Nu heb ik de afgelopen jaren heel wat luchthavens in zowel Nederland als Turkije bezocht en ik schrik me iedere keer weer helemaal kapot als ik daar wat te drinken bestel, wat te eten is helemaal absurd!! Nu ben ik maar alleen maar stel dat je gezellig met het hele gezin op vakantie gaat!!! Dan ben je bijna failliet…
De lichthaven van Bodrum (flesje water, 8YTL) spant bij mij nog steeds de kroon al moet ik eerlijk bekennen dat ook Ata Türk airport in Istanbul een goede nummer 2 is!!
Tegenwoordig heb ik flesjes water en broodjes e.d. in mijn tas zitten want mij foppen ze niet meer!
Nou Linda, ik was vorige week met m’n vriend en z’n neef op het vliegveld in Antalya en we wilden even koffie nemen.
Het was €6,- per kopje. Echt niet normaal.
Je kunt er beter voor zorgen dat je genoeg drinken in je tas hebt zitten, want van die prijzen word je echt niet blij.
Ik weet nog dat ik in het vliegtuig vanuit Istanbul langs twee dames zat die flink hadden geshopt in Istanbul en dol waren op Cappucinos… Daar waren ze op Ata Türk Airport €18,- (voor 2!!) voor kwijt… Eenmaal op schiphol gingen we gedrieeen een Cappucino drinken 3 stuks voor €9,- die dames hebben de man achter de bar van blijdschap €11,- fooi gegeven, dat was zo lachwekkend dat gezicht vergeet ik nooit meer!!
Wil ik ook nog wel even wat op zeggen. Ook wij hebben 2 jaar geleden op het vliegveld van Antalya voor 4 bekers koffie bij Burger King € 15 betaalt. Maakte trouwens niets uit of je met turks geld betaalde, want omgerekend was het even duur!
Dit stukje heeft ook ooit in de reiskrant van de Telegraaf gestaan, omdat ze daar ook om meningen van prijzen op vliegvelden vroegen en ik die daar gegeven had.
Afgelopen jaar ook het een en ander zelf meegenomen. Mij neppen ze niet meer!
Ja op het vliegveld in dalaman was het ook zooooooooooooooo duur ben me daar vorig jaar helemaal rot geschrokken voor een cola met een pizzapuntje erbij moesten we al 10 euries betalen!!!Toen had ik dus al gegeten en gedronken
Das toch eigenlijk gewoon te gek voor woorden!! Dat dat allemaal zo duur moet!!
Heb trouwens ook nog een positief verhaal over luchthavens, vorig jaar was ik door stomtoeval 4uur te vroeg op de luchthaven, daar zat ik dan, helemaal remie alleen op in een verlaten hal…Op de luchthaven in Bodrum… Na ongeveer een uurtje kwam er een meisje naar me toe met een blikje cola een portie frietjes en een hamburger…Had vast wel honger??? Nou idd!!! Daarna ging ik een Baco (bacardi cola) halen die ik ook gratis kreeg!!
Het was mijn schuld dat ik veel te vroeg was maar dat vond ik toch wel heel erg vriendelijk!!
Wij namen nooit iets mee als we weg gingen! Ik/wij gingen op vakantie en dus lekker ontspannen en de knip op een kiertje zeg maar.
Nou das veranderd!! We hebben zelfs wel 2 goedkope thermoskannen gekocht(toen gingen we met 6 volwassenen en 2 kinderen!) en de koffie meegenomen, en na het legen van de kannen die in de vuilnisbak achtergelaten!! Ook de grote flessen cola(van de Lidlle is het lekkerst!!) gaan mee en leeg is weggooien!!
Wij waren de eerste keer met de hele familie voor 6 koffie 2 fristi en 5 broodjes en 2 muffins…ruim 90 euri kwijt!!! En toen was de maat vol dus!!!
WIJ TRAPPEN ER NIET MEER IN!!!
op izmir is precies het zelfde met de prijzen,gewoon biezar,wij kopen voor het weggaan lekker de broodjes bij de lokale bakker,4 stuks voor twee euro en de drank in de supermarkt.
Klopt allemaal. Dat de prijzen in de luchthaven iets hoger zijn, lijkt me normaal, de shops betalen er ook zeer hoge huurprijzen. Maar er blijft nog altijd een relatie tussen de reële waarde van wat je koopt en de prijs, en in Turkse luchthavens is die zoek. Ik heb trouwens de indruk dat het zich aan het uitbreiden is naar sommige toeristische zones. € 4 voor een biertje in de haven van Side is net aan het randje en in sommige hotels is men op dezelfde weg.
Als ze nog winst willen maken en zeker zijn van het bestaan van hun bar / restaurant denk ik dat ze wel een beetje verplicht zijn om de prijzen zo hoog te doen met alle All Inclusive hotels van tegenwoordig, zouden ze beter gaan beginnen afschaffen, is echt niet gezellig, niemand komt meer buiten…
Kijk dat zijn nog eens leuke prijzen!! Ik heb tegenwoordg mijn tas vol zitten met snoep en eten en drinken… Het valt me ook op dat het in de vliegtuigen zelf ook aardig prijzig aan het worden is!! De service is tegenwoordig ver te zoeken…
dat is zeker waar ontrend de prijzen in het vliegtuig,zeker transavia.
dit jaar vlieg ik weer met een turkse maatschappij zijn de prijzen weer om te doen wat eten en drinken aangaat.
carlos:TURKEY: :yes: