Leuk leuk leuk, het gaat dus zeker een dagje Den Bosch worden. Tja, ik ben er geboren (heb er niet gewoond hoor), en blijf dus ook altijd een grote fan, heb er ook een jaar of 3 gewerkt op het station. Zaterdags is het idd ontzettend druk vanwege de markt, dus niet echt leuk om dan met je vriend daar rond te lopen. Helemaal top! Lekker naar Jan de Groot :biggrin: Bel me ff dan, kom ik mee een Bossche bol eten ha ha.
Thnx voor de goeie tips! Dagje Den Bosch gaan we zeker doen! Dat staat inmiddels vast! Kon die rondvaart alleen niet zo goed vinden op die site van de vrienden van 's-Hertogenbosch. Je moet aardig wat klikken om bij die rondvaart te komen namelijk, maar goed… Heb 't nu!
Belangrijkste info is deze toch wel:
Internetreserveren voor
**
Voor het Internetreserveren van een vaartocht of een vaarwandel arrangement kunt u een keuze maken uit de volgende routes:
[ul]
[li]*Historische route, (max.16 personen per boot), *[/li][li]*Verborgen stad, (max. 12 personen per boot) *[/li][li]*Vestingroute, (max. 12 personen per boot). *[/li][li]*Jeroen Bosch-route (max. 16 personen per boot). *[/li][li]Historische route ook als vaarwandelarrangement.[/li][li]Vaarwandelarrangement In de sporen van de vijand.[/ul]De beschrijving van deze rondvaarten op de Binnendieze vindt u hier.[/li]
Ik geloof dat ik ooit de historische route gedaan, langs de oude vestigingsmuren door het natuurgebied “broek”. Leuke route en ook leuk om de geschiedenis daarvan te horen die tijdens de rondvaart verteld wordt, alleen zal je vriend dat niet verstaan denk ik:tssk: .
De opstapplaats zit geloof ik in de molenstraat, erg leuk straatje overigens met veel antiek winkeltjes. Deze omgeving is overigens wat mij betreft verreweg het gezelligste en mooiste wat Den Bosch te bieden heeft.
Terrasjes, eettentjes en leuke historische straatjes, korenbrugstraat, postelstraat, kruisstraat, uilenburgstraatje etc. etc.
@Xander: Thnx voor de tips, ik neem ze zeker mee! Een dagje Den Bosch gaan we zeker doen!
@Wouter: Bedankt voor de tips, maar er zitten er een paar bij die ik deze vakantie echt nog niet kan doen. Heb besloten dat ik nog niet te veel noord wil gaan deze keer. Het enige wat ik echt noord wil doen is de Alkmaarse kaasmarkt, die staat al op mijn lijstje. Maar Amsterdam bijv. doen we deze keer nog niet (onze vlucht gaat ook niet op A´dam).
Wat betreft de rest van je tips… Erg leuke vind ik de Keukenhof, maar die is in juni helaas niet open. Den Haag vind ik een leuke tip, daar wil ik sowieso naartoe voor Madurodam. Ik weet alleen niet of ik voor meer tijd heb deze keer. Hmm… Ga kijken wat ik daarmee kan doen, want het is natuurlijk ook leuk te combineren met Scheveningen/strand. Skiën is een leuk idee, maar niet echt voor in juni vind ik.
Overigens, voor wie het leuk vindt, het programma:
Programma Vakantie Nederland (16 dagen)
Doen in Eindhoven:
-Stadsbezichtiging
-Familiebezoek
-Philips Fabriekje
-P.S.V. Stadion bezoeken
-Winkelen
Doen in Eindhoven omgeving:
-Fietsen langs de Dommel
-Bezoek Klompenfabriek (Best)
-Eten bij de Cubaanse Paladar
Doen in Den Bosch:
-Bossche Bol eten bij Jan de Groot
-Stadsbezichtiging
-Rondvaart Binnedieze
-Bezoek aan de Parade
-Sint Jan
Doen in Alkmaar
-Kaasmarkt (alleen op vrijdagochtend)
Doen in Dan Haag:
-Madurodam (tot 20.00 uur open)
Doen in België
-Eten bij Corsendonk
-Naar een Frietkot
-Bezoek Jenevermuseum
Ik ben dit alles al in een programma aan het gieten met vaste data e.d., komt er goed uit te zien. Uiteraard zal ik het uiteindelijke programma hier nog wel plaatsen, maar dat t.z.t.!
Als je toch naar Alkmaar gaat, kan je wellicht nog een tussenstop in Haarlem (my hometown) maken en bijv. een bezoekje brengen aan het Teyler Museum (het oudste museum van Nederland) of het Frans Hals museum…
grin Ja hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Toch?! En anders plan ik wel een keer een andere Nederland trip voor je, mocht het deze keer niet lukken! Ben er echt een kei in (geworden) en vind het nog superleuk om te doen ook! Hoewel, dat kan ook zijn omdat het voor mijn eigen vakantie is…
Hey Dave,
Thnx voor de tips. Op zich leuk, maar ik weet niet of ik dat deze keer ga halen. Had gedacht om de kaasmarkt in Alkmaar te combineren met Madurodam in Dan Haag. Dat is goed te doen op één dag, maar laat niet veel ruimte voor andere dingen. De kaasmarkt is alleen in de ochtend geloof ik en Madurodam is tot 20.00 uur open. Tussendoor even lunchen (wellicht gewoon in Alkmaar) en that´s it.
Dank je Wouter. Ik moet bekennen dat ik ook denk dat het een goed progamma is.
Ik heb expres redelijk wat ruimte vrij gelaten, aardig wat dagen waar ik alleen nog “Eindhoven?” heb staan, zodat ik daar in ieder geval genoeg tijd heb om familie en vrienden te bezoeken en mijn stad te laten zien. Ondanks dat we heel veel gaan doen, denk ik dat het toch ook nog wel allemaal heel relaxt zal zijn.
Mocht je in de periode juli komen dan heb ik nog een hele goede: De vierdaagse/zomerfeesten in Nijmegen. Dat is de derde week van juli. Het begint op zaterdag en duurt t/m vrijdag. Van dinsdag t/m vrijdag wordt de vierdaagse gelopen.
Er is iedere dag/avond wat te doen in Nijmegen. Overdag is het langs het parcour feest en s’avonds is er in heel het centrum wat te doen. Diverse optredens en allemaal gratis.
Het lijkt me echt een keer de moeite waard om mee te maken.
Hey Mike, thnx voor de tip! Ja, ik ken de vierdaagse! Heb ook nog eens een jaar in Nijmegen gewerkt en de vierdaagse toen goed meegevierd (nee, niet gelopen, alleen gevierd!). Erg gezellig was dat! Dat kunnen ze in Nijmegen goed!
Helaas zijn we niet in juli in Nederland, maar in juNi.
Ander keertje dus…
Ja, dat was voor mij ook must nr. 1! Is dus al geboekt (het Efteling hotel voor 2 nachten + 1 dag entree voor de Efteling!). Heb er nu al super veel zin in!
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor zijn/haar bijdrage, denk dat we een super vakantie gaan hebben in Nederland!**
Meer tips zijn niet meer nodig.**
Ik zal hier nu nog even een keertje de (aardig volle) voorlopige planning posten en dan zal ik kort voor vertrek het definitieve programma plaatsen. Uiteraard zal ik achteraf ook even vertellen hoe het geweest is!
Voorlopige programmapunten:
Doen in Eindhoven:
-Stadsbezichtiging
-Mijn scholen
-Familiebezoek
-Philips Fabriekje
-P.S.V. Stadion bezoeken
-Uit eten
-Winkelen
Doen in Eindhoven omgeving:
-Fietsen langs de Dommel
-Bezoek Klompenmuseum (Best)