ik heb effe zitten tellen, maar heb dit jaar meer dan € 3000 euro achter gelaten/ besteed aan Turkije, ben dan ook 40 dagen daar geweest, maar toch.
veel geld, maar onvergetelijke ervaring, kan ik de rest van mijn leven op teren. heb een heleboel schitterende spullen gekocht, en alles was het geld dubbel en dwars waard.
Ik zat al die tijd in een 4 sterren all inclusieve hotel, niet te duur, niet goedkoop, maar wel goedkoper dan een luxe 5 sterren verblijf. Eigenlijk was 4 sterren te veel, maar de zee was hetzelfde, de zon was heerlijk, ben niet verhongerd, goed gedronken, en heb minder betaald dan al die mensen in een 5 sterren hotel.
Ik heb daarbuiten ook behoorlijk de lokake bevolking “gesponserd” met excursies, drankjes, terrasjes en shoppen. Ben behoorlijk afgezet en heb ook mooie dingen voor weinig geld gekocht.
Maar op een gegeven moment werd het me toch echt te gortig. € 6,00 voor twee jus de orange’s, niks erin, wel vers gepersd, maar moest ik ook nog eens de handtastelijkheden van een hele, dikke oude meneer tolereren. Dat werd me toch ietsjes te veel…ben toen ook meteen weggegaan.
Toen merkte ik wel, dat de horica gelegenheid flink wilde verdienen aan die weinige toeristen die wel buiten hun all in. hotel kwamen.
Ik snap al die mensen niet hoor, turkije is geweldig, en altijd nog vele, vele, malen goedkoper dan Spanje of griekenland (praat me niet van Italie of Frankrijk) all inclusive. Ze willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten…