Backpackers hostel in Jakarta

Hey Sanne,

Ik vlieg 23 Maart naar Jakarta, wil daar ook een paar nachten blijven voordat ik verder trek. Ben nu dus ook bezig met het uitzoeken van een leuk hostel. In de LP staat inderdaad dat de Jalan Jaksa de backpackersstraat is van Jakarta, en ben ook van plan om daar een leuk hostel te zoeken, waar je ook nog wat leuke mensen tegen komt (reis namelijk eerste weken alleen). Als ik in Mei terugkom kan ik je misschien wat goede tips geven!

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Ik ben inmiddels alweer terug van mijn reis door Indonesie en ik kan je wel een tip geven voor als je alleen reist: het Memory Cafe Hotel. Het ligt midden in de Jalan Jaksa. Het zijn niet de mooiste kamers en ze hebben ook geen aircon, maar het is goed te betalen en er zit een leuk cafe bij waar veel reizigers komen.
Als je wat meer rust wilt kun je in een zijstraatje van de Jln Jaksa naar het Kresna Hotel gaan of de buren daarvan, ben even de naam kwijt.

Veel plezier op reis!
Groetjes,
Sanne

Haha moet iets beter naar de data kijken :teeth: Maar heel erg bedankt voor de tip!

Hoi Sanne,

Ik las dat jij positief was over de hostel Memory Cafe in Jakarta. Over twee weken vlieg ik naar Jakarta en land ik om 21.55 uur. Het zal dus vrij laat zijn en voordat ik mijn spullen bij elkaar heb nog later. Is het denk je realistisch om zo laat nog een kamer te krijgen bij de hostel (kan nergens iets vinden waarbij ik van te voren kan reserveren) of denk je dat het misschien slimmer is voor vrouw alleen om zo laat gewoon voor de eerste nacht een hotel te boeken. De volgende dag wil ik namelijk eigenlijk heel graag de treinreis gaan maken van Jakarta naar Yogyakarta dus het zal voor de overnachting alleen zijn. Hoewel ik ook heel graag zo snel mogelijk mensen wil ontmoeten om eventueel nog wat ervaringen en tips mee te kunnen pikken.
Als jij ook nog tips of aanraders hebt zou ik het heel erg leuk vinden om te horen! Dankjewel alvavst.

Groetjes,
Nicolien

En Anne natuurlijk ook, aangezien jij als het goed is de reis achter de rug hebt :slight_smile:
Ben erg benieuwd naar de verhalen en hoe ik het beste hostels van te voren kan boeken.
Groetjes,
Nicolien

Hoi Nicolien,

Je komt wel laat aan op het vliegveld. Vanaf daar is het nog wel een uurtje met de taxi naar het hostel dat ik noemde. Je kunt waarschijnlijk zo laat best nog wel terecht in de backpackersstraat Jalan Jaksa, maar ik kan dat ook niet echt garanderen, ik kwam zelf overdag aan. Ik zie in de Lonely Planet wel wat e-mailadressen bij hotels daar in de buurt, misschien is dat een idee? Ik kan je niet echt adviseren wat te doen, had je graag beter geholpen, maar misschien heb je toch wat aan mijn info…

Succes en veel plezier!
Groetjes Sanne

1 like