Hotels Jakarta

Hoi Allemaal,

Weet iemand nog leuke hotels in Jakarta? Wij gaan in September voor 3.5 week naar Indonesie en beginnen ons reis in Jakarta.

Door veel mensen wordt Jakarta overgeslagen maar wij willen toch een kijkje nemen, heeft iemand nog tips voor een paar dagen Jakarta?

Groetjes,
Ellen

Hierbij een ideetje voor Hotels. Die ik heb gekend als goede en nette hotels met vele faciliteiten, zoals ook een zwembad om wat bij te komen van een zware dag door Jakarta
Thamrin Condotel ****
Jalan Kebon Kacang Raya, Kebun Melati, 40,00€
Merlynn Park Hotel *****
K.H. Hasyim Ashari 29-31, 60,00€
Harris Hotel Tebet ****
Jl. Dr Saharjo no. 191 70,00€
Crowne Plaza Hotel Jakarta
Jl. Jend. Gatot Subroto Jl. Kav.2-3 ***** 75,00€
Hotel Ibis Jakarta Slipi
Jalan Letjen S Parman Kav 59 *** 40,00€
KARTIKA PLAZA, Jalan Mohamed Tamrin
PARK LANE JAKARTA, Jl. Casablanca At Kuningan
IBIS ARACADIA, Jalan KH Wahid Haysim, 114
IBIS THAMARIN, Jalan KH Wahid Haysim, 77

Bezienswaardigheden:
• GEREJA KATHOLIC (Kathedraal).
• LUBANG BUAYA PARK MEMORIAL
• MEDAN MERDEKA (Vrijheids Plein)
• MESJID AL-ALAM MARUNDA (alleroudste moskee van 1761)
• MESJID ISTIQLAL (de grote Moskee)
voor bezoek aan moskees conservatief gekleed gaan.
• PELABUHAN SUNDA KELAPA (Oude haven voor Boegineses zeilvrachtschepen). Voor zo’n 5.000 Rp. bregt een roeiboot je naar de vismarkt aan de andere zijde van de haven.
• TAMAN FATHILLAH
Sinds 1700 het centrum van het oude Batavia. Op het plein bevinden zich oude gebouwen de musea SEJARAH KOTA (voorheen het oude stadhuis), BALAI SENI RUPA (Schone Kunst) en WAYANG (indonesissche “marionetten” wayangs).
Bezoek daar ook het CAFE BATAVIA (heel interessant).

WIJKEN:
GLODOK (barrio Chino) - Door de hollanders in 1740 gecreerd om de chinese inmigranten onder controle te houden. Achter de winkels van Jalan Gajah Mada en Jalan Hayam Wuruk openen zich de lanen met huizen in chinese stijl. Het is de moeite waard bezoek te brengen aan de moskee MESJID KAMI KEBON met chinese invloeden, CANDRA NAYA 17e eeuwse architektuur en VIHARA DRAMA BHAKTI een oude boedistische tempel.

Behalve te voet, huur eens via het hotel een auto met chaufeur tegen een redelijke prijs.

VOOR ETEN: Veilig voor de gezondheid tijdens de reis
De volgende goede kwaliteit en prijs:
AYAM GORENG PRIANGAN – Jalan Sabang 55a. Voor 8.000 Rupiahs probeer de Ayam Bakar (kip in kokossaus gedrengt en daarna gebakken).

DUTA MACASAR – op de hoek van de Jalan Sabang met Jalan Wahis Hasyim. Excelente vis en inktvis op houtskool eggrild en een soep vooraf voor 15.000 Rupiahs.

Voor meer westers, het beste is YA-UDAH BISTRO, Jalan Jaksa 49. Grote porties van Hongaarse Goulash 10.000 Rupiahs, Een thaise vleessalade 18.000Rupiahs, de excelente salade van de Chef 6500 Rupiahs.
Een uitgebreis amerikaans ontbijt 14000 Rupiahs. En een grote pul bier 14000Rupiahs.
Geniet maar van Jakarta als het kan, het is een hectische wereldstad die een duidelijk beeld van het moderne indonesische metropool leven geeft.

JEANDRIES:chin:

1 like

Heel erg bedankt Jeandries ik vermoed dat ik hier heel wat mee kan!

