro (?) , kijk naar hun site of Sari Pan Pacific (mss lukt het een standaard kamer voor 70 euro te krijgen) Kijk maar in hun site (dat is ook publish rate). En de transway bus stopt voor je deur .
Of je kan beiden (Ibis-Sari P.P ) proberen . Wat let je .
Ik ga ook vaak van hotel naar hotel switchen .Tip : stap naar een reisburo in de buurt (of kijken via google) , mss kan je via een voucher korting krijgen , die een normale toerist niet krijgt als ze bij de receptie melden.

Ik kan soms tot 40 % naar beneden drukken door te onderhandelen .Spreek toevallig Indonesisch en Jakartaans.
Bij de grote hotels vraag ik aan mijn familie om de prijzen te drukken .

Hallo,

Wat is mss? Ik zie dat Ibis dus wel een zwembad en internet heeft klopt dat?
Is het een schoon en net hotel?

gr van Moira

Ik heb de foto’s van de hotelkamer bekeken bevalt me niet echt ik ben zelf 4 en 5 sterren gewend dus ook op zoek naar zo’n stijl ik ben erg gecharmeerd van Pan Pacific maar hij is net even te duur.

gr van Moira

Hallo,

We zitten nu in Pan Pacific ik vind het oudbollig en veel te duur voor wat je krijgt. Ik betaal 70 euro per nacht voor een kamer die zwaar verouderd is. De lokatie is wel heel goed. We verblijven hier gelukkig maar 3 nachten. Jakarta bevalt ons beide niet zo dus ben blij dat we morgen weer gaan vertrekken.
Het heeft een echte aziatische stijl wij zijn meer van de moderen stijl.
Ik ben nu bezig om een 5 sterren hotel te zoeken in Yogyakarta wat kwa prijs veel beter is. Jakarta is echt onvoorstelbaar kwa prijzen voor hotels.

gr van Moira

Tya , het is ook in een Aziatische land .
Persoonlijk vind ik 70 euro (publish rate ?) redelijk goedkoop in vergelijking met de kamerprijzen van Amsterdamse hotels .
Voor soortgelijke hotels betaal je minimaal 4X in Amsterdam.

Ik heb ook niet zo veel ervaringen met 4-5 * hotels , meestal logeer ik bij familie . In Yogya kan je mss bij de Sheraton logeren.
Het is Europese standaard , zal overal dezelfde zijn .

je moet nooit hotels in Azie vergelijken met die van Nederland dat kan namelijk niet.
Ik weet de prijzen in Azie zeer goed en voor een goed 5 sterrenhotel betaal je gemiddeld tussen 50 en 70 euro. Ik heb voor het mercure gekozen in yogyakarte 4 sterren betalen daar nu 55 euro inclusief ontbijt. Ik heb heel veel ervaring met 4 en 5 sterren hotels dus weet ook hoe te prijzen liggen. Sari Pan Pacific vind ik te vergelijken met 3 sterren. Ze hebben wel een 4 sterren ontbijt dat kan ik niet ontkennen.

gr van Moira

Als ik vragen mag , is het een standaard kamer en de gewone prijs zonder kortingen ?

Niet verder vertellen , ik ga alleen naar een 4-5 * hotels als ik een " diskon pak " , met discount meneer prijsje kan krijgen .
Anders doe ik het niet . Meestal ga je toch rondzwerven en pas s’ avonds laat terug in je hotel.
Als ik de site ziet , wil ik daar ook wel een paar dagen logeren .
En daarna extra krantenwijk nemen als ik weer terug gaat naar Amsterdam .

Hallo,

Het plan was dus om superior te kiezen die is 55 euro met ontbijt. We hebben het plan veranderd ik heb nu de kamer daar gekozen de Excutive King die is 70 euro inclusief ontbijt.

Wij zijn veel in ons hotel mijn man werkt namelijk nog steeds terwijl wij rondreizen wij verblijven daarom alleen maar in 4 en 5 sterren hotels. Wij hebben nu pas in Medan ook indonesie pas in een mooi hotel gezeten voor 55 euro inclusief ontbijt in een deluxe room dit hotel was onwijs mooi niet normaal gewoon. Het was een 5 sterren hotel het heet arayaduta hotel onwijs mooi.

gr van Moira

Moira , kan je mij verder vertellen wat jullie gedaan hebben in Medan.
Ik heb al leuke en relatief goedkope hotels gezien in diverse site , waarschijnlijk nemen we geen * hotel , behalve als ik hoge kortingen kan versieren.
Zijn jullie ook naar Toba-Samosir en de omgeving gaan kijken.
Ik ga in Januari naar Medan en daarna zakken naar Padang .
Zo ja , hoe zijn de wegen ?
Kan ook een omgekeerde reis worden v.a Padang(uit Jakarta komende) naar Medan , en daarna naar Batam-Bintan.Vliegtuig of Pelni .
Ik heb bijna overal info gezocht over Medan-Padang reisverhalen , vaak zijn ze het oudere verhalen en of via een georganiseerde reis (comfortabel-duur- niet vrij) of de reisverhalen van backpackers.
We zijn van plan om een auto+ chauffeur te huren.

Ik wil hier eigenlijk op antwoorden, maar ben bang dat het verwijderd wordt, want duizenden kilometers off-topic

Hallo Moira,

Als je op Java een adres zoekt Voor op z’n minst één week,dan weet ik nog een hele mooie vakantiewoning. Je blijft onder je budget, kijk maar eens op www.go2bogor.nl
Vanuit deze woning ben je met een taxi voor nog geen €10 op elke plek in Jakarta. De bluebird taxi daar werkt gewoon met een taximeter.

groetjes, Iwanna

hi mensen,
wij komen de3 de oktober aan in jakarta rond 18.00 uur wat wij zoeken is dicht bij het vliegveld voor 1 nacht een goedkoop hotel of homestay met warm water om een beetje fris op bali aan te komen :slapen:
offfffff is er nog een vlucht>>>
te boeken die zelfde avond naar bali ,denpasar, wie oooo wie kan iets vertellen.
vr gr edje

hallo balizwaan09,
onze woning is helaas niet beschikbaar op 3 oktober en is niet te huur voor een dag, maar voor minimaal een week, je kunt wel voor ongeveer dezelfde prijs van € 25 een hotel huren. Triniti Hotel Jakarta heeft nog 5 kamers beschikbaar. Je kunt deze via internet boeken. Het ligt op nog geen 20 km van airport. Vanaf 14 Oktober is de woning wel beschikbaar,

Iwanna

Alila Hotel in Jakarta; goed en mooi hotel en betaalbaar. Ik heb het zelf in Nederland geboekt bij Arke.

Succes, Indesco