Ik vroeg me af of de parfums op de Turkse vliegvelden ook nep zijn, weet iemand dat? Ze zullen daar toch wel streng gecontroleerd worden op namaakartikelen…?
Zelf heb ik op het vliegveld van Ercan op Cyprus wel parfum gekocht (Chanel Coco Mademoiselle 100ml edts) voor een redelijke prijs van 65 euro (in NL minimaal 95 euro), daarom ging ik er maar vanuit dat het echt is. Het ruikt ook precies hetzelfde en de geur blijft ook de hele dag hangen. Het lijkt mij dus dat het gewoon echt is (ook omdat de prijs niet belachelijk laag is zoals in de dorpjes en op markten), maar omdat ze zoveel waarschuwen voor nepparfums twijfel ik nog steeds. Ik ga in september weer naar Turkije en wil dan ook wat parfum als kado kopen voor familie/vrienden, maar ik wil ze geen neppers kado doen natuurlijk :paranoid:
Onthoud natuurlijk wel dat je maar 430 euro pp aan andere goederen dan gemeld mag invoeren, en juist op vluchten vanuit landen als Turkije wordt er meer gecontroleerd…
Geloof me… 3 flesjes en ik heb het al bereikt…jaja ik weet het Mexx ik ben erg… maar toch: Ringetje, misschien nog wat kleine dingen, jasje… en dan 1 flesje en 430 is bereikt… Heb je het bereikt dan moet je ook over ALLES boete geld betalen
(430 euro is altijd nog beter dan de 100ml van vroeger)
Bewaar absoluut je bonnetje, want de douaniers liegen gewoon tegen je en zeggen dat dingen exact zo duur zijn in Nederland als in Turkije, terwijl met name merkkleding zeker 30 tot 50 procent goedkoper is in Turkije omdat het daar word geproduceerd. Laat je niet naaien door de douane, want als je zogenaamd over die grens heen bent nemen ze ALLES in beslag.