Beste mensen,
Voor een boek (met uitgever) ben ik op zoek naar mensen die in de startblokken staan om te emigreren, maar nog niet weg kunnen.
De redenen kunnen uiteenlopend zijn;
ziekte in de familie
je partner wil (voorlopig) niet
geld is op vanwege …?
vanwege de crisis is de business die je daar wil opzetten niet zeker
etc
De meest voorkomende reden op dit moment is dat je huis nog niet verkocht is. Echter hebben we al een aantal voorbeelden van deze binnen.
Wil je onder je eigen naam of pseudoniem je verhaal vertellen? Mail me even voor een eerste contact. Dan zal ik verder vertellen waar het over gaat.
Met vriendelijke groet,
Josie van Leeuwen
auteur
http://super-oldies.blogspot.com Ook nog een huis te verkopen wat zelfs nog niet in de verkoop is.
Beste,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik ben op zoek naar mensen die heel graag willen emigreren, maar er is nog iets wat hen tegenhoudt. Herkent u zich hierin? Laten we dan even contact hebben via email@struin.com
met vriendelijke groet,
Josie
Wij willen emigreren naar turkeijje, ik een vrouw van 52 en mijn partner 46 jaar. Het is niet makkelijk om alles uit te zoeken , zodat je daar ook nog goed kunt leven. Nu zijn we aan het uitzoeken of mijn arbeidsongeschiktheid uitkering door kan blijven lopen. En of mijn partner met loopbaanonderbreking kan starten. In oktober moeten mijn dochter en mijn schoondochter ook nog bevallen, maar daarna zo snel mogelijk weg uit dit koude kikkerland, de zon en de rust opzoeken.
Hoi
Wij willen emigreren naar Bonaire. Mijn vriend is 43 en is van verschillende markten thuis m.b.t. het zoeken van werk. Ik werk in het onderwijs. De Carribean trekt ons enorm en we kiezen voor Bonaire omdat ze daar het Nl onderwijssyteem hebben.
Ook zijn wij grote duikfanaten, nog een goede reden om naar Bonaire te gaan volgens ons.
Helaas moeten wij onze plannen voor onbepaalde tijd uitstellen. Mijn vriend moet zijn huis zien te verkopen en ik mijn appartement. Het is geen goede tijd nu, dus het kan nog wel even gaan duren. Maar wel willen we graag onze droom werkelijkheid zien worden! Dus we blijven positief.
Groetjes Susan
Wij, man & vrouw zijn bezig om als Belgen te proberen te emigreren naar Curacao en dat is ook niet eenvoudig als je het een beetje volgens de regels wil doen.Anders zoals hier moet je daar wel aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals een ziekteverzekering hebben die geldig is op Curacao,allerhande documenten kunnen voorleggen en kunnen bewijzen dat je voldoende inkomen hebt zodat je niet op de kosten van de gemeenschap moet leven.Hopelijk krijgen we het allemaal rond en kunnen we vertrekken om daar een mooie toekomst op te bouwen.We moeten er wel bij vertellen dat we reeds vijf maal op Curacao in vakantie waren voor telkens een maand of langer en dat we daar ook al mensen,zowel Antilianen als Europeanen hebben leren kennen en dat we het reilen en zeilen van het eiland ook al een beetje kennen. Ik zou nooit de stap wagen zonder er eerst ergens enkele malen te hebben verbleven.Nog één iets. Curacao, you love it or you hate it.
Beste Allemaal,
Wat fijn dat jullie gereageerd hebben! Leuk en interessant om ieders korte verhaal hier te lezen. Ik heb gemerkt door bezig te zijn met het boek, dat mensen troost vinden uit andermans verhalen. De reacties van onze vrienden en familie zijn namelijk niet altijd even positief. Er zijn zelfs mensen geweest die ons landverraders noemen? Het is dus heel fijn om mensen te ontmoeten die in het zelfde schuitje zitten.
Ik wens iedereen heel veel sterkte en succes wensen in het voortraject. Houd moed en waag op een gegeven moment gewoon de sprong. Terug kan altijd, maar dan heb je het WEL gedaan!
Warme groet,
Josie
Josie, ik wil misschien wel meewerken.
mamacarina@zeelandnet.nl