Backpackers hostel in Jakarta

Hoi,
Op 9 november vlieg ik naar Jakarta. Ik wil voor de eerste twee nachten alvast een hostel boeken.
Heeft iemand een tip voor een leuk low-budget hostel in Jakarta?
Alvast bedankt!
Sanne

Het

Thanks voor je tip!

Ik kom om 18.00u aan op het vliegveld. Vandaar dat ik alvast wat wilde regelen. Het land is voor mij nog helemaal onbekend.

Heb je misschien ook enig idee op wat voor kosten ik moet rekenen om vanaf het vliegveld met de taxi naar Jalan Jaksa te gaan? Of is het ook goed te doen met een bus?

De

Hallo,
Als ik dit bovenstaande lees, realiseer ik mij dat ik niet kan inschatten hoe groot Jakarta is.
Als ik een willekeurig hotel in het centrum wil boeken, is het dan altijd slim om met de bus naar station Gambir te gaan?
Zit daar alles een beetje in de buurt?

Wij willen graag naar het oude VOC gedeelte, zit dat daar ook een beetje in de buurt, of helemaal niet?

gr Caroel

beste caro-el.
Het is NOOIT slim om een geheel andere vraag aan te hangen bij een oude-dat heet hijacken in het engels. start gewoon een niew draadje.
Zoals je in elke praktiese reisgids kan lezen rijdt de DAMRI (dat is militer Re. Indonesia)-diverse buslijnen naar diverse delen van dat inderdaad erg grote JKT. En er zijn-zoals op elke intern. airport wel verwacht mag worden-taxi’s bij de vleet. BLUEbird wordt vaak geroemd. Het is-vanwege de afstand vaak goedkoper om bvb Bus en pas taxi in de stad te nemen.
Maar de originele vraag was naar cheap-cheap hostels-en die zijn in/bij Jln Jaksa-en dat is 10/15 minit lopen vanaf stasyon Gambir.
Op de overbekende bookingssites voor dat soort huisjes kan je altijd reis-routes per bus e.d. vinden. daar zijn ze op ingesteld, zoals hostelz, hostelbookers, hostelworld. en datzelfde geldt voor ontzettend veel hotelbookingssites.
Die zgn. ‘‘oude’’ stad (wat er mooi is is geheel gerenoveerd) ligt niet vlakbij Gambir-dat deel heet KOTA. Er gaan wel-afgetrapte- Treinen op hoogspoor heen vanaf Gambir (vanaf Bogor eigenlijk), duurt zon 15/20 minit. Maar ik vermoed dat er gewoon een direkte DAMRI-bus naar Kota of nabij ook is-als je dat echt zou willen. Vrijwel iedereen die in een wat luxer HTL slaapt neemt een taxi=taksi. Ze staan er vaak raar te kijken als je naar bussen zou vragen.
Kunnen mensen dit nou echt niet zelf zowat bedenken, vraag ik me ook altijd weer af? Zelfs op Schiphol heb je al tenminste 10 versch. buslijnen naar alle delen van Amsterdam.

Soms begrijp ik niet waaar schrijver zijn informatie haalt ?
iIk vraag me af of schrijver op de hoogte is van het reizen op Java en i.h.b in Jakarta.
Omdat er te veel onbegrijpelijke en min of meer of verouderde feiten staan of zelfs niet juist zijn.
Mijn komentaar doe ik in blauwe letters .te

1 like

Dank je wel voor deze uitgebreide informatie!
gr Caroel

Hier kan men de Kebon Sirih Area , waaronder de Jalan Jaksa rustig bekijken.
Aan de rechterkant zie je de spoorlijn , bijna tegenover de USA embassy/kedutaan rechtsboven vind je de Station Gambir .Voor de trein naar Bandung -Yoya etc , en de korte afstand trein naar Bogor.Daar kom ook de DAMRI bus uit Airport .

Als je de TransJakarta bus wil nemen moet je naar de Jalan Thamrin gaan .
Op de kaart aan de linkerkant. Tegenover de Sarinah Dept.Store.

De Kebon Sirih area is echt in de Centrum van Jakarta .
Je heb grote sterrenhotels in de buurt , 2 grote moderne Malls (Grand Indonesia en Plaza Indonesia), de eetstraat Jalan Sabang , de Monument National , de Nationale Museum ( te vergelijken met de Rijksmuseum Amsterdam) , de Paleis van de President.

Je kan diverse hotel vinden , onder andere Hotel Tator .