Wie kan mij helpen aan een goedkoop en goed hotel in Jakarta (zonder overbodige luxe). Ik land nml 31 juli s avonds om 20.00 in Jakarta en ga dan de volgende ochtend om half tien met een trein naar Semarang vanaf treinstation Gambir.
Het gaat dus puur om een nacht slapen voor ik verder reis.
Wie heeft er tips / adressen?
Alvast bedankt!
Groetjes Lenneke
Voor de toekomstige reizigers
http://www.jakarta-tourism.go.id/?area=0&group=sports&subgroup=Golf_Course&pg=loc1&ok=1
Als men iets laat komt en verder moet reizen met de trein naar Bandung-Yogya-of Surabaya dan zal ik de 2-3 hotels in de buurt van Station Gambir nemen.
Je heb daar diverse 2-3 sterren hotels zoals hotel Cipta , Hotel International.
Indonesisch hotel , een ge upgrade Melati klasse hotel.
Heb gelogeerd bij die 2 hotels. Het is een nette hotel , ik denk dat je nu ongeveer 30- euro per kamer inclusief (eenvoudig) ontbijt buffet.
Ze staan tegenover de 2 Ibis Hotels , de prijzen zijn iets lager .
Naar Station Gambir kan je met de taxi (nog niet eens 5 minuten rijden) of met de bajay (Tuk Tuk geval zoals in Bangkok).
Laat de receptie voor jou de taxi bestellen , en opletten dat ze de (Argo) meter gebruiken.
Bij de Blue Bird(Group) taxi’ s , betaal je de officiele prijs .
Ik denk dat het onder de 20.000 rupiah zal kosten , een korte rit .
Veel jongeren zoals back packers gaan meestal naar Jalan Jaksa , daar heb je veel kleine hotels of guesthouses.
Het gebied is ook bekend als een Wisata Malam gebied (vrij vertaald nacht toeristen).
Bij de Jakartanen is het bekend als daerah remang-remang (schemer gebied) .Hert komt omdat daar veel kleine hotels met clubs zijn waar de sfeer intiem zijn (schemerig en " romantisch" ).
Voor jonge meisjes / vrouwen of toeristen met kleine kinderen is het beter om ergens anders te logeren , bij voorbeeld bij de Jln K.H Wahid Hayim (ik dacht de oude Tamarinde laan ) waar de 2 Ibis Hotels zitten en een paar andere 2-3 sterren hotels.Vorig jaar zag ik dat de jalan jaksa buurt opgeknapt werd .
Voor een paar euro meer zit je in een betere hotel.
En je betaald in indonesia voor 1 kamer met ontbijt .
Voor ongeveer 30 euro (afhankelijk v.d koers) zit je in een standaard kamer voor 2 personen inclusief ontbijtbuffet.
(Psst : niet verder vertellen , kan je ook veel eten zodat je de lunch kosten niet meer hoeft te betalen= tel uit je winst -ha ha ha ).
In de buurt , hoek Jalan Jaksa- K.H Wahid Hasyim heb je ook hotel Paragon , en nog een paar guesthouses.
Je kan altijd terecht in die buurt(Menteng buurt) en niet zo ver van station Gambir en zit je echt centraal .
De plek waar je kan uitgaan eten is Jln Sabang en Sarinah e.o , Jakarta Theatre , Starbuck , Mc Donald , KFC en andere indonesische en aziatische fastfood ketens , Amerikaans (voor ong 8 euro p.p kan je je buik vol eten -buffet) , Chinees , Japans , italiaans restaurants zijn allemaal op loop afstand .Tenminste in 2007 .