Wat houdt/hield je tegen om te emigreren?

Door te emigreren laat je vanalles achter. Familie, vrienden, de sportclub, noem maar op. Wat houdt/hield jou tegen om te emigreren?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Had vroeger al 8maanden verbleven in Thailand,toen moest ik terug keren omdat mijn geld op was!
Nu binnen 5 jaar ga ik de stap wagen om “definitief” te emigreren naar Thailand!
Ben dan pensioensgerechtig om mijn oude dagen te verslijten in Thailand!

Ik ben 50, geen kinderen,niet getrouwd maar heb wel een vriendin en ik ben intussen al meer dan 2j intens op zoek naar een job die me enigszins nog zou kunnen motiveren.
Elke dag groeit de gedachte om naar Andalusie te trekken.
Niet om de de situatie hier te kunnen vergeten, maar omdat ik avontuurlijk ben aangelegd.
Van expats vernam ik dat er mindere dagen zullen aankomen waar je door moet,dat weet ik. Daar kun je regelmatige bezoekjes voor plannen in de twee richtingen.
Eénmaal ginder is het niet de bedoeling om elke dag in de zon te gaan liggen of te zwemmen maar opnieuw doelen te stellen om naar uit te kijken en dat zal de honger naar Belgie (als die er al zou zijn) flink stillen.

groet
H

Verkoop van huis i.v.m. slechte huizenmarkt.

Goed,ik zit inmiddels een maand verder zonder één concrete interesse in mijn huis.Ik reken op maart/april dat de verkoop plaatsvindt.Toch plan ik eind oktober een weekje Axarquia om te gaan rondneuzen,kennismaken met de streek.Indien werk vinden uitblijft,hoop ik iets betaalbaars in de omgeving van Competa te kunnen kopen.In die fase laat ik weten of heimwee begint te plagen

Wilde al lang weer terug naar China.
Nederland benauwde me.
Vrouw wilde ook graag, dochter wist het nog niet.
Vorig jaar nadat we op familie bezoek waren geweest heb ik de knoop door gehakt.
Niet effe zoeken naar een baan in China maar er echt voor gaan.
Vele uren aan de computer door gebracht. En uiteindelijk 3 keer op een gesprek kunnen gaan.
Baan gevonden.
En dan zeg je vaarwel.
Simple comme bonjour, niet dan.
Nee helaas niet.
Familie was niet echt gelukkig. Mijn vader werd nog ziek ook.
Toch heb ik door gezet.
Mijn gekozen weg genomen.
Nederland benauwd namelijk nog steeds, dus de keuze is goed.

Ik vind niet dat je per definitie iets ‘achterlaat’ wat betekent dat je je reeds in de plaats van de verlatene verplaatst.Zoals ik al vertelde kun je elkaar wederzijds bezoeken al is dit een individueel gebeuren, niet alle families zijn echt zo close.
Mogelijk en nĂ©t door die stap gaat alles intenser omdat je je als ‘andere’ broer of vriend gaat profileren omwille van je durf bijvoorbeeld.Persoonlijk bekijk ik emigreren niet als de stap in mijn leven maar eerder als berekend avontuur, wat betekent dat je eenmaal verhuisd zal moeten afwachten of je je kan voegen.
Uiteindelijk krijgt alles een nieuwe plaats en dat gebeurt ook bij ziektes,echtscheidingen, kinderen krijgen,huwelijken
noem maar op.
Emigreren is in feite slechts een fysieke daad naar de personen die je verlaat.

1 like

Vrienden en familie zouden een argument zijn, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die me heel na staan, en die ik toch niet vaak zie. Wat dat betreft zou het toch niet zoveel uitmaken.

Ik reis graag, en ik zou ook wel een tijdje wat langer ergens anders willen wonen, maar echt wonen, dat doe ik hier. Ik ben toch erg gehecht aan mijn eigen land, en vind de omgeving waar ik woon ook nog steeds mooi.

