Begin sept. vliegen wij voor vakantie naar Bali. Eerst doen we Jakarta aan, komen daar om 15.30 aan, willen dus 1 overnachting in Jakarta doen alvorens wij de volgende dag doorvliegen. Nu zoek ik 'n niet al te duur hotel in het midden van zowel de luchthaven als het centrum of wat levendig gebied met o.a.winkels en om lekker te kunnen eten, dus niet afgelegen van alles, zodat we 's avonds er ook nog even op uit kunnen.
Wie heeft er leuke tips? De volgende dag gaan we 'n paar dagen Belitung doen en na 1 week vertrek richting Bali. Iemand leuke tips om ook leuk te shoppen? Hou meer op als zoiets als wat op Blok M lijkt, Paris in Jakarta wist men mij te vertellen, is dat wat? (Ik hou niet van die dure grote warenhuizen die je hier met de Bijenkorf kunt vergelijken). Alle tips zijn welkom ook die van de niet al te duren hotels, haha…liggend tussen de airport en het centrum… Alvast bedankt!:dag:
Als je naar een echt budget hotel of hostel op zoek bent is Jalan Jaksa een goede optie. Populaire plek voor backpackers en toeristen, centraal gelegen en lekker Indonesisch eten om de hoek Of zoek je naar iets minder eenvoudig dan een budget hotel/hostel?
Zal nog even denken over hotels dichterbij het vliegveld, want het is best een ritje van het vliegveld naar Centraal Jakarta (reistijd is afhankelijk van het verkeer, prijs voor taxi van vliegveld naar centraal Jakarta is zo’n 120-150.000 rupiah, bus kost 30.000-50.000 rupiah maar dan sta je niet direct voor je hotel en moet je waarschijnlijk alsnog een stukje met de taxi).
Als je van goedkope malls houdt, kan je bijvoorbeeld naar een van de ITC Malls gaan. Of anders Mangga Dua (ver van vliegveld en redelijk ver van centraal Jakarta) of Blok M.
Ik ga zelf alleen naar dergelijke malls als ik specifiek op zoek ben naar iets goedkoops, want het is er vaak ontzettend druk, je wordt erg aangekeken als buitenlander (en over het algemeen betaal je ook de hoofdprijs als ‘bule’) en je moet ook je portemonnee wat beter in de gaten houden. Maar de eerste keer vond ik het geloof ik ook leuk om mee te zien
Ik zou zelf ITC Kuningan / Mal Ambasador (Jakarta Zuid) aanraden. Goedkope kleding, schoenen, accessoires, eten, electronica, horloges, etc. en veel Indonesisch eten in de food court
Malls die niet echt van het ‘Bijenkorf’ niveau zijn, maar ook niet zoals Mangga Dua en ITC Malls, zijn bijvoorbeeld Mal Ciputra en Mal Kelapa Gading (Mal Kelapa Gading is alleen VER WEG van vliegveld/centraal Jakarta dus geen aanrader als je er maar een dagje bent).
Hopelijk heb je wat aan deze info.
Misschien staat er ook nog wat nuttigs voor je op mijn blogs:
http://thuisinindonesie.blogspot.com
Groetjes,
Britt
als je een hotel zoekt wat dicht bij airport en een centrum dan moet je in de wijk SLipi wijk. Daar ben je in een half uur op Airport bij een shopping center. Het is ala blok M. Daar heb je hotel Santika Premiere; en bv Hotel Menara Peninsula. Redelijk van prijs. Ook nog Ibis hotel.
Maar de 2 eerste hebben hele goede beoordeling enn hebben een heerlijk zwembad etc.
Vergeet niet om met de Taxi naar blok M tegaan moet je min 1 uur vooruit trekken. dit i.v.m. drukte van het verkeer.
Ik zelf komt er niet graat op vrijdag of zaterdag want dan is het een hel om naar blok M te gaan.
Ik komt er zeker 4 keer per jaar in die omgeving en verblijf vaak een korte periode daar