Wat te doen in Amsterdam?!

Ben nu lekker op vakantie in Nederland en zal aan het einde ook 4 nachten in Amsterdam verblijven. Effectief heb ik 3 dagen om Amsterdam te bezichtigen. Sowieso staat op de planning het Anna Frank huis, een rondvaart over de grachten, het sexmuseum, maar verder… Er is zoveel meer te doen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie…

Vandaar dat ik graag wil weten wat de echte aanraders zijn en vooral: wat jij ECHT niet zou willen missen in Amsterdam.

Bij voorbaat dank voor je moeite!

Liefs,
Carolina

1 like

Je zou ook naar madam tussaud kunnen gaan is ook erg leuk. Of het rembrandmuseum, van gogh museum. De dierentuin Artis is ook erg leuk.

gr van Moira

1 like

pannenkoeken eten!!! :smiley:
indonesische rijsttafel is anders ook wel aan te raden :slight_smile:

ik weet niet of je van musea houdt, maar het verzetsmuseum (tegenover Artis), van Gogh museum en Rijksmuseum zijn wel een bezoek waard vind ik…

hoiii ik heb deze blog gevonden, misschien heb je er wat aan

http://amsterdamapartments.blogspot.com/2009/03/spend-your-day-in-amsterdam.html

Ondertussen zal de topicstarter allang in Amsterdam geweest zijn. :wink:

Ik besef dat je nu al een tijd terug in Amsterdam bent geweest, maar aangezien dit de meeste recent “Amsterdam Thread” is en ik een leuke tip heb… Here you go!

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

House of Bols. Al geweest? Zo niet, toch even checken lijkt mij. Het ligt tegenover het Van Gogh Museum en is, op zijn minst gezegd, een ervaring. Naast geschiedenis van het merk BOLS (Jenever, KLM Huisjes, Gin), ligt er ook een smaak proef voor je klaar, een flaring sessie (waan je Tom Cruise in Cocktail) en een lekkere Cocktail naar keuze.

Leuk voor stelletjes, met de jongens of binnenhuis architecten (zie foto’s op website houseofbols.com, suuuper mooi!)

Aangezien ik sinds kort in Amsterdam woon, lijkt het me leuk op wat andere echt leuke tips te krijgen. Verstopte restaurantjes, unieke uitgaansgelegenheden, etc…

Surprise me!

Groeten, :dag:

Evi

Carolina is vast allang terug maar op deze site vind je een handig overzicht van boten die je in Amsterdam exclusief kunt huren:

Inderdaad zal de vraagsteller wel al lang geweest zijn, maar ik woon in Amsterdam en heb mijn persoonlijke tips op mijn website gezet onder Travel > Amsterdam Tips.

En in dit onderwerp op Lonely Planet staan ook onwijs veel leuke verrassende tips van locals.

Veel plezier!
Cécile, Amsterdam

Hallo …
Ik ben al naar de Amsterdamse voor en het was zo leuk dat ik en mijn vrienden ervaren … De attracties, de straten, de winkels zijn geweldig … We hebben ook genoten van het nachtleven … De plaats is vol avontuur en plezier … Naar mijn mening moet men uitkijken naar het …


Hier zijn de verbazingwekkende huren spanje | villa costa blanca .

Een fietstour met Baja Bikes! Zo zie je alle hoogtepunten in 3 uur tijd. Ook een rondvaart door de grachten om die kant van de stad te zien!

Hier vindt je de leukste bezienswaardigheden van Amsterdam op een rij met beoordelingen van de bezoekers!

Ik kan je aanraden om aan het begin van je verblijf een fietstour te doen. Dan heb je gelijk een goed beeld van de stad en kan je daarna beslissen bij welke bezienswaardigheden je naar binnen wilt. Ik vond het een hele leuke manier om de stad te ontdekken. Was nog nooit eerder in Amsterdam geweest. Voor als je interesse hebt. Ik had de tour hier geboekt: Tours in Amsterdam met een lokale gids: ontdek de stad op originele wijze

Ik ben afgelopen week naar het museum Ons lieve heer op solder geweest. Aanrader! Begijnhof vind ik ook leuk. In oost zijn veel leuke lunch- en koffieplekjes. Oosterpark. (Woon zelf in oost, ken west minder goed maar wellicht ook heel leuk!) Amsterdam Lookout voor een mooi uitzicht (hier zijn wij tijdens laatste uur daglicht heengegaan, daarna zie je de stad ook in het donker met alle mooie lichtjes). Amsterdamse bos.
Nog een gratis tip: tijdens Open Toren Dag zijn er allemaal plekken opengesteld voor publiek om gratis van mooie uitzichten te genieten.