Groet,
Ellen

Neem een taxi…blauwe taxi…deze is goedkoper dan alle andre taxi’s en ga ook eens winkelen bij KELPA GADENG…grote winkelcentrum…

gr.en veel plezier…nus

1 like

Hallo Evers40,

Leuk dat je een kijkje in Jakarta komt nemen! Zoals je zelf al zegt slaan veel toeristen de hoofdstad over…

Mijn hoteltip is het centraal gelegen Morrissey Hotel (serviced apartments). Je kan dit hotel via tripadvisor opzoeken en o.a. via agoda en booking.com boeken. Rond de 55 euro per nacht. Of is dit boven je budget?

Dit hotel ligt vlakbij Grand Indonesia en Plaza Indonesia, twee malls in Jakarta Pusat (oftewel Centraal Jakarta).

Toen mijn ouders in Jakarta waren, hebben we o.a. de volgende plekken bezocht die misschien ook leuk voor jou zijn:

Malls:

• Grand Indonesia en Plaza Indonesia (twee luxe malls naast elkaar)
  • Mal Kelapa Gading is een leuke grote mall met outdoor food court (Gading Food City) en ‘La piazza’ met live muziek en vele indonesische en westerse/internationale restaurants…
  • MOI, mall vlak Mal Kelapa Gading, stuk kleiner, dus geschikt voor kort bezoek
  • Plaza Semanggi - Sky Dining: mooi uitzicht vanaf 10e verdieping (outdoor area met restaurants) van deze mall.
  • Voor koopjes / lokaal avontuur: Mangga Dua en ITC Ambassador…
  • Central Park, Mall Taman Anggrek (twee malls vlak naast elkaar)

Toeristische plekken:

• Monas (monumen nasional)
  • Kota, het oude Batavia (O.a. museum Fatahillah, wayang museum, Cafe Batavia…)

Als je lekker Indonesisch wilt eten, kan je dit in een vd vele food courts in een mall doen (in vrijwel alle malls te vinden). Iets duurder dan 't eten langs de straat, maar veiliger voor de buik :slight_smile:
Een andere aanrader is restaurant ‘Mbah Jingkrak’ (Setiabudi).

Verder nog 1 tip: Jakarta is een enorme stad met veel verkeersdrukte. Je reist niet zomaar even van A naar B, dus plan niet te veel dingen op dezelfde dag in verschillende delen van de stad… Zoals Nus al zei: Blue Bird (de blauwe taxi) is een goede, betrouwbare maatschappij die je overal naar toe kan brengen. Neem je woordenboekje mee, want lang niet alle taxi-chauffeurs, winkelmedewerkers, etc. spreken engels…

Oh ja, op mijn blogs kan je ook misschien nog wat nuttige info vinden over Jakarta…

Als je nog andere vragen hebt, laat maar weten!

Groetjes,
Britt

beste
wij reizen met 4 pers naar Jakarta op 4 augustus, gezien de lange en vermoeiende reis willen wij de eerste nachten en goed hotel.
mogelijkheden voldoende.
de prijzen die u aangeeft zijn dat prijzen per persoon of per kamer ?
vriendelijke groet
Karl

KarelDh,

Voor de precieze prijzen in augustus voor 4 personen kan je volgens mij het beste zelf even op bijvoorbeeld www.agoda.com of www.booking.com zoeken.

Het hotel dat ik als tip gaf, Morrissey, is ongeveer 50 euro per nacht voor een 2-persoonskamer. Het is naar mijn mening een hele fijne plek om na een lange reis bij te komen en even goed uit te rusten…

Een andere tip is Aston Rasuna in Kuningan (Jakarta Zuid). Niet te ver van het vliegveld, outdoor ruimte om lekker rond te lopen / te zitten met zwembad, 24-uurs winkel en rond de 80 euro voor een 3-bedroom suite (voor 4 personen).

Groetjes,
Britt

1 like

bedankt voor de informatie

Kent iemand dit hotel?

Volgens mij midden tussen de shoppingmalls.
Klopt dat? is het een handige locatie?

Het ligt wat afgelegen ten westen van de grote Jalan Thamrin. Het is een nette zeg maar twee sterren hotel. Zover ik weet is de enigste shopping mall in de buurt, die bij de Tugu Selamat Datang (rotonde) beneden de Jalan Thamrin is.

Narwastu Guest House is zeer aan te bevelen.

Op de website http://www.narwastuguesthouse.com/ kan je alle informatie vinden inclusief de locatie en online boeken.

Ik heb daar enkele keren gelogeerd en heb reuze naar mijn zin gehad.