Vakantie naar Nederland, september/oktober 2008

Hallo allemaal!

Voor de tweede keer op vakantie met mijn Spaanse lief naar mijn vaderland (voor de eerste keer kijk HIER). Deze keer gaan we voor de bruiloft van hele goede vrienden van mij. Grotendeels zullen we dus in Eindhoven vertoeven met wellicht wat uitstapjes.

Voor het eerste gedeelte van de vakantie, die we in Eindhoven doorbrengen wil ik in ieder geval nog naar Den Bosch. Misschien ook naar een beurs, als ik me niet vergis is de emigratiebeurs in september. En natuurlijk eten bij de Cubaanse Paladar in Veldhoven. Verder weet ik het nog niet.

De laatste dagen van onze vakantie wil ik in Amsterdam verblijven. We zullen op zondag aankomen en dan op donderdag weer vertrekken. Voornamelijk hierover wil ik graag tips:

Welk hotel is geschikt en wat moeten we allemaal doen in A’dam?!
Dat hoor ik graag van jullie!

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite!

Liefs,
Carolina

Een kleine uitbreiding op bovenstaand bericht:

Voor Amsterdam heb ik in gedachten:

• Madam Tussaud
  • Verdere Musea (welke zijn echte musts?)
  • Centrum (winkelstraat, leidscheplein, vondelpark e.d.)
  • Rondvaart
  • De wallen (nu het nog kan…)

Wat voor tips zijn er nog meer? Ook voor de avonden, daar weet ik namelijk niet zoveel van… Waar kan ik bijvoorbeeld een goede agenda voor Amsterdam vinden voor begin oktober? Op dit moment heb ik dit hotel geboekt: ACH Leidse Square Hotel Amsterdam. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik naast tips voor Amsterdam ook op zoek naar tips voor Den Bosch en Maastricht.

Den Bosch ken ik redelijk goed, hoewel het alweer even geleden is. Daar wil ik in ieder geval een bossche bol gaan eten bij Jan de Groot, een rondvaart maken (waar te reserveren??? Help Xander!), de St. Jan bezoeken en het centrum in. Maar… Wat is er nog meer te doen?

Maastricht ken ik niet zo goed, maar ik heb het altijd een hele mooie stad gevonden. Ik wil daar in ieder geval het centrum bezoeken en wellicht ook een wijnhandel. Maar wat zijn verder tips?

Wederom bij voorbaat dank voor de moeite!

Liefs,
Carolina

Oh ja, heb de site weer terug gevonden waar de rondvaart voor Den Bosch over de Binnendieze te reserveren is: http://www.kringvriendenvanshertogenbosch.nl/. Er zijn verschillende mogelijkheden, lastig keuzes maken… :rolleyes: :smiley: Wat zouden jullie doen?!

Liefs,
Carolina

In Amsterdam heb je natuurlijk het Anne frank huis wat ik na een paar keer bezocht te hebben nog steeds interessant vind…

verder heb je van gogh museum en rijksmuseum, maar dat zijn natuurlijk wel de gangbare musea waar alle toeristen op af komen :wink:

Hey Globeskater,

Thnx voor de tip! Shame on me… Had het Anne Frank Huis nog niet eens op mijn lijstje staan! Heb het er gelijk op gezet! En cool, de website info is zelfs in het spaans mogelijk! :slight_smile:

Heb trouwens ook nog een hele leuk reactie gehad van het reserveringsbureau Stichting Binnendieze:
“Alle vaartochten zijn de moeite waard en bij alle vaartochten vaart u gedeeltes onder de huizen en onder de stad door en een stukje buiten de vestingmuren. Bij de vaartochten Jeroen Bosch en de Vestingroute vaart u door het Hellegat, dat is een lang overkluisd gedeelte. Mensen die serieus last hebben van claustrofobie raden we af dat te varen. U kunt van te voren reserveren, dan komen er per persoon 50 eurocent aan reserveringskosten bij. U kunt ook op de vaardag een kaartje kopen, vanaf 9.30 uur bij Molenstraat 15A of Parade 23. Zie onze website www.kringvriendenvans’hertogenbosch.nl
Het verhaal wordt in het nederlands verteld, maar voordat u gaat varen kunt u een vertaling vragen bij de balie in de Molenstraat”.

Ik weet het nu al: het gaat weer een geweldige vakantie worden! :smiley:

Liefs,
Carolina

De vakantie begint steeds vastere vormen aan te nemen, de planning met mijn lief (25-09 t/m 09-10) kun je HIER zien.

Op dit moment ben ik vooral geïnteresseerd in tips voor Den Bosch, Maastricht en Amsterdam. Voor Den Bosch wil ik graag weten welk museum aan te raden is om te bezoeken. In Maastricht ben ik zelf niet zo bekend en zijn dus alle tips welkom. In Amsterdam is er zoveel te doen, dat ik haast niet kan kiezen wat echt een must is. Ik ben erg benieuwd wat voor jou een must is!

Verder ben ik dus de I AMSTERDAM CARD tegengekomen voor A’dam, die me heel nuttig lijkt. Zou ik dan voor 3 dagen willen nemen, het bevat zowat alles wat ik ook wel zou willen doen. Wil graag weten of iemand hier ervaring mee heeft en of het inderdaad aan te raden is.

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Liefs,
Carolina