Column 58: Nederland vakantieland

Nederland vakantieland

Bijna is het zover, bijna ga ik met mijn lief op vakantie naar Nederland. Op vakantie naar mijn land is toch wel apart. Het komt niet vaak voor dat je als Nederlandse zelf toeristisch naar Nederland kijkt. En ineens zag ik dat ons landje toch behoorlijk wat mooie dingen heeft. Ik heb er echt heel veel zin in en ben benieuwd hoe het zal zijn om alles met Spaanse ogen te bekijken.

Tot nu toe was een bezoek aan Nederland voor mij puur een familiebezoek. Liefst ook kort, nooit langer dan een week. Ik wilde niet lang gaan, omdat je toch steeds weer aardig volgepland word en dat kan behoorlijk vermoeiend zijn, als je niet uitkijkt. Maar deze keer is het anders. Deze keer ga ik mijn land aan mijn lief laten zien en dat maakt het extra bijzonder.

Behalve de plaatsen van mijn jeugd en mijn leven in Nederland, gaan we ook enkele typische dingen van ons landje bewonderen. Het is inmiddels aardig lang geleden dat ik onze eigen bezienswaardigheden zelf gezien heb. En er zijn er nogal wat! Een kaasmarkt, Madurodam, de Efteling, een klompenfabriek en het P.S.V. stadion zijn enkele plekken die we zeker zullen bezoeken.

Het wordt een heerlijke vakantie, daar ben ik zeker van. Zestien dagen lang als toerist door Nederland. Wie had gedacht dat je daar zo naar uit kan kijken?! Ik in ieder geval niet, maar toch doe ik dat. Het is eens een totaal ander bezoek aan Nederland dan ik tot nu gewend ben. Anders is goed. Ik houd daar wel van!

Aanstaande vrijdag vertrekken we en dan zal ik dus zeker twee weken niet veel online zijn. Ook deze column zul je even moeten missen. Na mijn vakantie ga ik er weer mee verder. Inmiddels heb ik al veel onderwerpen besproken. De bron is nog niet uitgeput, maar vanaf mijn vakantie zal ik de column nog maar twee keer per maand schrijven, vanaf dan dus om de andere zondag.

Tot over 3 weken!

Liefs,
Carolina

Hoi,

Ja, nog even en dan is het zover. Toerist in eigen land. Heel leuk. Ik heb wel eens vrienden over gehad uit andere landen en dan is het heel leuk om van alles te laten zien. Een van m’n Spaanse vriendinnen vond dat we enorm veel mais velden hebben hier, ze zat haar ogen uit te kijken toen ze in de trein zat. :smiley:
Maar nu is het nog spannender, want je gaat “jouw” land aan je vriend laten zien, en dan wil je natuurlijk ook een beetje van je kinderjaren in laten zien zoals je schrijft, zodat hij een beetje een gevoel krijgt van wat voor jeugd je hebt gehad enzo. Heel leuk en spannend allemaal.

Veel plezier alvast!! En wees gerust, ik zorg die 2 weken voor de koffie en thee in 't ww-cafe ;).

Groetjes!
Barbara

Jaa toerist in eigen land is leuk. Mijn man komt uit Rusland en elke keer als we in NL zijn, geniet ie weer. Nederland heeft zoveel te bieden!
Heel veel plezier!!

Ik ben weer terug van weggeweest! We hebben echt een heerlijke vakantie gehad, nu weer terug naar ons normale leventje. Ik zal nog een verslagje schrijven over onze vakantie, maar daar heb ik wel even wat tijd voor nodig… Moet ook nog een foto of 800 gaan bekijken, selecteren en bewerken… Dat zal nog eventjes duren dus…

Zodra ik alles klaar heb, zal ik zeker een link hier plaatsen! Maar nog even geduld graag dus… :smiley:

Liefs,
Carolina