Wat is absoluut een must om in NL te bezoeken als toerist?

Hoi Carolina

Wat dacht je van de Bossche Sint Jan, een rondvaart over de Binnen Dieze (wel ff reserveren) en dan natuurlijk de echte Bossche Bol van Jan de Groot. Dan met de step of solex door de stad en omgeving te boeken bij cafe Zomers in de Karrestraat ( ik heb geen aandelen hoor).
Je kan wel raden waar ik vandaan kom en ik ben reuze trots op onze stad.
Een hele fijne vakantie in ons Brabants land
groetjes
annette

Oja deze zomer gaan we ( mijn man en dochter) drie weken trekken door Andalusie heb jij nog leuke tips?? ik hoor ze graag, we doen nl alles zelf regelen

Hallo Annette,

Ten eerste welkom op Wereldwijzer!

Dank je voor je reactie! Den Bosch heb ik al als optioneel op mijn planning staan (zie de laatste reactie op de 4e pagina van dit topic). En als we Den Bosch aandoen, dan wordt het zéker een bossche bol eten bij Jan de groot, een wandeling door de stad, bezoek aan de Sint Jan en wellicht ook de rondvaart op de Binnedieze.

Inmiddels is mijn planning al wel aardig vol, dus ik weet nog niet zeker of ik overal aan toe zal komen. Wel in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken! :slight_smile:

Liefs,
Carolina

P.S. Wat betreft Andalusië, daar stuur ik je een PB’tje over!

Hai Carolina,

je hebt een leuke planning gemaakt, maar weet je wat ik mis: De dierentuin!! Misschien Burgers Zoo in Arnhem of safaripark Beekse Bergen? Is ook leuk om samen met familieleden te doen!!

Gewoon een tip, ik weet dat je planning aardig vol zit!

Succes met de voorbereidingen van de trip!

Groetjes Ivette

Hoi Ivette!

Dank je voor je reactie en tip! Ik had zelf niet aan de dierentuin gedacht. Het is zeker leuk, maar eerlijk gezegd geen must. Die hebben we hier in Jerez namelijk ook wel een! :slight_smile: Het is niet zo’n mooie als in NL, maar toch… :slight_smile:

Overigens, als ik zoiets zou willen doen, dan zou ik bijvoorbeeld de zeehondencrèche Pieterburen leuker vinden. Dat hebben we hier helemaal niet. Helaas zit dat er alleen deze keer gewoon echt niet in.

Maar wees niet bang! We komen vast en zeker nog wel een keer vaker terug voor vakantie in Nederland! :smiley: Dus wellicht een volgende keer! Ik houd het in ieder geval in gedachten!

Liefs,
Carolina

Hoi,

Ga kamperen op het platteland en huur en zeilboot bij www.campingheeg.nl

Hoi Willemke,

Dank je voor je reactie! Maar ik moet bekennen… Kamperen kunnen we hier in Zuid Spanje ook ruim voldoende, dus daar hoef ik niet per se voor naar Nederland. Evenals het zeilen… We wonen hier dichtbij zee en daar zijn veel boten. :slight_smile:

Daarbij… Mijn planning voor deze vakantie zit echt al VOL! :slight_smile:
Toch bedankt voor de tips!

Liefs,
Carolina

De vakantie staat inmiddels heeeeel dicht voor de deur! Heerlijk! Aanstaande vrijdag vertrekken we en het programma staat, gelukkig, in grote lijnen vast. Den Bosch zal er niet inzitten, wil liever wat extra tijd in Eindhoven (mijn stad) hebben.

Dit is het programma:
Dag 01: Málaga - Brussels (-Eindhoven), bezoek papa
Dag 02: Rondleiding P.S.V. Stadion, bezoek Conny
Dag 03: Bezoek tante Elly
Dag 04: Eindhoven
Dag 05: Eindhoven
Dag 06: Eindhoven, 's avonds eten bij Mulders (17h30)
Dag 07: Eindhoven/Uden, bezoek Sven
Dag 08: Kaasmarkt Alkmaar, Madurodam, overnachting Scheveningen
Dag 09: Etentje Cubaanse Paladar Veldhoven + overnachting
Dag 10: Eindhoven, bezoek aan ons oude huis
Dag 11: Dagje Sauna
Dag 12: België, bezoek jenevermuseum, 's avonds een verjaardag
Dag 13: Een verjaardag, 's avonds naar Kaatsheuvel, Eftelinghotel
Dag 14: Dagje Efteling
Dag 15: terug naar Eindhoven
Dag 16: Brussel - Málaga

Ziet er goed uit, nietwaar?! :smiley:

Liefs,
Carolina

Ziet er zeker goed uit!!!

Ook leuk dat je naar een Cubaans restaurant/dans gaat.
Wie weet ga ik dat ook eens proberen, niet dat ik zo’n soepele heupen :redface: heb, maar toch wel leuk om daar met een stel meiden heen te gaan denk ik.

Groetjes en tot gauw!!
Barbara

Ziet er leuk uit Carolina,
Maar wat lees ik nu? Geen Den Bosch :mad:…jammer, jammer jammer.
Wat ga je in Uden doen, iemand bezoeken? Ik kom daar zelf namelijk vandaan.

Dat Cubaans restaurantje lijkt me wel wat, laat je nog weten hoe het was? Nou, heel veel plezier in dit kleine interessante landje :biggrin::biggrin:.

Groeten,

Xander

Dank je voor jullie reacties, Barbara en Xander! Ik heb echt super veel zin in de vakantie. Is toch weer heel anders, zo met mijn vriend naar Nederland gaan. Is wel een beetje spannend. :slight_smile:

Dat is sowieso een aanrader hoor! De Cubaanse Paladar is voornamelijk restaurant, het dansen aansluitend, is maar kleinschalig en absoluut geen verplichting. De kok is Cubaan en hij vindt het gewoon leuk naderhand wat te dansen.

Ja, heel jammer dat Den Bosch niet gaat lukken. Ik houd het als mogelijke optie, maar niet alles kan nu eenmaal… Misschien lukt het nog wel, maar het is gewoon geen verplichting.

In Uden woont een vriend van ons, die ook een jaar in Jerez heeft gewoond. Die is hier naderhand alweer 2 keer op vakantie geweest en heeft toen ook bij ons gelogeerd. Had dus ook gezegd, dat als we naar Nederland kwamen toch echt ook bij hun moesten komen. :slight_smile:

Die Cubaanse Paladar ken ik al wel hoor, zie die link. Ik ben er verschillende keren geweest en ik kan je zeggen: dat is geweldig! Mocht je ooit op een zaterdag in de buurt van Veldhoven zijn, reserveer daar dan even en ga er naartoe, is super!

De vakantie staat nu echt voor de deur. Morgen om half 2 vertrekt het vliegveld en morgen rond deze tijd verwacht ik wel al in Eindhoven te zijn. Leuk! Heb er echt super veel zin in!!!

Liefs,
Carolina

Hoi Carolina,

Is wel een beetje spannend.

Ik zie dat je het spannend vindt, want er staan vreemde dingen te gebeuren morgen:

Morgen om half 2 vertrekt het vliegveld

Dat wil ik ook wel eens meemaken :biggrin: :slywink:.

Nee… maar even zonder gekheid. Ik wens jullie ten eerste een goede vlucht toe en daarnaast natuurlijk een fijn verblijf in ons kikkerlandje!
Trouwens, het ziet ernaar uit dat jullie lekker weer krijgen, want er is goed weer voorspeld. Laten we daar op hopen dan is het alleen maar nog leuker.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

Hahahahahahahahahahahaha blush nou ja, je begreep toch wel wat ik bedoelde… :redface: :redface: :redface:

Vandaag gaat het gebeuren, dat we om half 2 dus met het vliegTUIG vertrekken. grin Mijn vader vertelde me ook al, dat er vanaf dit weekend mooi weer voorspeld is, als of het voor ons gedaan is. :smiley:

Het zou natuurlijk fijn zijn als het deze 2 weken mooi blijft, maar heel eerlijk… Persoonlijk vind ik het al goed als het maar niet regent… Dat laat alles zo in het water vallen hè?!

Liefs,
Carolina

Nou Carolina, heeel erg veel plezier deze week.
En mocht je nou toch in Den Bosch komen, vergeet die ontzettende leuke rondvaart niet he?

We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag hier op WW :D:D.

Groeten,

Xander

Misschien al genoemd maar de kaasmarkt in Alkmaar op vrijdag is ook leuk!! Kun je combineren met een rondvaart door de binnenstad…

Veel plezier!!!

Hey!

Inderdaad… de kaasmarkt was al genoemd. Maar dat is inderdaad een bezoekje waard als toerist, ook als niet toerist trouwens erg leuk! Maar Cynthia… Carolina is inmiddels al weer terug en haar vakantie in Nederland is al weer achter de rug. Dus ja… je tip is iets te laat eigenlijk. :wink:

Wouter v. Kuijk

Een goede morgen!

Ik ben inderdaad weer terug van weggeweest! De vakantie was van 1 t/m 16 juni en het was zéér geslaagd! Er komt nog een verslagje van de reis, maar even geduld nog. Het is in de maak.

Liefs,
Carolina

Vakantie naar Nederland

Het heeft even geduurd, ik weet het. Ik was druk met de foto’s en had gelijk na de vakantie niet echt zin om alles te verwerken. Maar hier dan in ieder geval eindelijk een kort verslag van onze vakantie naar Nederland.

En wát voor een vakantie. Het was werkelijk geweldig! Het grootste gedeelte hebben we overnacht in het Hotel Eindhoven. We hebben zo veel leuke dingen gedaan, zo veel gezien en natuurlijk ook veel mensen bezocht. Het was heerlijk! Haast te kort, want er is zoveel leuks te zien en te doen in Nederland! Dat weet ik nu!

Het uiteindelijke programma is als volgt verlopen:

1 t/m 16 juni 2007
Dag 01: Vliegen van Málaga naar Brussels, dan met de auto naar Eindhoven
Dag 02: Bezoek aan papa, Rondleiding P.S.V. Stadion, bezoek aan Conny
Dag 03: Bezoek aan tante Elly & oom Ton
Dag 04: Bezoek centrum Eindhoven, eten bij de Oriental Greenhouse
Dag 05: Dagje fietsen, bezoek Best Klompenmuseum, bezoek aan Joost
Dag 06: Bezoek Prehistorisch Dorp, centrum Eindhoven, eten bij Mulders
Dag 07: Bezoek aan tante Gerda, bezoek aan Sven in Uden
Dag 08: Kaasmarkt Alkmaar, Madurodam, overnachting Scheveningen
Dag 09: Lunch bij New York hotel Rotterdam, eten bij Cubaanse Paladar Veldhoven
Dag 10: Bezoek aan ons oude huis in Eindhoven
Dag 11: Dagje Sauna Son, bezoek aan Edith
Dag 12: Bezoek Jenevermuseum in Hasselt, verjaardag Brigitte
Dag 13: Verjaardag tante Truus, 's avonds naar Eftelinghotel in Kaatsheuvel
Dag 14: Dagje Efteling
Dag 15: Laatste dagje in Eindhoven, eten bij Que Pasa!
Dag 16: Vliegen van Brussel naar Málaga, dan met de auto naar Jerez

Een mooi, vol programma, maar zeker niet te vermoeiend. Er was gelukkig genoeg tijd om te relaxen. We hebben genoten van elke dag. Van de bezoeken aan familieleden en vrienden, maar ook alle overige dingen. Een dagje op de fiets door Brabant, bezoek aan het klompenmuseum, eten bij de Cubaanse Paladar, bezoek aan het jenevermuseum, de kaasmarkt, Madurodam, Scheveningen, een dagje sauna, eten bij Que Pasa! en uiteraard de Efteling.

Uiteraard ook genoten van kleine dingetjes, zoals: barbecuen, rijden in mijn auto, lopen over vers groen gras, heerlijk kraanwater, broodje paling eten (ik dan, op de foto’s zul je zien dat mijn vriend wat anders had…), zacht weer, en meer! Het was gewoon echt super!

Mijn vriend was vooral onder de indruk van de manier waarop we in Nederland met fietsers omgaan. De fietspaden, fietsverkeerslichten, dat was erg bijzonder voor hem. Ook de snelweg maakte indruk. Zeker daar bij Den Haag/Rotterdam. Hij had ook nog nooit een vijfbaanssnelweg gezien!

Ja, het was een bijzondere vakantie. Om je een beetje een indruk te geven, heb ik onze foto’s verwerkt en een, denk ik, leuke selectie gemaakt. Deze kun je vinden op mijn weblog. Zie HIER. Mocht je meer willen weten over de individuele dingen die we gedaan hebben of gewoon vragen hebben, laat het me dan gerust weten! Ik vertel met liefde en plezier meer!

Liefs,
Carolina

hoi Carolina, zelf vind ik de kaasmarkt van alkmaar het mooiste en als je van af brabant daar naar toe gaat is het ook heel mooi te combineren met een bezoekje aan de Zaanse schans lekker toeristisch naar de molens kijken kan bij Kinderdijk natuurlijk ook maar de Zaanse schan is volgens mij mooier om met een spanjaard te bezichtigen

alvast een hele leuk tijd toegewenst hier in ons koude kikkerlandje

haha ik lees net dat je alweer geweest bent dus was een beetje te laat met mijn reactie ik hoop dat het een leuke tijd is geweest

Hihi wat sweet! :smiley: Dank je wel, dirkpie, voor je reacties. Je had gelukkig al gezien dat we al op vakantie zijn geweest. De Alkmaarse kaasmarkt hebben we inderdaad aangedaan, maar aan de Zaanse Schans zijn we niet toegekomen.

In ieder geval toch erg leuk dat je even mee hebt gedacht! :slight_smile:

Liefs,
Carolina