Verkoop huis in verband met bijzonder slechte huizenmarkt.
Begrijp er helemaal niets van dat de huizenprijzen nog op zo’n hoog peil blijven, er is non-interesse.
Ik denk dat de makelaars achter een hoge verkoopprijs zitten, zij hebben er immers belang bij in verband met hun provisie.

lowriderluuk,
idd,er wordt nogal wat aangemodderd met huizenprijzen;
ook de foto’s zijn deskundig geselecteerd en de aanvullende info is soms nog erger; heeft volgens mij te maken met het proberen overhalen tot een bezoek waardoor je mogelijk en eenmaal daar, in een euforische bui sneller beslist (‘dramatische vergezichten’ of ‘pool’ wanneer er geen zwembad aanwezig is). Het gebeurt regelmatig dat niet of pas veel later op mijn vragen geantwoord wordt . Ik vind ook dat wanneer een hypotheek kan overgenomen worden, de agent daar alle details over moet kennen,probleem dus.Volgens betrouwbare bron zouden de gemiddelde huizenprijzen nog met 27% moeten zakken om schot in de zaak krijgen.
Dit soort zaken houdt me nog even tegen, voor de rest denk ik dat, eenmaal je huis aangekocht, het administratieve werk een sneller tempo zal hebben.
groet
harry

Koophuis waaraan ik vast zit
verhuren doe je ook niet 1, 2, 3.

Dat heb je heel mooi verwoord. Ik ben totaal niet honk(nederland)vast en droom ervan om richting Asie of Oman op te gaan (in April 1 mnd rond getrokken in Oman en zo ontzettend goed bevallen, ook als Westerse !) Vooral Laos trekt mij nog steeds heel sterk.
Als ik dan zo jouw woorden lees, is familie verlaten inderdaad niet onoverkomelijk.
Een guesthouse opzetten zodat ik ook daar inkomsten heb, is een droom, samen met nog andere dromen
Of het ooit werkelijkheid wordt, weet ik nog niet.
Ben er nog niet achter aan gegaan.

Ik heb gekozen voor ‘overig’.
Mijn antwoord is namelijk GELD.

Geld houdt me tegen om niet naar het buitenland te vertrekken.
Dusss
 als er hier gefortuneerde personen zijn die interesse hebben om een minder gefortuneerd persoon (met geweldige ideeen en kwaliteiten) te helpen zijn droom te verwezenlijken, zoek dan niet verder!

http://www.energyflash.nl/forum/images/smilies/john.gif

Als je gaat staat Nederland stil, want als je terugkomt is alles op een paar kleine dingen na nog precies hetzelfde! Echt, je mist niets en een baan vinden in het buitenland lukt heus wel :slight_smile: mijn motto: beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan, dan iets dat je hebt gelaten.

2 likes

Weet je Sander2, dat is een echt goede quote van je. Dank je wel.

Helaas, zoals zo veel anderen, ook ik wacht met smart op de verkoop van mijn huis. Ben Nederland gewoon zat. Hopeloze regering met steeds maar nieuwe regeltjes en wetten, en een steeds maar oplopende belastingdruk.
Ook de prijzen van levensonderhoud zijn volkomen losgeslagen.
Betaalde u in het gulden tijdperk wel eens meer dan HFL. 4,00 voor een tube tandpasta? Brandstof- en energieprijzen die maar blijven stijgen, etc. etc. Ik word hier zo triest van!:paranoid:

Mijn opleiding. Die kan ik niet afmaken als ik in het buitenland zit. Bovendien heb ik betere vooruitzichten op leuk werk als ik het eerst af maak.

Ik heb ‘overigen’ gestemd. En als aanvulling op de vraag wat mij tegenhoud: “Niets en Niemand”.

Binnenkort vertrekken we met achterlating van familie, vrienden en huis (staat al bijna 2 jaar te koop en nog geen enkele reactie
). De meeste familie begrijpt het niet, vrienden vinden het jammer en ons huis wordt nu maar verhuurt.

“Mijn herinnering aan Holland” (vrij naar Marsman)
Denkend aan Holland zie ik brede stromen
ontevreden bewoners apatisch door oneindig laagland lopen.
Rijen auto’s te lang tot aan de einder in de file staan.
Hoogspanningsmasten en windmolens verspreid door het land
hoogbouw en schoorstenen in een groots verband.
De smog hangt er laag en de zon wordt
langzaam in grijze verstikkende dampen gesmoord.
En in alle gewesten wordt de stem der intolerantie
met zijn toekomstige rampen gehoord.

Daarom houdt niets en niemand mij meer tegen.

Rob